Tommi Kovanen

EliteProspects.com pelaajakortti:

Pelaajan ketju Tappara.info:ssa

1 tykkäys

http://www.iltalehti.fi//smliiga/201709062200363814_sm.shtml

Onpa “hieno” mies tuo Lukon toimitusjohtaja. Mitään shekkiä ei ollut olemassa, Lukon lahjoitus tapahtumaan ja hyväntekeväisyyteen oli saapua paikalle.

Kovaa tekstiä. Saa toivomaan entistäkin enemmän, että liiga oikeasti olisi tosissaan päähänkohdistuneiden taklausten torjumisessa (en nyt tosin muista, oliko Kovasen tapaus sellainen).

HS:n juttu aiheesta (edit: sorry, vain tilaajille näköjään):

”Ihan sama, vaikka talo olisi palanut vieressä, en tuntenut mitään. Jälkikäteen tuntuu karmealta, että olen ollut sellaisessa tilassa. Ilman tunteita ei ollut yhteyttä mihinkään. Olin sellaisessa tilassa vuoden, ja ilman tunteita kaikelta hä­viää merkitys.”

Erikoista tuo Huhtalankin käytös on ollut jos tosiaan vieläkin on anteeksi pyyntö tekemättä.

3 tykkäystä

Samaa luin. Ei ollut tullut paikalle Ylen urheiluviikonloppuunkaan. Ihan mulkku. Onneksi ei ole ikinä pelannut Tapparapaidassa.

7 tykkäystä

Teemu Nurmi kävi muistuttamassa Blues-Lukko pelissä Huhtalaa tempauksistaan.

13 tykkäystä

Mulle tulee tästä Kovasen casesta mieleen vähän tämä:

Savinainen onneksi kuntoutui tuosta kohtalaisen nopeasti ja on voittanut jo kolme mestaruuttakin sen jälkeen.

Erikoisen tilanteesta tekee se, että Huhtala on Nurmen lapsen kummisetä…

Hesarilla on tänään jakeluongelmia, joten päivän näköislehti on luettavissa ilmaiseksi. Kovasen juttu on sivuilla C2-3.

Edit. linkki korjattu

3 tykkäystä

Tätä sivuttiin yhdessä jutussa, ja vähän erikoisia kommentteja oli. Lainaus:

Kovanen kertoo hänen ja Jenny Rostainin kirjoittamassa kirjassa miettineensä yli vuoden, miksi Huhtalasta ei ollut kuulunut mitään taklauksen jälkeen.

“– – päätin laittaa pisteen mykkäkoululle. Mielestäni oli jo korkea aika tehdä sovinto. Tässä vaiheessa minua eivät kiinnostaneet enää liigan mielipiteet siitä, saiko aiheesta puhua ääneen vai ei.”

Kovanen kertoo tiedustelleensa puhelimessa Huhtalalta, miksi tämä ei ollut ottanut yhteyttä niin kuin oli tapana, johon Huhtala oli vastannut, että hän oli päättänyt vältellä koko asiaa lehdistön puheiden takia.

“Ja tuon minä, jos joku, saatoin ymmärtää hyvin, olivathan kritiikki ja sakkouhat saaneet minutkin vaikenemaan. “Hei kiitos, että otit yhteyttä”, sanoi Huhtala puhelun lopuksi. Tuon kiitoksen tulkitsin miehen anteeksipyynnöksi.”
Lähde: https://www.mtv.fi/sport/jaakiekko/sm-liiga/artikkeli/anteeksipyyntoa-ei-kuulunut-kovanen-soitti-itse-telojalleen-hei-kiitos-etta-otit-yhteytta/6564976

Mikä sakkouhka? :open_mouth:
Edit: Tässä näköjään vastaus omaan kysymykseeni.
https://www.mtv.fi/sport/jaakiekko/sm-liiga/artikkeli/aivovamman-saanut-tommi-kovanen-paljastaa-sm-liigan-veljesliitto-hiljensi-lukon-sakkouhalla/6564488

Aika sanattomaksi vetää. Miten tää perustelee itselleen tämmöisen. Saiturikin saa olla, mutta tää käyttää hyväkseen ihmisiä hyvän julkisuuden takia. Häpeällistä.

Iteltä ei kyllä tälle Kovaselle sympatioita heru.

Miksi ton täytyy olla tasasen väliajoin ruikuttamassa kaikesta lehdistössä? Montakohan kertaa on jo kerennyt ilmoittamaan, että Huhtala ei vieläkään ole soittanut.

Tulee likainen pyramidihuijaus mieleen tästä tyypistä.

Mun mielestä on ihan hyvä juttu että päävammojen seurauksista puhutaan eikä vaieta. Jos nyt luet edes parikin juttua mitä tänään on aiheesta julkastu niin huomaat että kun tarpeeks kolahtaa niin siinä menee ihan koko elämä ainakin hetkellisesti ihan päin helvettiä, ei nää oo mitään pikkujuttuja. Pakkohan noita ei kuitenkaan ole lukea jos niin pahalta tuntuu.

No tänäänhän on nimenomaan kerrottu että asiat on sovittu Huhtalan kanssa.

17 tykkäystä

Täysin samaa mieltä. Masennusta, päihteitä ja itsemurhia entisillä urheilijoilla. Kaikki pahojen päävammojen seurauksena. Surullisia tarinoita. Nyt tähän on onneks jo jotenkin herätty. Tällä hetkellä ja tulevaisuudessa entistä tärkeämpää, koska vauhdit kasvaa joka lajissa, joka tarkoittaa samalla kovempia taklauksia ja iskuja.

4 tykkäystä

Suoraan sanottuna typerää kutsua aivovamman takia loppuelämänsä sairaseläkkeellä olevan ihmisen vammaa “päävammaksi”. Ehkä Kovasen lääkäri kuitenkin tietää paremmin kuin sinä lehtijuttujen perusteella.

Mielestäni myös erittäin mielenkiintoista ja rohkeaa Kovaselta avata näitä asioita. Tuo perspektiiviä siihen mikä merkitys törkeiden taklausten poistamisella on.

14 tykkäystä

No niinhän ne tiesikin. Kovasen oman lääkärin + vakuutusyhtiöiden lääkärien mukaan mitään elämää mullistavaa aivovammaa ole koskaan tapahtunut.

Onko tämä mainittu jossain? Takana kuitenkin kahdeksan aivotärähdystä.

Onhan se siinä kirjassakin mainittu, jossa syyttää puolta suomea hoitovirheestä. Lopulta sitten löysi Helsingistä polvikirurgin, joka suostui aivovamma diagnoosin kirjoittamaan.

Tämän jälkeen kaikki on laitettu aivovamman piikiin. MM. vaimon salasuhde, joka oli alkanut ennen tätä Huhtalan taklausta.

Eli aivovammadiagnoosi ja sairaseläke kuitenkin löytyy, kuten hesarissa sanottii. Eikä mitään elämää mullistavaa, vaikka kiekkoura päättyi tuohon taklaukseen. Vai oliko sekin teeskentelyä?

Henkilökohtaisesti en näe syitä miksi kukaan tällaisia asioita keksisi päästään, mutta saat olla mitä mieltä haluat.

4 tykkäystä