Ydinvoima

Niin maanantaina on vielä 900MW vaje sähköverkossa, ja toivotaan että tiistaina 18.6 on OL1 käynnissä.

Tiistaihan tuo tosiaan on. Tänään on 15. Eikä 16. päivä. Vaimo sanoi, että 15. Oli pakko uskoa. :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:
Pakko ottaa kuitenkin happea jo maanantaina.

1 tykkäys

Normaalisti poikkeava resivio 4 vuoden välein

Huom, suunniteltu aikataulu. Noissa on aina pari muuttujaa, mitkä riippuu monesta tekijästä. Kaikkea ei tule julkisuuteen, ja en usko et voin avata asioita sen tarkemmin, koska vaitiolovelvollisuus eli salassapito sopimus

1 tykkäys

Eihän se tarvitse kuin varaosan, jota joutuu odottamaan suunniteltua kauemmin.

1 tykkäys

Ovatko nämä aina olleet näin paljon pois pelistä, vai eikö asiaa yksinkertaisesti huomioitu (kuluttajat ja media), koska Venäjältä sai halpaa säätövoimaa?

1 tykkäys

Sivuiltahan nuo löytyvät koska pitää tiedottaa kaikki ja kaikkia ajoissa.

Asia on juurikin näin et Venäjältä tuli sitä energiaa, ja silloin näihin ei kiinnitetty niin paljoa huomiota, kun ottaa vielä huomioon miten vanha esim Loviisa 1, ja 2 ovat. Varaosissa, ja kokonaan korvaavissa, vaikka esim moottori johonkin toiseen, joka pitää erikseen suunnitella korvaavaksi. Sitten kun ydinvoimala osaaminen on vähentynyt vuosien saatossa ei ainakaan helpota yhtään tilannetta. Eikä varmasti helpota, että Venäjältä ei voi tuoda osaamista

1 tykkäys

Jep keskusteltu tässä ketjussa eilisen ja tämän päivän k.o. aiheesta. Mikäli mitään yllättävää ei enää tule niin OL1 käynnistellään 18.6.24 (Maanantaina kuten Messi sanois) :wink:

2 tykkäystä

Pienemmissäkin vekottimissa kuin ydinvoimaloissa jotain moottoria joutuu venaamaan. Venttiilejä yleensä löytyy hyllystä.

Yritäppä ite sanoa, jos et saa happea 2 päivään.
Alan hengittämään heti, kun ilmoittavat, että viivästyy.

2 tykkäystä

Mistä tämä sinun salaliittoteoriaisuus ydinvoimaa kohtaan kumpuaa?

1 tykkäys

Keskiviikkoaamuna OL1 palannee valtakunnan verkkoon.

2 tykkäystä

Salaliitosta niin tiedä, mutta minua pännii jatkuvat aikatauluviivästykset ja yhtäkkiset jopa 2 euroon nousevat hinnat.

4 tykkäystä

Juuri tästä syystä meillä on kiinteähintainen sopimus. Monelle tuttavalle sähkön hinta on jatkuva stressin aihe, itse maksan mielelläni siitä vaikka vähän lisää, ettei omaa kulutusta tarvitse tarvitse suunnitella aina etukäteen ja murehtia hintoja.

1 tykkäys

Paitsi niissä on konnankoukku nykyisin. Erillinen tasauslasku

Tasauslasku? Eikös se liity arviolaskutukseen, mikä on nyt etäluettavien mittareiden aikakaudella jo historiaa.

1 tykkäys

No ootas Värellä on ainakin näin, ja taitaa olla muissakin määräaikaisissa eri firmoilla. Kyllä tätä voi kutsua myöskin tasauslaskuksi. Tässä alla vielä sähkösopimus hyväksyntä, jossa mainitaan kuluvaikutus 1,5snt enemmän, tai vähemmän

Mahtavaa, että valitsit Väreen Välkky-sähkön. Hyväksy sopimus, vastaamalla tähän viestiin ”OK”.

Sopimuksen kesto: 24 kk:n määräaikainen
Energian hinta: 8,25 snt / kWh + kulutusvaikutus
Kuukausimaksu: 3,98 €/kk

Lisätietoa: Kulutusvaikutus tarkoittaa sitä, että sähkönkäyttösi ajoittuminen vaikuttaa kuukausittain lopulliseen energian hintaan. Vaikutus voi olla hintaa laskeva tai nostava, riippuen kulutuksen ajoittumisesta sähkön pörssihinnan keskihintaan nähden. Tyypillisesti kulutusvaikutus vaihtelee -1,5 snt/kWh ja +1,5 snt/kWh välillä. Apunasi hintojen seurannassa on Väreen Väppi-sovellus. Jos sinulla on kysyttävää sopimukseen liittyen voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme: 03 777 3131
Sinulla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus perua sopimus 14 päivän kuluessa hyväksynnästä. Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen voi irtisanoa 14 päivän irtisanomisajalla. Tarkemmat ehdot ja palvelukuvaukset löydät https://vare.fi/sopimusehdot/

Ystävällisen terveisin, VÄRE

Meikäläisellä on kiinteä ilman tasauksia tai kulutusvaikutuksia, niitäkin löytyy kyllä. Otettu tammikuussa.

Edit: pitäisikö tää siirtää sähkönhinta ketjuun?