Telkkari alkoi välkkymään Kuopion jäähälli KalPan maalatessa, niin mikähän olisi hyvä ja uusi töllö? Kai täällä nyt joku (epä)rehellinen kodinkonemyyjä löytyy? Sen verran ainakin itse tippunut näistä qled, oled ja led-systeemeistä kärryiltä.
Katsottua tulee oikeastaan vain sporttia ja elokuvia+sarjoja. Tuo urheilu kai se tärkein ominaisuus olisi itselle.
Tälläisen bongasin samaan hintaan monesta paikkaa samaan hintaan. Olisikohan mistään kotoisin ja budjetti 1k maksimissaan. Halvemmatkin toki kelpaisi.
Olen lukenut kovasti kehuja tuosta LG:n 8-sarjasta. Mitähän on eroa tuolla sinun linkkaamallasi tähän tuotteeseen. Ainakin kirjaimia siinä on pari enemmän perässä.
Hinta on sama Gigantissa ja Powerissa molemmilla ruuduilla, UHD, 4K yms. löytyy molemmista. Kertokaas nyt joku asiaan perehtynyt, että onko näillä telkkareilla muuta eroa kuin brändi?
Ennenkin mielipiteeni asiasta maininnut mutta vielä kerran, Oled tai ei mitään.
Kyttää vaikka joku hyvä tarjous, halvimmillaan noita saanut 999€ Gigantista.
Muita ominaisuuksia ei välttämättä kannata niin kauheasti ihmetellä, kuvaahan televisiosta katsotaan.
Esimerkki. Got 8 kauden jakso 3. The long night. Jakso sai paljon arvosteluja siitä että ei näkynyt muuta kuin mustaa kuvaa mistä ei saanut mitään selvää. Tai paremminkin harmaata kun televisioiden näytöt säädettiin täyteen kontrastiin että saisi edes jotain selvää mitä tapahtuu.
Oledista kun katseli niin näki hienosti toteutettuja taistelukohtauksia pimeässä.
Itsellä myös Netflix parhaalla kuvanlaadulla ja voi olla todella tyytyväinen, Oledissa saa rahalle vastinetta.
Samaa mieltä muuten, mutta omasta mielestäni television ääni on erittäin tärkeä myös. Monessa laitteessa on aika kelvoton äänentoisto, joskin ovat kautta linjan parantuneet muutaman vuoden sisällä. Muutama vuosi sitten palautin yhden Samsungin liikkeeseen koska se oli aivan kelvoton äänentoiston suhteen.
Ainakin pitää harkita lisäkaiuttimien tai jonkin soundbaarin hankkimista rinnalle. Itse käytän erillistä vahvistinta ja laadukkaita kaiuttimia. Se pelastaa paljon ja silloin oikeastaan TV:n kuva nousee ainoaksi tärkeäksi kriteeriksi.
Tämän päivän televisioita ei osteta äänentoistoon. Kyllähän niistä etäisesti joku äänen kaltainen kuuluu mutta kuva on se juttu mikä määrittää onko tuote kelpo, hyvä vai loistava.
Itsekin ulostan television äänen vahvistimen ja erillisten kaiuttimien kautta.
Kun haetaan televisiota Gigantti/Verkkokauppa-osastolta, hintaluokasta mistä valtaosa meistä hakee, niin niistä ei löydy yhtäkään televisiota missä kannattaa antaa äänelle mitään arvoa kun hankintaa tekee.
Heh. Kuka oikeasti katsoo nykypäivänä telkkarista muuta kuin korkeintaan uutisia ilman erillisiä kaiuttimia. En minä ainakaan. Kaikki tulee vahvistimen kautta 5.1 kaiuttimiin. Ja siis myös uutiset. Kai tossa mun nykyisessä telkkarissakin joku oma sisäinenkaiutin on? En tiedä kun en ole testannut.
Piti juuri tulla kirjoittamaan itse samaa. Omassa lähipiirissä vain yhdelle perheellä on erilliset kaiuttimet. Itselläni oli myös erilliset kaiuttimet vuosia sitten, mutta käytännön syistä luovuin niistä.
En mikää hifisti ole vaikka väitän että erotin joskus mp3:sien kanssa eron 128 ja 64 laaduissa, mutta 2015 vuoden Sonyn Android-töllöstä (KDL-55W807C) en voi väittää että television omatkaan kaiuttimet mitkään erityisen huonot olisivat (vaikka niin väitettiin palstoilla, että vaatii käytännössä kotiteatterin aina kylkeen).
Kuulokkeita tulee käytännön syistä melko paljon käytettyä, ja tietysti näiden kautta kuuluu kaikki pienemmätkin taustaäänet mitä ei television kaiuttimista kuule, mutta ellei kovin valtavaa muutosta ole tapahtunut 2015 vuoden jälkeen, niin ei nuo äänet omalta fiilispohjalta vakiokaiuttimistakaan niin hirveän huonot ole.
Mulla taas kaveri piirissä lähes kaikilla jonkinlaiset lisä kaiuttimet. Ei mitään hifiä mutta joku soundbar vähintään. Mulla itsellä siis aina vahvistin päällä ja kun käynnistän telkkarin niin äänet tulee aina sitä kautta. Yleensä äänet hyvinkin hiljaisella ettei häiritse muita. Mutta äänet ihan eri maailmasta kuin tv:n omista kuunneltuna. Jos toi on oikeasti noin yleistä kuten sanot että lähes kaikki käyttää tv:n omia kaiuttimia niin ihmettelen. Ja tuossa ehkä syy kun ihmiset haukkui teliaa kun ei se äänimaailma peleissä muuttumatkaan. No ei se mihinkään pysty muuttumaan tv:n kaiuttimilla. Itse katsoin viimekaudella liigaa ja nhl:lää samoilla laitteilla eikä keväällä ainakaan Telian äänet ollut oikeastaan yhtään huonommat kuin Nhl lähetyksissä. KHL lähetyksissä taas oli jopa huonommat.
Menetettyäni kotiteatterin, olen vähän jo unohtanut, millaiset äänet televisiossa voi olla. Haluaisin ostaa jonkun kohtalaisen soundbarin, mutta setuppiin ei yksinkertaisesti mahdu sellaista tällä hetkellä. Pienemmät pötkylät on sitä itseään ja isommat sitten liian isoja. Joskus monta vuotta sitten ostin jonkun soundbar-rimpulan, mutta palautin samana päivänä, koska oli niin iso pettymys. Välillä haikailen soundbarin perään, mutta sitten herään tähän todellisuuteen. Telkkarin äänet ovat nyt ihan tarpeeksi minulle. Sen verran uskallan väittää, että ovat onneksi paremmat kuin aiemmassa televisiossa.