Tommi Kovanen

Aika raadollista kommenttia täälläkin irtoaa kaverista, jolta lähtee elämäntapa ja työ alta. Ja turvaverkkona on ainoastaan sairauseläke ja vakuutusyhtiön korvaukset ja niidenkin hakeminen on muka kusettamista.

En tiedä mitä duunia Kovanen nykyään tekee, mutta aiheesta kirjan kirjoittaminen on varsin loogista. Jos olisin urheilija tai joku muu merkittävä henkilö ja elämä menisi vastentahtoisesti kokonaan uusiksi niin varmasti koittaisin saada muutaman roposen pukemalla sen tarinan sanoiksi.

9 tykkäystä

Tämä nyt on ajan henki, että kaikki kirjoitetaan kirjaksi tai blogiksi.
Ei Kovanen persoonana ( tai se kuva minkä olen saanut) itseä suuresti miellytä, mutta ei kenellekään toivoisi noin paljon epäonnea.
Toki tässä (jos tosissaan kahdeksan aivotärähdystä) tullaan siihen, miksi ei ajatellut terveyttään ja lopettanut aijemmin? Oliko niin, että kiekko oli ainoa pakopaikka omasta elämästä, jossa oli hyvä olla. Uskoisin, että kyllä joku lääkäri varmaan on suositellut aijemmin jo lopettamista.

Mä kävin samalla salilla aikoinaan Kovasen kans. Ja voisin sanoo että yks fiksuimmista jääkiekkoilijoista joita tiedän ja tiedän paljon.
Sitä nauratti ihan vitusti esimerkiks se että jääkiekosta on tehty ihan liian tärkeetä.
Siks se aikoinaan heitti sen sikakommentinkin.

Syy noihin itsetuhoisiin ajatuksiin voi olla myös siinä kun on sen verran fiksu, että huomaa kuin vitun sekasin maailma ja ihmiset on.

1 tykkäys

Fake news.

“Apua Kovanen sai vasta, kun otti yhteyttä HIFK:n lääkäriin Petri Heleniukseen. Hän ohjasi puolustajan aivokuviin ja neurologille, joka teki aivovammadiagnoosin.”

6 tykkäystä

En kyllä käsitä, mikä saa mustamaalaamaan toista tuolla tavoin @kune. Eihän Kovasen kirjaa ole pakko kenenkään ostaa, tai häneen liittyviä juttuja lukea medioista. Uransa jälkeen tainnut järjestää sen hyväntekeväisyysottelun Mikkelissä ja muutenkin puhunut rohkeasti ja avoimesti kokemuksistaan.

14 tykkäystä

Mä olen kyllä ton kirjan jo ennakkoon lukenut. Suosittelen sullekin, ni näät paljonko se Kovanen mustamaalaa jengiä siinä kirjassaan.

Tekis mieli melkein liputtaa toi sun teksti. Itsellä aivovamma liikenneonnettomuuden seurauksena ja allekirjoitan kyllä suurimman osan oireista, mitä Kovanen tuo julki. Sanot että aivovamman saanut potilas KESKITTYY kyllä muuhun, kuin jatkuvaan lehdistölle uikuttamiseen. Minäpä sanon, että oireitten ollessa pahimmillaan, aivovammapotilas ei keskity mihinkään, koska ei yksinkertaisesti pysty. Ei pitäisi puhua asioista edes keskustelupalstalla mitään, mistä ei tiedä/ymmärrä.

30 tykkäystä

Tuossa IS:n jutussa Kovanen tuo esille palkanmaksun katkeamisen, jouston ja sekä oman joukkueen johdon. Kovanen oli JYP:ssä kapteenina ja sai kesken kauden tarjouksen Sweitsistä, mutta sopimuksessa ei ollut purkupykälää. Silloin ei omajoukkue ja joustaminen tullut kysymykseen, kun piti taidelaseja päästä keräämään.

– Tiesin kyllä liigan pelaajasopimuksessa lukevan, että palkanmaksu voitaisiin lopettaa loukkaantumista seuraavan kauden lokakuussa. Mutta samalla myös tiesin, että pykälää ei aina noudatettu. Usein puntarointiin ensin kokonaistilannetta ja vamman laatua, ja olin luullut, että minun tapaukseni, kaikkine sotkuineen, olisi ansainnut joustoa juuri tuon pykälän kohdalla. Olin kuvitellut, että minulle olisi annettu armonaikaa ja mahdollisuus yrittää vielä paluuta. En ikipäivänä ollut voinut kuvitella, että oman joukkueeni johto tekisi minulle näin – en kaikkien näiden vuosien jälkeen, hän kirjoitti

1 tykkäys

No voit kyllä ihan vapaasti liputtaa.

Sanonpa kuitenkin tämän, että Kovanen KESKITTTYI VÄLITTÖMÄSTI taklauksen jälkeen lehdistölle uikuttamiseen, hallilla pyörimiseen ja ympäri Suomen ajamiseen halutun diagnoosin perässä.

Näistä kaikista löytyy kyllä faktaa vanhojen lehtijuttujen perusteella + kirjasta.

Kutsui myös JYP faneja tuon jälkeen itkupilleiksi ja vaimonhakkaajiksi.

1 tykkäys

Kaikesta päätellen Kovasen elämä on mennyt mullin mallin ja häntä on taklattu sikamaisesti. Mulla ei oo (ainakaan ennen kirjan lukemista) tietoa syy-seuraus -suhteista. En ole lukenut kirjaa, kiinnostaisi kyllä…

Kyllä truelätkäfanien keskuudessa Kovanen on ollut yleinen naureskelun kohde. “Taidelasi-Tommi” jne., kyllähän jokaisen lätkäjätkän pitää pleikkaa pelata ja täytellä pitkävetokuponkeja. JYP oharit olivat tietysti väärin, toki jossain toisessa joukkueessa olisi voitu joustaa. Tapparassa ollessa arvostus mieheen nousi. Viimeisen päälle fiksu pelaaja ja joukkueen mies. Kyllähän Lukko toimarinsa johdolla on kaiken naureskelun ansainnut ainakin tuon hyväntekeväisyyspelin osalta.

1 tykkäys

Joo samaa oon vuosien varrella havainnut. “Pää ylhäällä” -porukka ei oo ainakaan Tommia tuntunu juuri arvostavan.

Myönnätkö muka ettet ennen ole Lukon kustannuksella naureskellut? Esim;54v, Tappara-Lukko PO. Itse kuulen joka päivä ainakin ensimmäisestä kuittailunaureskelua (╰_╯)

Aika kiivas keskustelu niinkin värittömästä pelaajasta kun Tommi Kovanuen. Seurakiertolainen, sarjajyrä. Mutta kovasti miehellä on aina ollut asiaa…

Jos viittaatte lehtijuttuihin, niitä saa hakea ja niistä lainata.

Kaikkea kriittistä suhtautumista Kovaseen emme aio sensuroida pois, mutta miettikää huolella, miten sananne asetttelette. Henkilöiden yksityiselämästä keskusteleminen on tulenarkaa hommaa. Laissa säädetään kunnianloukkauksen raja, mutta täällä se raja tulee sitäkin aiemmin vastaan. @valvojat pitävät ketjua silmällä.

Jos joku viesti tuntuu mauttomalta, liputtakaa. Voi myös laittaa yksityisviestin kirjoittajalle sen jälkeen, jos haluaa antaa henkilökohtaista palautetta. Toinen helpoimmista tavoista on klikata liputuskuvaketta ja sieltä “haluan keskustella kahden kesken”. Toinen on käyttäjänimen klikkaaminen ja avautuvan käyttäjäkortin oikean yläkulman “viesti”-painike.

Jos kykenee asiallisuuteen, myös “palautetta kanssakeskustelijoille” -ketju palvelee. Muissa ketjuissa ei puida muiden kirjoittajien motiiveja, sillä se on sääntöjen vastaista ja siten toistuvana rangaistavaa toimintaa.

15 tykkäystä

Ei ihan parasta mainosta Lukolle, jos tuo kirjekuori-case pitää paikkansa. Näin kiltisti sanottuna.

Heti taklauksen jälkeen totesin et oli varmasti törkein ja raukkamaisin taklaus mitä olin nähnyt. Huhtala tuli kolmantena pelaajana kuolleesta kulmasta Kovasen selkään. Sen jälkeen on tullut oksennusrefleksi kun on nähnyt Huhtalan pärstän. Tuskinpa Kovanen asiassa valehtelee kun psyyke on muuttunut täysin ja yrittänyt itsemurhaa.

1 tykkäys

Joo olihan se todella törkeä ja raukkamainen taklaus Huhtalalta.

Lähinnä viittasin tuohon hyväntekeväisyysjuttuun. Edellisen kerran Lukko sai pienen hymyn kareen huulille kun Osku Grönman tuli kesällä kadulla vastaan, tuolloinkaan aihe ei varsinaisesti ollut Lukon syy vaan Oskun värilasikommentoinnit telkkarissa.?Ei oikeastaan muutoin. Jääkiekko on vakava asia :smile:

1 tykkäys