Verkostomarkkinointi

Jonkun pitäisi testata Zinzinon labran luotettavuus ottamalla aloitustesti ja muutaman kuukauden päästä uusitesti ja rustata papereihin, että balanceöljyä on nautittu päivittäin. Elämäntapoihin, ruokavalioon ei pitäisi tehdä muutoksia ja balanceöljyt pysyisivät pahvilaatikossa. Käsittääkseni kyseinen öljy on oliivi ja kalanmaksaöljyn miksaus.

Minäkään en syö kalaa. Kun aloitin tavallisen kalanmaksaöljyn syönnin kapseleina, koin hetkellisen havaittavan parannuksen omaan vireystilaani. Minkäänlaista tieteellistä arvoa tällä yhden miehen kokeella ei luonnollisesti ole. Itselläni kyse saattoi yksinkertaisesti olla esim. jonkin vitamiinin puutteesta enkä voi sillä perustein suositella kalanmaksaöljyä muille.

Yle soitti Pelicans-jupakan jälkeen Zinzinon toimitusjohtajalle (linkki alla) ja heillä ei ole esittää minkäänlaista oikeaa tieteellistä näyttöä tuotteidensa terveysvaikutuksille. Tosiasiassa saman vaikutuksen saa kymmeniä kertoja halvemmalla ostamalla samat kombonentit itse kaupasta. Ja kalanmaksaöljyn hyödyistä ei edes ole aukotonta tieteellistä näyttöä.

Kannattaa myös lukaista Long Playn (maksullinen) Zinzinon toimintaa koskeva juttu. Siinä THL:stä todetaan, että yhtiön tekemät veriarvotestit ovat yhtä tyhjän kanssa.

Kaverini joka yritti minut värvätä Zinzinon toimintaan mukaan ei nykyisin kehtaa katsoa minua silmiin, kun sattumalta jossain näemme. Yli vuoden hän siihen uskoi.

https://longplay.fi/single/taalta-tullaan-florida

2 tykkäystä

Ei sun mulle tartte selittää. Mää oon kantani asiaan oman kokemukseni pohjalta sanonut ja ei sitä täällä muuteta, vaikka mitä linkkejä laitettais.

3 tykkäystä

Kalaöljy on tiettävästi terveellistä ja suositeltavaa, varsinkin jos ei juurikaan kalaa syö. Sen voi sitten ostaa Möllerinä marketista, tai vaikka verkostokauppiaalta, minkä nyt itse parhaaksi kokee. Meillä Möller.

Zinzino-kriitiikki koskee enemmänkin ko. lafkan myynniedistysmenetelmiä, ei kalaöljyä itsessään.

6 tykkäystä

Käytän myös itse samaisia Möllerin kalaöljykapseleita, vaikka vielä viime vuonna aukotonta tieteellistä näyttöä niiden toimivuudesta ei ollut (haittaakaan ei tosin ole todettu). Itse asiassa vasta tänä vuonna Suomen Lääkäriseura Duodecim on virallisesti todennut kalaöljyn voivan vähentää sepelvaltimotauteja jopa neljänneksellä ja että ihmiset voivat pienentää sydänriskejään myös lisäravinteita syömällä.

Zinzinon tuotteen yksittäisten komponenttien toimivuus ei tosiaan ole se omankaan kritiikin kohde, sillä kuten sanottua, esim. kalanmaksaöljy itsessään toimii. Kuitenkin jos kyseessä olisi jollain tavoin erityisen hyvä tuote, niin ei pitäisi tuottaa järin suuria vaikeuksia näyttää asia edes yhdellä tieteellisesti vertaisarvioidulla tutkimuksella toteen.

Verkostomarkkinointialalta löytyy kuitenkin myös sellaisia toimijoita kuten vaikka Tupperware, joten koko alaa ei voi laittaa samaan muottiin.

1 tykkäys

Itse samaa öljyä käyttäneenä rasvahapponi on balanssissa ja hups keikkaa kausiallergiani koivu ja Timotei vaivat poissa. En tiedä sitten, minkä ansiosta, mutta mitään muuta en ole muuttanut. Tää mun kommentti ei varsinaisesti markkinointiin liittynyt, mutta tuote toimii.
Markkinointi muodosta jauhaminen ilman omakohtaista kokemusta on melko turhaa. Netistä löytyy ihan iltapulujenkin artikkeleiden alta aina keskusteluista puolesta ja vastaan huutelijat.

2 tykkäystä

Jos rahaa löytyy, niin ilman muuta. Zinzinon öljy on kuitenkin käytännössä Lysin kalaöljyä ja oliiviöljyä. Eli, käyttämällä noita öljyjä saa saman tuloksen, mutta edullisemmin. Se Zinzinon testi on täysi huijaus vai miten mm. mentaalista energiaa mitataan verestä?
Ei muuta kuin terkkarin kantaan ja laaja verenkuva. Sitten vaikka muutaman kuukauden päästä uudestaan.

5 tykkäystä

4 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Allergiat ja yliherkkyydet