Onko kukaan tilannu Amazonista käytettynä tietokone tavaraa? Jäi vain mietityttämään tämä i7 näin edulliseen hintaan ja hyvillä palautusehdoilla että onko enemmän uhka vai mahdollisuus.
Tuo on kymmenisen vuotta vanha i7, joten ei tässä taida kyseessä ainakaan mikään supertarjous olla.
Specseistä päätellen 2019 kuitenkin tämä yksilö otettu käyttöön. Mutta tosiaan se ei ollut pointti vaan että onko kukaan tilannut käytettyjä komponentteja.
Mitähän “renewed” mahtaa tarkoittaa prosessorien yhteydessä?
Kuten sanottu yllä, 10v vanhaa rautaa, joten eiköhän ole järkevää säästää rahat uudempaan. Uusia hyviä saa kuitenkin reilulla tuplahinnalla, joten eipä niistä tarvitse paljoa köyhtyä.
Tuolta saat samaan hintaan (oikestaan edullisemmin) mukaan vielä emon ja muistit:
https://bbs.io-tech.fi/threads/i7-3770-z77x-ud3h-hyperx-2x8gb-aehtaeri.403996/
Vanha Intel NUC 5i5 prossulla alkaa olla finaalissa. Mietin tilalle pöytäkonetta. Näyttö on mallia 1440p ja kone tulisi yleiakäyttöön ja satunnaiseen pelailuun (Civilization, Flight Simulator…). Kannattaako miettiä pakettikonetta vai kasata itse. Jälkinmäinen onnistuu sekin. Hinnat about samaa tasoa vastaavilla palikoilla. Toki itse kasattuun saa valita laadukkaamman powerin, kenties hiljaisempi, yms yms.
Pakettina, varmaankin kannattaa rajata haku valmistajien osalta? Löytynee eroja.
E: Alustavasti katsoin ja järkevä paketti lienee jossain 1000-1500e välissä.
Aina kannattaa kasata itse jos homman haltsaa. Saa valita laatukomponentit kompromissien sijaan, ja standardi-osista.
Ainoat pakettikoneet, joita itse suostuisin katsomaan on jotkut Lenovon Legionit, koska ne on ainoita, joissa esim. ilmanvaihto on suunniteltu fiksusti ja osat taitaa olla standardia ATX-rautaa. Tuota en kyllä mene vannomaan joka palikan osalta.
Flight Simulator ja 1440p vaatii näyttikseltä jerkkua varsinkin jos haluaa vääntää grafiikat tapissa.
E: Tosin kannattaa venata kuun loppuun, että AMD saa AM5-kamat pihalle, se varmaan laskee nykyisen raudan hintoja kivasti.
@bastardo vinkillä rajattuna Lenovon Legiot.
Vähän houkuttelisi. Giganttissa vielä 100e etu yli 500e ostoksesta viikonloppuna. Kasaaminen kiinnostaisi ja olisi yksi Win10 lisenssi jopa jemmassa mutta hinta lähtee väkisellä lapasesta. Kestääkö nämä pakettikoneet käytössä? Paskoista osista saa kyllä toimivan koneen kasattua mutta käyttöikä on eri asia.
Molemmat vaihtoehdot Nvidian 3070 näytönohjaimella. Prossut AMD vs. Intel.
Jos noista pitäisi valita niin ottaisin AMD 8-coren.
Tosin nyt ollaan niin lähellä Black Fridayta ja Nvidia julkaisi juuri uudet näyttikset, jotka tulee marraskuussa myyntiin, että odottelisin BF-tarjouksia. Noita pakettikoneita on perinteisesti ollut siellä alessa.
Ei pakettikoneiden kestävyydessä mitään vikaa sinällään pitäisi olla, mutta powerin vaihto johonkin edulliseen laatuvehkeeseen voisi olla jossain vaiheessa elinkaarta järkevää. Olettaen, että koneessa on täysin standardi ATX-poweri.
AMD ehkä itselläkin mielessä näistä kahdesta. Siinä olisi plussana 650W power ja Intelissä 500W. Black Friday tosiaan tulossa. Tokihan sitä voisi jotain parempaakin kytätä. Etenkään tuo Intelin prossu ei ole ihan viimeistä huutoa. Kiirettä ei sinänsä ole tämän asian kanssa.
Vastaava koottuna likimain 2000e luokkaa. Yllättävän suuri ero.
Näyttisten naurettavat hinnat ovat saaneet pakettikoneet näyttämään houkuttelevilta, niissä on saanut käytännössä näyttiksen hinnalla muut romut kaupan päälle.
Mutta hyvä jos ei ole kiire, nyt on sellainen sukupolvien murroshetki sekä AMD:n koko plattiksen osalta että näyttisten puolella, että varaston tyhjennyksistä voi saada hyviä säästöjä.
Uuden sukupolven rauta ei tee onneksi nykyisestä sukupolvesta automaattisesti huonoa kunhan löytää oikeat komponentit.
Pelikonetta lähden tässä taas ostelemaan. Toistaiseksi poika pärjännyt mun aiemmin ostamani kanssa, mutta nyt haluaa vihdoin omaan huoneeseen oman koneen.
Toivottavasti on hyviä tarjouksia tiedossa Black Friday osalta. Näytönohjaimeksi riittänee varmaan joku RTX 3060 Ti. Budjetti kaikkinensa jossain 2000-2500€ tienoilla ja itse kootaan kone.
Löytyykö näytöt sun muut kilkkeet valmiina? Jos löytyy ja maltat kytätä BF-tarjouksia niin kyllä tuolla budjetilla hyvän myllyn tekee.
Ei löydy.
Jatketaanpa ketjua. Olisin ostamassa oldskool-tyyliin valmiiksi kasattua tornikotelo-PC:tä, ei mitään merkkikoneiden epästandardi-virityksiä. Eli standardiosilla eteenpäin. Käyttöprofiili hyöty ja kevyt pelaaminen.
Ihan aluksi: onko enää olemassakaan muita konepakettikauppoja kuin Jimm’s? Triosoftilla oli jotain, mutta aika vähän.
Ei kai koneissa enää mitää epästandardia ole? Todella pitkään ostanut läppäreitä tarkistamatta etukäteen, että toimiiko siinä linux ja aina on toiminut. No, tähän pitää ennen kernel v6.2:sta kääntää itse wifi-ajuri. Ja ennen v6.0:aa ei olisi toiminut näppis, mutta onneksi se oli ehtinut tulla
Mutta nuokin ovat vaan liian uusia palikoita, ei vielä tukea linuxissa.
Merkkivalmistajilla voi olla esim. epästandardeja emoja, virtalähteitä ja koteloita. Varsinkin Dell ja HP on noissa kunnostautuneet.
Niin… tässähän oltiin ostamassa tornikotelo-PC:tä. Kannettaviakin meillä tietysti on, mutta tuo nykyinen PC on ostettu 2011 ja nyt on tullut vähän sellainen fiilis, ettei se enää montaa vuotta jaksa. Eikä jaksaisi enää itse kasailla, kun on aloittanut ne hommat jo 90-luvun puolivälissä
Siksi kysyin, mikä muukin kauppa kuin Jimm’s nykyisin myy standardiosista tehtyjä konepaketteja.
Verkkokaupan Blackstorm-koneet on Verkkokaupan omia koneita. Ne on KAIT rakennettu toivomistasi osista. Älä ammu viestintuojaa, jos näin ei ole. Verkkis myy erikseen myös koneenkasauspalvelua.
Ymmärtääkseni ainakin
Ja kuten Kilo mainitsi,
Verkkokauppa.com (Blackstorm)