Televisiota ostamassa

Tässä on nyt viimeiset 5 vuotta tullut tehtyä vertailua eri televisioiden välillä.

OLED on edelleen ylivertainen valinta parasta mahdollista kuvanlaatua haluavalle. Olkoonkin, että kilpailijat ovat kirineet jo varsin lähelle tätä LG:n vallankumouksellista teknologiaa. Edes microledit eivät kuitenkaan ole tätä asetelmaa muuttaneet.

Valinta oli tehtävä Sonyn OLEDin (LG:n paneeli) ja LG:n OLED evon välillä (hieman paranneltu OLED). Lopulta sellaiset pienet seikat kuten vaalea tausta ja kapea jalusta sekä huomattavasti ohuempi design (12,7kg vs 17,9kg) ratkaisivat kilpailun LG:n eduksi. Tämä siitä huolimatta, että Sonyn Android varmasti saa päivityksiä LG:n omaa käyttöjärjestelmää pidempään.

1 tykkäys

Hmm. 5 W standby -moodissa? LG itse ilmoittaa esim. 0,5 W, joten eikö 3,7 kWh olisi lähempänä totuutta?

1 tykkäys

OLED on yllättävän vanha keksintö ja tehty Kodakilla. LG osti heidän OLED-bisnekset. Lukuja en tiedä, mutta ehkä hyvä kauppa LG:lle?

2 tykkäystä

Kyllä, totta. Mun moka. Heitin luvut ulkomuistista ja taisi sekoittua tietokoneen lepotilaan.

1 tykkäys

Nyt on kova tarjous: LG:n uusimman mallin 77" C2 OLED 2899€ - 350€ pois LG:n cashbackin kautta = 2549€:

1 tykkäys

Televisioiden ostajat kertovat myyjien ylilyönneistä: “Väitettiin, että silmälääkärit suosittelevat tv:n kalibrointia”

2 tykkäystä

Onko jonkun paremman valmistajan tekniikka sopimusvalmistuksella tehty tai lisenssi tms.

Nokia 70 tuumainen QLED Android Smart TV (2022)

• Näe kaikki yksityiskohdat kirkkaana: 4K Ultra HD QLED television upean kirkas kuva Dolby vision ja HDR10 tuella.
  • Älykästä viihdettä: Aito Android TV, voit ladata suosikki sovelluksia Google Play kaupasta
  • Toista sisältöjä television näytölle älypuhelimesta ja tabletista sisäänrakennetulla Chromecastillä

https://elisa.fi/kauppa/tuote/nokia-70-tuumainen-qled-android-smart-tv.

1 tykkäys

En tiedä minkälaatuinen tuo on, mutta lähinnä se että seitkyttuumanen töllö alle kaheksan hunttia. Tietää hyvää siinä mielessä että noi isomman tuumakoon laitteet tulee tippuun hinnassa.

Minulla on tällä hetkellä 55" Grundigin 4k telkulla (jossa ei ole wifiä / nettiä) ja maksoi nelisen vuotta sitten 399e. Olisin valmis ostamaan tuon jos nyt etsisin uutta televisiota. Mulle ei ole telkussa tärkeää merkki vaan hinta / tuumakoot, tälläkin hetkellä Chromecast2 hoitaa striimauksen.

Seuraava televisio tulee olemaan isompikokoinen kuin nykyinen joten siksi tuo linkkaamas alkoi houkutteleen mutta pidän pääni kylmänä ja totean että pärjään nykyisellä, sekun toimii.

1 tykkäys

Itävaltalainen streamview tekniikka.

Edit: HDMI 2.1 Versiona, joten ei toimi uusien pelikonsoleiden kaverina kunnolla.

1 tykkäys

”Teemme yhteistyötä useamman valmistajan kanssa, joista yhdeltä tulevat tällä hetkellä esitellyt tuotteet”

Eli joku Kiinalainen valmistaa. Samsungin QLEDia paneeleissa, joita Hisensekin käyttää.

Itse pysyisin perinteisesti vahvoissa TV-merkeissä. Hintaerot satanen sinne tänne.

3 tykkäystä

Ei ole konsoleita. Televisio käyttöön vaan.

Jees, sain nyt sitten Ellulta 150 euroa lahjakortteja kun pysyin niillä puhelinliittymä asiakkaana, saisi ne lykättyä tuohon joten olisi aika kohtuuhintainen ja joulun jälkeen varmaan laskee vielä lisää.
En oikein keksi muutakaan käyttöä koska kaikkea on liikaakin,
yhden tv.n voi sitten antaa pois.

1 tykkäys

Tällä hetkellä omistan LG 43tuumaa ja tarkoitus vaihtaa vähän isompaan, varmaankin 55een.

Tällä hetkellä pohdiskelen Philipsin ja Sonyn välillä. OLEDia molemmat ja molemmissa olisi android. Sonyssa myös Chromecast sisäänrakennettuna.

Kumpaakos foorumi suosittelesi? Vaiko ehkä joku muu merkki…?

Itsellä LG OLED 55".On kyllä kuvanlaatu huippuluokkaa,vahva suositus.Ns. taika kaukosäädin on lisäplussaa LG:llle.

3 tykkäystä

Mä tilasin 75" LG.n olohuoneeseen ja 65" LG.n makuuhuoneeseen perjantaina joka oli valmiiksi näyttö sisältä rikki josta varmaan väännetään ensi viikolla.
Testien, vertailuiden ja muiden kokemusten mukaan päädyin LG.n tollöihin.

2 tykkäystä

Ei oo Samsungin ja Tizenin voittanutta. Otin kolmannen teeveen vuosi sitten, LG:n.
Tosi kökkö käyttis kun vertaa Tizeniin.

1 tykkäys

Nyt tosiaan LG käytössä eikä täs sinänsä mitään vikaa oo ollut. Tää oli halvimmasta päästä niin liikoja voi odottaakaan…

Joo Samsung varmasti aika varma valinta.

Mulla myös 42 LG ostettu ennen 2014 Putlerin olympialaisia eikä mitään vikaa.

Lg:n 65" OLED käytössä ja toimii kun junan vessa, tykkään myös jo mainitusta magic remotesta.

"Normi"töllöön ei ole itsellä paluuta OLEDin jälkeen.

2 tykkäystä

Reilun kuukauden ollut nyt 55" TCL, olen erittäin tyytyväinen valintaani ja niin on myös koko muu perhe.

2 tykkäystä