Teleoperaattorit ja -liittymät

Ketju avattiin automaattisesti 21 tunnin kuluttua.

Pidä toi.
Ennenkin tästä sanonut mutta itsellä sama setti x 5 kpl.
Kohtapuoliin ponnistat MOI:n winbackin ja he pudottavat nuo 22€ → 12€ 24kk ajaksi ilman määräaikaista sitoutumista.
Se on halvin mitä markkina tarjoaa.

4 tykkäystä

Osaako joku kertoa, miten käytännössä huomaa eron esim. 4G 200M ja 5G 200M välillä. Kannattaako maksaa lisää, että on 5G?

1 tykkäys

Ei kannata maksaa puhelimen liittymään, ei mitään eroa.

8 tykkäystä

Kyllä ainakin ite oon huomannu ton 5gn toimivan isoissa tapahtumissa&kaupungeissa paremmin kuin 4G
Eli vähän käyttäjäkohtainen tuo mieltymys.

3G verkko kun poistuu loppu vuodesta niin 4G:llä ei ole enään tukiverkkoa vaan yhteydet häviää kokonaan. 5g:ssä jo yhteydet häviää niin se pudottaa automaattisesti yhteydet 4G:hen

3 tykkäystä

Jos 5G yhteydet häviävät ja se putoaa 4G verkkoon millä ei ole tukiverkkoa niin mitä sitten tapahtuu? :thinking: :thinking:

4 tykkäystä

Puhelin yhdistää 2G verkkoon.

@Isokynä Asiaan ei ole yhtä vastausta. Mitkä ovat kuuluvuudet ja ruuhkat niillä alueilla joilla pääasiallisesti liikut?

Teoriassa 5G:n etu on korkeampi maksiminopeus ja pienempi latenssi (viive). Tyypillisessä kännykkäkäytössä (somea, äppejä, surffailua) kummallakaan ei ole ihan valtavaa merkitystä.

Se käyttää sitä 4g verkkoa jos se 5g häviää mutta luonnollisesti jos 5g sekä 4g verkko häviää niin sitte mennää jollain 2g verkolla joka suomeksi tarkottaa sitä että yhteydet häviää koska siellä ei kaistat kaikille riitä.

Itsellä ollut Telian 5G liittymä jo pitkään. Tässä huomioitani:
Aivan perus puhelin käytössä erot 4G liittymään erittäin pienet.
Jos liittymää käytetään myös muuhun tiedonsiirtoon nousee erot esiin.
Itsellä tuo 5G liittymä on ainoa netti liittymä mitä minulla on. Jaan siis puhelimen netin muille laitteille. Parhaiten ero 5G liittymän eduksi tulee live urheilua katsoessa. Lähetyksessä esiintyvät häiriöt vähenevät selvästi. Olen tuota oikein välillä testaillutkin eli vaihdellut kesken pelin 4G ja 5G välillä. Ero on selkeä.

Myös sen olen huomannut että esim yleisötilaisuuksissa 5G toimii paremmin. Verkko ei ole hävinnyt kertaakaan.

3 tykkäystä

Taidetaan käydä eri yleisötilaisuuksissa kun mulla ei ole 4G verkko hävinnyt koskaan.
Eikä varmaan aikanaan 3G verkkokaan.
Paitsi jotoksilla, mutta siellä ei juuri yleisöä ole.

2 tykkäystä

Hakametsässä oli vuonna miekka ja kivi 3G:n kanssa joskus ongelmia.

2 tykkäystä

Kauanko tuota liittymää kannattaa pitää ennenkuin laittaa sitten siirtymään? Mahtavatkohan antaa melko uusille asiakkaille winbackeja :thinking:

DNA:lla etu voimassa joulukuun lopulle ja tänään kyselykierros paljasti että 200m rajaton liittymä pyörii uusmyynnissä siinä 22-26€ välillä.

Hyvä kysymys mihin en osaa vastata kun en ole ko. yrityksen leivissä.
Itsellä taisi olla Moi ollut pari-kolme kuukautta kun tartuin Telian lahjakorttitarjoukseen Gigantissa.
Siitä sitten winback-tarjous ja jäätiin Moille.
Totta on että kampanjat ja winbackit voivat muuttua tiuhaankin jokaisella opereettorilla.
Moi on DNA:n halpabrändi niin kuvittelisi että siellä jatkossakin edullisin hinta on tarjota.

1 tykkäys

200mt “rajaton” 4G, uusi hinta 26e per liittymä (minulla 2 liittymää), alkaen ensi kuusta.

Koska olen kypsä tuohon hinnannosteluun niin pistin numeronsiirron menemään. Soittivat tuolta Elisalta, kysyivät että mimmoiseen liittymään vaihtamassa sanoin “halvempaan”.

Elisa tarjosi tuon 4G 200mt rajattoman mikä tähänkin asti (tällä hetkellä taitaa olla 22e ja risat per kk) 19,90e / kk ei määräaikaa ja 24kk tarjoushinta.

Toki 9,90e menee kertakulu per liittymä (numeronsiirron peruutus jne käsittelymaksut whatever).

Kelpaa minulle, ärsyttää vaan tää hiton vinpäkkäys. No nyt ei tarvinne kahteen vuoteen sitä tehdä.

3 tykkäystä

Mulle ei oo edes soitettu vielä. On tullu tekstaria ja spostia missä pyydetään ottaan yhteyttä, mutta en oo kyllä soittamassa. Pitää muutenkin olla tosi hyvä tarjous, että en vaihda. Ärsyttää kans kun oon ollu Elisan asiakas varmaan 20v ja tulee ihan haista :poop: tarjouksia, niin pidän nyt sen MOIn 300m 4g kolmessa liittymässä hintaan 22e/kk (max 4e puhelut ja sms päälle). Katotaan sitten joskus jos tulee tosi hyviä tarjouksia muilta operaattoreilta.

3 tykkäystä

Mä vastasin siihen tekstiviestiin vaihtoehdon A) että soittavat “minulle” mahd pian ja menikö rontti tunti niin soittivat. B) Vaihtoehto olisi että soittavat myöhemmin tänään.

Olisin itsekin voinut soittaa aspaan sen sms perusteella mutta en helkkarissa, ajattelin että soittakoon minulle nyt on hyvä hetki venata puhelua.

2 tykkäystä

Viimeksi juuri Elisalle tein saman ja kysyin vielä jotain “hyvää” päälle, niin läimäsivät lahjakortin kylkeen (80€, K-ryhmä).

Eli kannattaa tinkailla ja ei suostu ihan ekaan tarjoukseen.

2 tykkäystä

Siirsin liittymien siirrot Moi:lle(5kpl) ja olisin saanut yhdellä 5€ siirtomaksulla 400mt 22€/liittymä. Just äsken Elisasta soittivat nokitusta. Kritisoin heidän 9€/liittymä siirtomaksua. Ensiksi oli tarjonnut 21.90€ 200mt 4g, mutta en tyytynyt siihen ja mainitsin noista siirtomaksuista, niin tarjosi 18.90€ kaksi vuotta ja vuosi mobiilivarmennetta ilmaiseksi. En enempää enää vinkunut vaan “löin kättä päälle.”

Edit. Myös oma liittymäni tippui sen kaksi euroa/kuukausi puhelun aikana, ihan kysymättä.

Elisa houkutteli vaihtamaan Telialta heidän 5G+ 600M liittymään ja tartuin siihen.
29.90eur/kk, 2 vuotta mutta voi perua milloin vaan. Kaupan pääle 50eur K-Ryhmän ostoskortti.

Tulin spinnanneeksi keskustelua tuonne BF ketjuun, koska menneinä vuosina on joskus saanut parhaat tarjoukset ko. tarjouskautena. En tiedä päteekö enää.

Telia → Elisa winback kiristyksen lopputulos on 19,90€/kk 4G 200M ja kaupan päälle 50€ Lidliin.

Ei siis markkinoiden pohjahinta, mutta ruokakaupan lahjakortti on kuitenkin käytännössä käteistä.

Liittymä olisi siirtynyt huomenna, mutta silloin on muita kiireitä, joten piti reagoida jo tänään.

3 tykkäystä