On kyllä jotenkin hämmentävä tämä Telia dot liittymä. On Telian tuote mutta täysin irti Telian toiminnasta. Kaikki täytyy hoitaa Dot sovelluksen kautta. Siis ihan kaikki. Telian asiakas palvelussa eivät pysty tekemään mitään. Eilen meni puhelin lukkoon. Soitin toisella puhelimella asiakaspalveluun että saisin puk koodin. Ei onnistunut ei vaikka olisi maksanut siitä. Käskivät katsoa puk koodin Telia dot sovelluksesta. No millä mää katon kun puhelin on lukossa. No ratkaisu oli että sim kortti pois ja Wi-fi yhteys päälle. Sit sain kaivettua koodin esiin sovelluksesta. Telia selkeästi rakastaa näitä sovelluksiaan.
Mun puhelinliittymän määräaikainen soppari alkaa olla loppusuoralla DNA:n kanssa.
Nyt olen maksanut 26,90 €/kk ja DNA:n asiakaspalvelu tarjosi jatkoa samaan liittymään 18,90€/kk.
Kohteliaasti kieltäydyin tästä tarjouksesta, ainakin toistaiseksi.
Kehutaan kun on paikka. Elisan 4G ei ole edes yskähtänyt Tampereen läntisessä keskustassa, vaikka kuormitus on varmasti korkealla tasolla.
Huawein 4G+ modeemi puksuttaa kuin takavuosien Tapparan dieseli bittä eteenpäin, päivään ja kellonaikaan katsomatta.
Komppaan, meillä tekee kaks etähommia ja yks etäkoulua (ja nyt pelaa) ja tosi hienosti on pelaa täällä lounaiskolkassakin!
Mulla taas Elisasta täysin toisenlainen kokemus. Nyt olen taas kulkenut tuolla taajamien ulkopuolella lintuja kuvailemassa. niin Elisan netti lakkaa samalla hetkellä toimimasta kun pikitie päättyy. Telia toimii ihan ok. Ja siis vertailu pohjaa on kun taskussa on 2 puhelinta toinen Samsung s10 jossa Elisa( työpuhelin) ja toinen joku halpa honor Telian liittymä. Käytän pääasiassa työpuhelinta. Mutta netin käyttö tuolla sivummalla pakko hoitaa oman puhelimen kautta kun Elisan liittymällä nettin käyttö tuskastuttavan hidasta ja monesti jopa mahdotonta.
DNA ja Telia tekevät aika paljon yhteistyötä verkkonsa osalta ja itsellä samanlainen kokemus myös. Sattuneesta syystä, kun isä asuu maalla & pikkuveli kanssa niin olen pitänyt kaikki liittymät DNA/Telia akselilla jo vuosia, vaikka varmaan edullisempi olisi ottaa Elisaa. Tässä Kangasalan maastossa Elisakin kyllä toimii ihan hyvin ja Telia jättää taas tässä toivomisen varaa. Toki itse asun tämmösessä uudessa betonipalatsissa, joten tässä on ihan sisäkatvettakin olemassa. Kuitenkin kun se vapaa-aika menee siellä landella lähes aina niin sitten oon pysynyt kiltisti Telialla, koska isällä ei toimi Elisa ollenkaan. Käytännössä 3G-verkko tarjolla. Toki voisi jotain elämää saada siihenkin verkkoon jollakin kunnon reitittimellä, mutta en oo viitsinyt panostaa siihen (tai ulkoantenniin), jos toinen operaattori kuitenkin kuuluu.
Mobiiliverkoissa on suuria paikallisia eroja. Jos asuu 5G-alueella niin nythän voisi vielä kokeilla sitä, kun siellä tuskin on ruuhkaa
Operaattorit eivät näe tarvetta rajoittaa nettiliikennettä.
Lisääntynyt liikenne on päiväsaikaan (koulujen siirryttyä etään) ja illan ruuhkahuiput ovat normaalilla tasolla. Lisäksi asiaa edesauttaa videostriimauspalveluiden omaehtoinen kaistan kaventaminen.
Puoltoista viikkoa sitten päätin striimata The Last Of Usin läpipeluun tänä lauantaina. Telian netti toimii nätisti.
Nyt sitten kesken striimin netti pätkäsee täysin eikä lähde toimimaan millään. Ystäväni raportoi saman ongelman Helsingissä. Juuri tänään, kun sen pitäisi toimia, niin totta helvetissä se ei toimi yhtään! Puhelimen netillä striimin kuvanlaatu taas on ihan paskaa.
Pitäkää Telia!
Mun kaikki suunnitelmat oli tehty tätä varten! Huomenna en ehdi striimaamaan, kun maanantaina töihin. Viikolla en jaksa vetää läpipeluuta. Ens lauantaina on muuta puuhaa.
Fldldldjiej
Telialla ns. “kaivinkone kaapelissa” tällä hetkellä…
Toivottavasti saavat vian korjattua muutaman tunnin sisällä, muuten striimi siirtyy 9.5.
Siirretäänpä tämä tänne, jos jollakulla muullakin on vastaavia ongelmia, niin löytää viestin paremmin.
Ei pääse sähköpostiinkaan:
“Tapahtui todentamisvirhe, jota ei voi korjata. Ota yhteys pääkäyttäjään.”
Tuorein tiedote:
https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_187244176&lang=fi
Päivitys: vian syy löytynyt
Häiriön alkamisaika: 25.04.2020 12:15:00
Arvioitu päättymisaika: 25.04.2020 18:00:0015:45 Päivitys: Telian verkossa tapahtui tänään laajavaikutteinen häiriö, joka vaikutti laajakaista-, etäkäyttö- sekä mobiilipalveluihin. Asiantuntijamme ovat paikallistaneet vian aiheuttajan ja korjaustoimet ovat käynnissä. Osa palveluista on jo palautumassa, mutta etenkin mobiilidatassa esiintyy edelleen häiriöitä. Tiedotamme lisää tilanteen edetessä.
15:35 Päivitys: Internet-palvelut ovat palautumassa, tiedotamme tilanteesta tarkemmin piakkoin.
Täällä ei ainakaan toimi edes puhelut ja sms. Ei yhteyttä verkkoon, vain hätäpuhelut sanoo puhelin.
Oletko kokeillut käynnistää puhelimen uudestaan?
Joskus vastaavissa tapauksissa on kehoitettu tekemään niin, jos palveluntarjoajan yhteydet ovat olleet alhaalla ja palautuneet, mutta puhelimessa ei yhteydet toimi (toki tässä tapauksessa vika on laaja).
Aeimmin tänään tuli sms että paketti haettavissa automaatista. Kävin sitten tuossa 15 aikaan hakemassa automaatilta sitä. Toki en uutisia lukenut ennen automaatille menoa, luin sen jälkeen
Jotenkuten toimii nyt valokuitu. Edelleen pätkii
Jännä tää että toimii jotenkuten Luulis että ei toimis ollenkaan tai sitten normaalisti, mikä helvetti on välimallin tila
CS käsi syyhyää jo, mutta ei uskalla astua vielä servulle
No tämä. Tappara.co toimii moitteettomasti. Youtube toimii välillä
Steamia en ole uskaltanut vielä edes aukaista.
Siellä taas annettiin hetkeks aikaa striimajalle toivoa mutta taas pätkäs.
Saakohan tästä paskasta jotain hyvitystä? Telia vois olla vaikka vaatimatta televisiorahoja takas!