Televisiota ostamassa

Joo rtingsiä tarkoitin, ja kyllähän se ongelma on olemassa kun he saavat sen todistettua, mutta se epäilyttää minua, kuinka tosielämää myötäilevä heidän testinsä oikeasti on.

Anyways, OLEDin plussat on minun kirjoissani niin paljon mahdollista kuvan palamista edellä, etten epäilisi hetkeäkään sen ostoa tuon takia.

Samaan valintaan päädyin itse. Riskejä pitää ottaa.

1 tykkäys

Tässä yksi CES -messuilla esitelty tulevaisuuden TV Samsungilta… TV -koostuu palikoista ja koon kasvattaminen onnistuu palikoita lisäämällä.

Myynnissä TV ei vielä ole, mutta saisi kyllä tulla myyntiin :slight_smile:

1 tykkäys

Näyttää LG:n 55” OLED olevan Gigantissa 999€. Toi näyttää nykyään olevan paras tarjoushinta. Ootteko kiinnittänyt huomiota mihin hintaan parhaimmillaan 65” OLED on lähtenyt tarjouksista?

Muistaakseni LG 65" Oled oli muistaakseni viime viikolla Gigantissa 1899egee tarjouksessa. Itselläkin vaihto pikkuhiljaa edessä kun LG 60" plasma alkaa olla tiensä päässä. Kotona kävi testissä LG 65" 8100 lcd mutta se lähti heti takaisin. Valovuodot oli järkyttävät ja pimeässä huoneessa katsottuna vaaleat kohdat ampu silmille ja vastaavasti musta oli sellaista harmaata mössöä.
Nyt kun noita vertaillut niin oma valintani on Oled tekniikka tai sitten Sampan Qled 8 tai 9 sarjalainen, jossa leditekniikka on aivan omalla tasolla. Kuitenkin tuo oled ehkä sittenkin olisi omalle silmälle mukavampi, etenkin hämärässä katsottuna.

1 tykkäys

Nyt kävi sillälailla, että vanha Samsung plasma ilmoittelee että tilaa ei tueta ja on on tehnyt tuota ennenkin ja virrankatkaisu on korjannut tilanteen, mutta nyt ei herännyt vaikka oli pariin otteeseen pistoke irti joten eiköhän tässä telkkari päivitetä.
50" kokoluokassa olis nyt tarkoitus lähteä uutta hakemaan ja alle tonnin pitää olla, niin mitä on guruilla suosituksena?

Minä ostaisin LG:n 55" OLED-telkun paitsi jos television pääasiallinen käyttö on pelaaminen. Pelaajalla nimittäin tuo OLED:n palaminen on pieni riski, joten joku Samsungin QLED voi silloin olla parempi vaihtoehto. OLED kuitenkin voittaa kaikki muut kuvan laadussa varsinkin mitä tulee mustaan.

LG:n 55" OLED:ia (B-sarja, vuosimalli 2018) on myyty nyt halvimmillaan 999€.

Onko tämä OLED nyt niin mullistava ja parempi, että siitä maksaa extraa?

OLED on uusi plasma. Itse kyllä varmaan ostaisin 500€ havinoista telkkarin, koska siinä on arvon sweet spot. Mutta LG:n plasma jaksaa edelleen :muscle:

3 tykkäystä

Onkohan noi oledit ja qledit yms uudet tekniikat valumassa myös pienempiin töllöihin, vai onko kaikkien pakko ostaa miniyksiöönkin jatkossa 75 tuumainen?

Kyllähän 599 - 799 eurolla niin hyvän teeveen saa, ettei eroa varmasti kovin paljon OLED:iin arjessa huomaa. Jos haluaa hifistellä kuvan laadussa, niin sitten OLED on ykkönen. Kuitenkin tuohon hintaluokkaan kuuluvien televisioiden osalta tuskin on myöskään tingitty komponenttien laadusta yms. Jos hinta alkaa kolmosella, niin itseäni ainakin jo alkaa hieman epäilyttää, että mistä tässä on säästetty.

Minulla on erittäin hyviä kokemuksia Sonyn telkkareista, joskin niihin tulee aina pieni “Sony-lisä” verrattuna kilpailijoihin. Samsungin QLED on myös pärjännyt eri vertailuissa hyvin. Pakko kuitenkin mainita, että minulla on niin huono kokemus Samsungin kotiteatteripaketista (jollaisia ei toki kenenkään pitäisi edes ostaa), että ko. brändin tuotteet hieman epäilyttävät mitä tulee kestävyyteen.

2 tykkäystä

Itselle on iskostunut mieleen, että LG olisi hyvä merkki näissä(kin) ja Sony tietty.
Television kaiuttimille en anna mitään painoarvoa, koska äänentoistosta vastaa Yamahan vahvistin.

2 tykkäystä

Täällä on 2 LG:n töllöä, toinen 10v vanha tv-monitori ja toinen viimeisiä plasmoja. Ei voi ainakaan kestävyydestä valittaa.

Tulee itseasiassa ongelma kun tv-monitorista aika jättää. Tarjonta alle <27” hintaluokassa ei näytä hääviltä ja koko tv-monitorien tuoteryhmä näyttää kadonneen. Tämä kun tuplaa tietokoneen näyttönä ja makkarin televisiona.

Vilkuilin noiden isoimpien elektroniikkaliikkeiden viikonlopun tarjoukset läpi ja pari vaihtoehtoa osui silmään. Molemmat 599€.

https://www.power.fi/televisiot-ja-tarvikkeet/televisiot/samsung-qe49q6fnatxxc-qled-smart-tv/p-865321/

https://www.power.fi/televisiot-ja-tarvikkeet/televisiot/sony-55-4k-smart-led-tv-kd55xf7596baep/p-909459/

1 tykkäys

En kommentoi muutakuin kokoa. Kyllä itse ostaisin nykypäivänä 55”, sillä se taitaa olla uusi ”normaali”. Meillä toki on 40”, mutta tuommoinen kutina itsellä on. Olen tässä alkanut haaveilemaan oled-telkasta, mutta päätimpä tässä hiljan, että säästellään hieman lisää ja ostetaan 65”. Osta 55” :slight_smile:

Tuumakokoon sen verran että uusissa telkkareissa ei ole juurikaan kehystä eli joku vanha n. 46" vs uusi 55" ei juurikaan poikkea fyysisiltä mitoilta korkeuden ja leveyden suhteen.
Taitaa olla niin että LG ja Samsung ovat ainoat näyttövalmistajat.

1 tykkäys

Tuli tämmönen ostettua kalibroituna.
https://www.power.fi/televisiot-ja-tarvikkeet/televisiot/lg-55-4k-led-smart-televisio-55uk7550plaaen/p-873347/

2 tykkäystä

Muutaman päivän käytön jälkeen voin suositella tuota telkkaria. Jopa mustakin on musta ainakin minun silmääni ja tuo LG:n taikakaukosäädin on kätevä kapistus. Erottuu yksityiskohtiakin, mitä ei vanhalla töllöllä nähnytkään.
Jos telkkarin osto on ajankohtaista niin tuossa hintaluokassa tämä on hyvä vaihtoehto.

Jos olet plasmaa aiemmin katsellut niin OLEDia kehiin vain tai joudut totuttelemaan LCD:n harmauteen.

OLED tuskin, sillä paneelia on käsittääkseni tekniikasta johtuen hankalaa valmistaa alle 55" koossa kannattavasti.