Vuoden Urheilija 2016

Mä en ymmärrä tuollaisia klikki- ja puhelinäänestyksiä näin “tärkeissä” asioissa. Ei kai se voi olla niin vaikeaa tehdä äänestys, jossa pitää henkilöllisyys varmistaa esim. pankkitunnuksilla. Ja sitten kukin voi äänestää vain kerran.

Ja äänestämisen hankaluuden / työläisyyden / vaikeuden takia ei käytännössä kukaan äänestäisi kertaakaan.
En ainakaan minä äänestäisi jos pitäisi alkaa tavalla tai toisella tunnistautumaan.

Esim. mobiilivarmenne ei todellakaan ole hankala.
Sattumalta joskus kokeilin ja todella hyväksi olen todennut.
Suosittelen!

1 tykkäys

Ehdottomasti tuo varmenne, sillä emmehän halua nähdä samanlaista pelleilyä kuin Tamperelaisen vuoden urheilija ja joukkue äänestyksissä!

1 tykkäys

Mobiilivarmenne on hieno homma JOS sattuu ymmärtämään hiukkaakaan mikä se on ja mitä sen hankkimiseksi pitää tehdä JA omistaa ne pankkitunnukset rekisteröitymistä varten.
Koska noin ei ole, arvioisin 99% potentiaalisista äänestäjistä jäävän potentiaaliseksi.

Sinä päivänä kun kännykkää hankittaessa siitä tehdään liikkeessä henkilökorttisi, tämä on erinomainen juttu.

Leo-Pekka Tähden tulisi ehdottomasti voittaa vuoden urheilija titteli ihan vain sen takia mitä on suomalaisen urheilun eteen tehnyt. Tai vähintään kun jää eläkkeelle saada joku erikoispysti. Tässä on äijän mitalit:

Jos kuka tahansa ‘normaaliurheilija’ olisi menestynyt yhtä hyvin, olisi hän takuu varmasti vuoden urheilija joka vuosi.

7 tykkäystä

Siellä se jo medialle piipitti toimittajien asenteesta. Toivottavasti ei tule vuoden urheilijaa.

Sanotaan nyt vaikka näin, että jos viisi olympiakultaa putkeen neljistä eri kisoista ei riitä yhteenkään vuoden urheilija titteliin niin mikä sitten? (puhumattakaan siitä, että esim vuonna 2012 voitti myös EM-kisoista kultaa ja hopeaa)

Sitten todennäköisesti aika lähellä vuoden urheilijaa.

Veikkaan, että jos joku suomalainen yksilöurheilija voittaa viisi olympiakultaa urallaan joku päivä niin se riittää Vuoden Urheilija -valintaan. Aika spekulatiivista kylläkin, kun sellaista ei ole toistaiseksi näköpiirissä.

1 tykkäys

Jos Tähti olisi “normiurheilija” lajissa jossa on yhtä pienet harrastajamäärät ja yhtä fyysisesti köykäisessä lajissa kuin ratakelaus, ei häntä pidettäisi edes nykyisessä arvossa. Ihan täyttä nollapuhetta nuo “ei arvosteta kun on paraurheilija” jutut.
Tässä on kyse samasta ilmiöstä kuin Miss Helsinki kohussa. “Kaikki mustaihoista missiä arvostelevat ovat rasisteja”. “Ihmiset ovat katkeria kun musta nainen pärjää kauneuskilpailussa”. Hölynpölyä. Tuskin kovin montaa ihmistä ärsyttää tumma missi, vaan ihmisiä ärsyttää kun ruma nainen voitti kauneuskisat.
Sama Tähden kohdalla, kukaan ei halua riistää Tähdeltä titteilä sen takia että hän on alaraajahalvaantunut, vaan sen takia että lajin vaativuus ei ole sillä tasolla että hän voisi kilpailla vuoden urheilija-tittelistä. On toki ikävää että hänellä ei ole mahdollisuutta kilpailla muissa lajeissa mutta elämä on joskus vaan epäreilua.

3 tykkäystä

Ihan mielenkiinnosta, mitä tarkoitat köykäisellä lajilla? Itse kuvittelisin sen olevan aika rankkaa, räjähtävän nopeuden laji, verrattavissa ratajuoksuun.

Jaa ratakelaus “fyysisesti köykäinen” laji ?
Oletko koskaan istahtanut pyörätuoliin ja kelannut ? Entä oletko sitten päästänyt menemään senverran kuin käsistä irti lähtee ja pitänyt tuon vauhdin yllä…sanotaan vaikkapa 100 m ? Pyörätuolikelaus ei todellakaan ole “fyysisesti köykäistä”.

Niin, ja tiedän aika hyvin mistä puhun, itsekin kun pyörätuolissa aikaani kulutan. Olen muuten voittanut Leo-Pekka Tähden satasella. Tosin hän oli silloin 7 v ja minä 12 ja vuotta myöhemmin katselin sitten kaukana takana hänen menoaan.

8 tykkäystä

Antti Tuisku ja mä vaan hiihdän. Pohjat nähty, suunta ylös päin

1 tykkäys

Helppo Tähden noita mitalleita napsia, kun ei ole ketään haastajaakaan. Marginaali laji tuokin, tuntuu että porukka haluaa säälistä antaa sille sen palkinnon. Tähdelle voisi antaa mielummin jonku erikoispalkinnon, Ja sille annetaan vuoden urheilija, kuka sen oikeasti ansaitsee. Vähättelemättä Tähden saavutuksia, mutta saannut helposti mitallinsa, vaikka varmasti kovaa treenannu joka päivä, että on noin ylivoimanen.

2 tykkäystä

Vuoden valmentaja Jukka Jalonen ja napakka noin 15 minuutin puhe.

2 tykkäystä

Tuo titteli napsahti viikon työllä. Sen jälkeen onkin mennyt kaikki enempi ja vähempi päin peetä.

1 tykkäys

Nyt sitten Patelle illan ensimmäinen palkinto. Vuoden läpimurto.

E. Noin, sieltä napsahti.

3 tykkäystä

Tämähän taitaa olla vähän kuin makuasioista kiisteleminen…

Minua ei kyllä yhtään haittaa, löytyykö tällaisessa kisassa “absoluuttisesti oikea” voittaja. Kyllä sen tittelin suo kaikille, jotka sen ovat saaneet ja jatkossakin saavat. Hieno hetki jollekulle hienolle urheilijalle.

1 tykkäys

Varmaan laittaa kädet hapoille. Tarkoitin että kyseessä ei ole fyysisesti läheskään yhtä vaativa laji kuin esim. jääkiekko, jalkapallo, hiihto, uinti, telinevoimistelu yms.