Teleoperaattorit ja -liittymät

Villistä touhusta lisänä voisi mainita tuon aiemmin mainitsemani 5G nettiliittymän myynnin, asia tutkittuani selvisi, että meitä lähimmässä mastossa ei ole 5G taajuuksia ja 200M 4G ei kuulemma enää saa. Nyt kuitenkin silti toimii 4G verkossa. Olin kuitenkin vähän pakotettu ottamaan DNA:n diilin, kun muilla operaattoreilla on juuri siinä mastossa asiat vielä heikommin. Puhelinliittymät pistin piruuttanikin Telialle, kun kerran toiminta on tuolla tasolla.

Mulle ainakin turha kaupata 5G-liittymää, kun puhelin on 4G.

1 tykkäys

Giga Mobiili on nyt lanseerattu. Mitään maata mullistavaa ei olla keksitty vaan rajattomia liittymiä eri netin nopeuksilla. Itse jotenkin odotin asiakkaan tarpeisiin räätälöitäviä liittymiä mutta näitä ei sitten saatu.

2 tykkäystä

DNA verkossa toimii. Sinänsä hyvä että kilpailua ja etenkin 5G liittymät jäisi pysyvästi 25e/kk tuntumaan. Saa nähdä lähteekö Kikantti kilpailemaan hyvillä tarjouksilla. Etenkään hitaimmat liittymät ei ole mitenkään halpoja vaikka verrattuna Moi liittymiin.

• Pikkujärki 4G 50 Mbit/s maksaa 21,99 euroa kuukaudessa.

• Perusjärki 4G 150 Mbit/s maksaa 24,99 euroa kuukaudessa.

• Arkijärki 5G 200 Mbit/s maksaa 26,99 euroa kuukaudessa.

• Huippujärki 5G 600 Mbit/s maksaa 37,99 euroa kuukaudessa.

Hinnat kopioitu + muuta:

2 tykkäystä

Hinnat ovat voimassa ensimmäisen 12 kuukauden ajan, jonka jälkeen liittymän kuukausimaksu nousee kahdella eurolla. EU-datan määrä Pikkujärki- ja Perusjärki-liittymissä on 40 Gt kuukaudessa. Arkijärki- ja Huippujärki -liittymissä lukema on 60 Gt/kk.

Toivoin että olisi kilpaillut pysyvällä hinnalla, mutta tottakai myös uusin opreraattori lähtee hinnoittelu kikkailemaan.

Toisaalta yksi perinteinen operaattori on ilmeisesti myös heikentämässä etujaan - luulisi tilanteen olevan päinvastainen kilpailun lisääntyessä (toki aina nettipuheluiden kautta voi soittaa Pohjoismaihin ja Baltiaan…) :thinking:

1 tykkäys

Itekin harkitsen (kun on työpuhelinliittymä käytettävissä myös) halvinta toimivaa 4G-5G. Onko tietoa?

Operaattorit mielellään myy 5G + EU data tai muuta pakettia kalliimpaan hintaan. Siinä toki tulee joku 120 euroa lisähintaa vuodessa, millä varmaan satunnaiset matkailut kattaisi?

Kysy @KirvesMafia tarjousta:

Nyt saa 100€ ostohyvitystä Giganttiin, jos tekee sopparin myymälässä, eli jos on justiinsa ostamassa uutta pölynimuria, niin tuo on ihan rahaa (8,33€/kk sopimuskaudella).

2 tykkäystä

Laitoin Telialta numeron siirtymään Moille viikko sitten. Tänään menin chätin kautta kyselemään kiinnostaako Teliaa pitää minua asiakkaana. sainkin hyvän tarjouksen mihin tartuin. 4G 100M 12kk määräaikaisuus. 12.99€/kk ja päälle 50€ kortti Lidliin. Vanha liittymä oli 200M, mutta Telialta sanottiin ettei ole enää kuin 100M 4G liittymiä. Näillä mennään taas vuosi.

1 tykkäys

Ite en ehtinyt aloittaa kilpailutusta kun Telian heppu soitteli perjantaina ja tarjosi juurikin tuota 100m hintaan 11,99kk kera lahjakorttien.Tartuin välittömästi kiinni.

1 tykkäys

Kysymys fiksummille: mulla tulee määräaikainen loppumaan joten operaattortorikikkailua jne ja liittymät jää entisenlaisiksi PAITSI määräaika jää vain hintoihin muuten toistaiseksi voimassa oleva. Mutta se kysymys onkin, kun liittymäni ikäänkuin päivittyi puhelujen jälkeen, niin muuttui 5G liittymäksi sopimuskauden loppuajaksi. Meillä maalla ei 5G toimi kuitenkaan ku satunnaisesti eli siksi ollut 4G (jollaisen myös jatkoon tilasin).
Mutta nyt vaikuttaa että tämä 5G kuluttaa (mahdollisesti) enemmän akkua mitä se 4G vei. Olen siis kaupunkilomalla ja täällähän 5G jytää ihan joka paikassa, ja vasta päivän ollut käytössä toi 5G (itse asiassa yllätyin kun huomasin että puhelimeni onkin 5G malli) ja aika paljon enemmän mielestäni kulunut akkua, paljon enemmän kuin mielestäni olisi mennyt 4G verkoissa. Olenko siis oikeassa vai väärässä, toisaalta vanhat päättyvät vasta lokakuussa, eli onhan minulla aikaa tutkailla…

Telialta winpackinä rajaton 100m 4g + 50e lidl lahjakortti 9,99e/kk ja 200m 5g 17,99e/kk

3 tykkäystä

Kyllä 5g kuluttaa enemmän akkua. Saat tuon pakotettua 4g verkkoon asetuksista jolloin netti toimii teillä maalla todennäköisesti paremmin.

1 tykkäys

Onko määräaikaa?

Mulla on ollut 20 vuotta Sonera/Telia prepaid ja nyt vois olla jo aika siirtyä kk-maksuiseen, kun saldonkuluminen on noussut ihan valtavasti osittain tuntemattomasta syystä tai ehkä suurentuneen netinkäytön takia kodin ulkopuolella. Vaihtoehtoina pidän DNA tai Telia, jotta saisin kiristettyä muihin palveluihin jotain alea.

100m/9,99kk ei määräaikaa12kk hintatakuu.

200m5g-17,99kk –> 12kk määräaikainen

1 tykkäys

Tämä uutta mulle.

Elisan kuluttajien liittymistä vastaava liiketoimintajohtaja Ilkka Pohtola kertoo, että numeronsiirrossa on viiden päivän siirtoikkuna, jonka aikana asiakas pystyy perumaan uuden sopimuksen, vaikka se olisi määräaikainen.

1 tykkäys

Tämä puhelinliittymä bisnes on kyllä sellainen, että kaikki vähän puuhailee omiaan. Siis myyjät ja heidän esihenkilöt. Kaikenlaisia syyttelijöitä, marttyyreita ja uskomattoman tarjouksen antajia.

Tämä pitää kertoa. Hankin tosiaan kesällä Elisan liittymän. Sim kortti tuli sen jälkeen kun peruuttamisoikeus oli mennyt.Määräaikainen sopimus.

Ei netti eikä puhelin vörki mökillä juuri ollenkaan. Soitin kesällä Elisalla. LIKKA sanoi, että saan 10 euron alen heinäkuun laskusta. Minä, että ei kiitos. Se ei auta yhtään. No can do.

@Bastardo neuvoi ostamaan Iskra vss2 passiivisen antennin. Verkkokaupan toimituaika 2 vko. Antennii tuli tällä viikolla. Toimitus kesti 3 kk.

Päätin kuitenkin tänään soittaa Elisalle. Siirsivät puhelun vikapalveluun. Käytiin työtilanteeni läpi. Kaveri sanoi, että mökki on tosi pahassa paikassa, mutta hän ymmärtää ja tekee taikoja. Muutti sopparini toistaiseksi voimassaolevaksi.

Ostan toisen liittymän, mutta vaikka minulla on 32 vrk palautusoikeus Iskraan, meinaan viikonloppuna kokeila Elisan ja vaimon Telia liittymällä, jos nopeus paranee. Jos paranee yli 20 megaa, pidän antennin, muuten palautan

Tänään oli Rlisalla priimaa palvelua.

Miten saan parhaan tarjouksen kilpailijoilta?

3 tykkäystä