VIRHE: Android-kosketusnäyttölaitteiden Chrome-selaimella kohdistusongelmia

Osaan vastata jo nyt: ei toimi, koska niihin ei osu.

1 tykkäys

Jos haluat liikkua johonkin kohtaan kirjoitettua tekstiä, sekin klikkaus menee varmaankin ohi?

1 tykkäys

Menee. Mielestäni tästä jo raportoin?

1 tykkäys

En mä muista muuta kuin että

Mutta siis erona siihen aiempaan korjattuun bugiin nähden näppäimistö toimii, mutta muuta osaa näytöstä tämä bugi riivaa? Näin se kuulostaa järkevämmältäkin.

Kun tämä bugi iskee, niin näyttöön koskemalla kursori hyppii ihan mihin sattuu (tekstilaatikon sisällä). Kun yrittää kohdistaa johonkin kohtaa viestiä, niin ollaan jossain ihan väärässä kohtaa.

Tähän ei ainakaan minulla auta kuin poistua toiselle sivustolle tai sitten uudelleen lataus.

Pahoittelen, jos/kun en osaa tämän paremmin avata ongelmaa.

E. Ja tämä bugi on minulle ihan vastaava kuin oli aikanaan S7 laitteen ja Chrome 68…jotain kanssa.

1 tykkäys

No tosiaan, niinhän tuo aiempikin bugi oli, että näppis toimi kyllä. Muistin ihan omiani ja hämäännyin erinäisistä syistä. Täytyy raportoida paremmin Metaan, että tämä on täysi toisinto aiemmista ongelmista. Vai onko @bastardo’lla jotain lisäkommenttia?

1 tykkäys

Juurikin näin.

1 tykkäys

Aiemmin mulla ei toiminut toi kohdistus ollenkaan kuten esim. Oijennuksella nyt, mutta kahdella viime kerralla tekstilootan yläpuolella olevia nappeja on pystynyt painamaan.
Lisäksi tuntuu, että kun kohdistus sekoaa, se siirtyy aika lailla pari riviä suoraan ylöspäin, kun ennen kursori tuntui loikkaavan ihan minne sattuu.

Itsellä en ole vielä huomannut tätä uutta kohdistus -ongelmaa (OnePlus 5T), mutta aikaisemmat vastaavat ongelmat johtuivat Chromen päivittymisestä uudenpaan bugin sisältäneen versioon.

Pahimpana bugittamisen aikana siirryin käyttämään Firefoxia, jolloin kaikki toimi lähes normaalisti.

Chrome 70 julkaistiin n. 26.10. Matchaa jokseenkin @Oijennus raporttiin.

Eli v69:llä pitäisi päästä kokeilemaan että toistuuko. Valitettavasti Opera menee Chromium versiossa 66, jossa lienee saman bugin edellinen ilmentymä.

1 tykkäys

Selvää on, että tämä on Chromen bugi. Discoursen kehittäjät epäilevät asian liittyvän tähän Chromen bugiin:

https://bugs.chromium.org/p/chromium/issues/detail?id=900843

Discoursen kehittäjät eivät aio jatkoselvitellä asiaa, joten homma on Chromen kehittäjistä kiinni nyt. Asiaan on yksi mahdollinen asetuskikka, mutten suosittelisi sitä heti. Voidaan henkilökunnan kesken testailla sitä vaihtoehtoa, jos onnistumme bugin toistamaan ja tilanne pitkittyy.

Olisiko workaround käyttää Discourse -sovellusta?

Siinähän näkymiä ei piirrä Chrome vaan Androidin WebView palvelu (eli käytännössä vanhempi Chrome versio).

Androidilla olen aikaisempia bugeja kiertänyt asentamalla Firefoxin ja sillä selaillut.

Nyt jostain syystä en vielä ole törmännyt bugiin…

Taas lähes mahdotonta kirjoittaa seurantaan.

Tämä ongelma tuntuu toistuvan minulla, kun yritän muokata tekstiin tullutta virhettä. Mitään merkitystä ei ole sillä, onko palstalla ruuhkaa vai ei.
Ainoa mahdollisuus on ladata sivu uudelleen, kun ongelma ilmenee. Ärsyttävä ongelma.

E. Ilmeisesti ei ole mitään tehtävissä?

1 tykkäys

Omalla puhelimella ollu nyt 3pv ongelmia käyttää sivustoa. Avaat esim VMV ketjun ja palaat takaisin joko nuolinäppäimellä tai painamalla vas.yläkulman Tapparan logoa. Tulee takaisin etusivulle, mutta menee jumiin eikä annan scrollata ylös ei alas, eikä avata uutta ketjua.

Täytyy sulkea chrome ja avata uudelleen. Tympäsee tehdä niin 100 kertaa. Mitään tehtävissä?

Kannattaa tyhjentää Chromen välimuisti ensin ellet ole sitä jo tehnyt.

Kannattaa myös kertoa tarkemmin eli mikä puhelin ja mikä on Chromen versio (löytyy paremmin vertaistukea).

Kiitoksia, täytyy tyhjentää.
Huawein p9 lite kyseessä… Nyt on toiminu paremmin, vaikkakin ajoittain tulee ongelmia.

Taas on viime aikoina alkanut olla näitä ongelmia.

Voin vahvistaa.