Yhteisöpeli VI: Rentoa kisailua Etelä-Amerikassa - peliketju

Muutos normaaliin päiväjärjestykseen (toivottavasti viimeinen sellainen):

Kuten lienette huomanneet, ei uutta pelaajaa Ranen tilalle ole löytynyt.
Kyselin aiemmin mielipidettänne siitä, onko parempi vain tiputtaa Rane pois vai kysyä, josko pudonnut pelaaja haluaisi ottaa hänen paikkansa. Äänet ovat lähes tasan: 55 % on pudottamisen kannalla, 45 % roolin haltuunoton. Tämän myötä ajattelemme, että kumpi tahansa ratkaisu onkin, on sillä pelaajien tuki.

Olemme päätyneet siihen ratkaisuun, että Rane pudotetaan pelistä (kuten toki säännöissä lukee). Olisimme voineet pyytää Varilaseja ottamaan Ranen roolin, mutta ajattelemme, että se ehkä rikkoo pelin tempoa. Tämä kuitenkin jättää meidät sen kysymyksen eteen, että miten antaa tämän vaikuttaa mahdollisimman vähän pelin voimasuhteisiin, jotka voivat hyvinkin riippua yhden pelaajan heilahduksesta suuntaan tai toiseen.

Ratkaisumme on seuraava:
Rane putoaa yöpudotuksena, eli pahikset eivät itse valitse pudottamaansa pelaajaa. Lisäksi hän putoaa tavallisena pelaajana, oli hän sitä tai ei. Jos Ranella oli erikoisrooli, se on arvottu uudelleen. Lisäys: jos Ranella oli rooli, sen uusi haltija saa myös mahdolliset rooliin kuuluvat tiedot.
Katsomme tämän reiluksi vaihtoehdoksi siitä syystä, että vaikka pahikset eivät nyt sitten voi taktikoida omaa pudotustaan, he eivät myöskään voi osua sairaaseen ja näin menettää omaa pelaajaansa.

Lisäksi, koska pahikset menettävät mahdollisuutensa osua esimerkiksi diplomaattiin tai nälkäiseen, olemme Jopetin kanssa sopineet, että tänä yönä ei toimi myöskään diplomaatti. Näin haluamme varmistaa, että hahmon pudotuksesta ei koidu kummallekaan puolelle etua.
Toivottavasti ratkaisumme vaikuttaa mahdollisimman vähän epäreilulta.

Iltaviesti tulee tarkistuslaskennan jälkeen, mutta jo tässä vaiheessa voidaan siis todeta, että nyt alkaa yö, jonka aikana kukaan ei valvo. Onhan siinä Acethon ruhossa kai vielä vähän kaluttavaakin. Uusi päivä alkaa huomenna aamupäivällä.

12 tykkäystä

Toinen päivä: iltaviesti

Toinen ilta tuotti dramatiikkaa. Yllättäen kukaan ei halunnut poistua leiriltä, mutta koneen yhteisten sääntöjen mukaan jonkun oli poistuttava. Sormet osoittelivat aikansa suuntaan jos toiseen, mutta lopulta suurin osa niistä päätyi osoittamaan Bilboa – jopa herran oma.

Näin häädettiin Bilbo koneesta. Hänkin katosi lumiseen tuiskuun, mutta kuka tietää: ehkä hän löytää luolan, jossa kykkii vaikkapa 500-vuotias käppänä taikasormuksensa kanssa. Kuka tietää.

Bilbon poistuttua kävivät kaikki nukkumaan ainakin varovaisen levollisin mielin, sillä tällä hetkellä oli vahva tunne siitä, että kaikki saisivat nukkua yönsä rauhassa. Ja rauhallista se olikin. Öitä vallinnut pieni, jatkuva köhiminen oli poissa.

Lopulliset äänet:

Bilbo: 7 (Joonatan, mazzus, Horna, louskutin, Virvelia_kainaloon, Wrathchild, Bilbo)
Tonke: 3 (Casperi, Treppu, tatesulo)
Casperi: 1 (Tonke)

Leiriltä poistuneet:

Varilasit, 1. päivä (tavallinen pelaaja)
Acetho, 1. yö (joukkueen kapteeni)
Bilbo, 2. päivä (sairas)
Rane, 2. yön pudotuksen tilalla (tavallinen pelaaja)

Jäljellä (10/14):

tatesulo
Horna
Virvelia_kainaloon
Louskutin
Casperi
Tonke
Joonatan
Wrathchild
Treppu
Mazzus

Nyt alkaa yö, jonka aikana pelissä ei käydä keskustelua. Kukaan ei pommita lentäjiä yöllisillä nimillä. Uusi päivä alkaa jossain kohtaa huomenissa, luultavimmin päiväsellä.

12 tykkäystä

Kolmas päivä: aamuviesti
Ottaen huomioon, että lentokoneessa olijat ovat nälkäkuoleman partaalla keskellä jäätä ja pakkasta vihamielisten ihmissyöjien ympäröimänä, oli yö oikein mukava. Erityisen miellyttävää oli se, että kukaan ei edes kuollut. Aamupalaksikin löytyi jostain nurkka vanhaa kakkosnelosta. Miten mukavaa, vielä kun kahvia saisi. Alkoi siis uusi päivä, jonka aikana voitaisiin taas häätää potentiaalinen kannibaali jäätymään jonnekin vuorille - ja miksei pitää vähän hauskaa siinä sivussa.

Leiriltä poistuneet:
Varilasit, 1. päivä (tavallinen pelaaja)
Acetho, 1. yö (joukkueen kapteeni)
Bilbo, 2. päivä (sairas)
Rane, 2. yön pudotuksen tilalla (tavallinen pelaaja)

Jäljellä (10/14):
tatesulo
Horna
Virvelia_kainaloon
Louskutin
Casperi
Tonke
Joonatan
Wrathchild
Treppu
Mazzus

Tästä alkaa uusin päivä. Puhuminen ja äänestäminen on jälleen sallittua.
Päivä loppuu sunnuntaina 17.1. klo. 20.00

7 tykkäystä

++Wrathchild

1 tykkäys

++Wrathchild

Mulla meni nyt jotenkin ohi, näytättekö minkä perusteella näin?

2 tykkäystä

Mitäs tämä nyt on? Wrathchild on siis kannibaali koska riiteli (tai mitä se nyt sitten olikaan) Casperin kanssa ja äänesti Bilbon pois?

@mazzus & @Wrathchild ovat molemmat olleet nyt kaksi kertaa äänestämässä hyvistä ulos.

1 tykkäys

Mulle ei ihan avautunut miten tässä mikään muuttui eilisestä. En tiedä enkö ole huomannut jotain, mutta eikö Casperi näytä nyt entistä enemmän mielipuolelta, kun Bilbon mielipuolisuus osoittautui bluffiksi?

1 tykkäys

Meidän voiton avain on se, että saamme Tonken kaverin tai kaverit kiinni jo nyt.

Sehän meni eilinen yllättävän reisille. Sorry @Bilbo.

Mäkin nyt vähän ihmettelen, että onko se Wrathchild nyt varmin pahis, koska oli Casperia vastaan?

1 tykkäys

Onko tässä nyt mennyt jako väärin, hyviksiä kolme, 1 mielipuoli ja loput pahiksia vai mikä hitto teitä vaivaa?

Meni itseltäkin nyt hieman ohitse mikä homma wrathin äänestys oli heti kauheella tohinalla. En toki sano, etteikö hän voisi pahis vallan hyvin olla.

1 tykkäys

Wratchild ainakin oli niin varma omasta erinomaisuudesta, ettei edes yrittänyt löytää kannibaaleja. Halusi vain ja ainoastaan ratkaista pelin yksin Casperia vastaan. Ja varmisti Bilbon lähdön. Oli vielä pakko kuittailla koko ilta, vielä pelin jälkeenkin.

Kannibaalit voittavat aina koska pelaavat yhteen ja hyvikset ei. Aina lähtee sooloiluun hyviksistä joku,kun ei vaan voi pelata yhteispeliä. Tää on nyt muikkarina Wrathchildille mun ääni. Eilinen tapa pelata oli rehellisesti sanottuna todella vastenmielinen. Kaks gorilla takoo rintaansa vuoronperään, eikä anna muille edes puheenvuoroa. Yksilöpelit on erijuttu.

2 tykkäystä

Bilbon puolesta todellakin harmittaa. Oli niin iloinen kun sai pelata taas. Innokkaammin lähti kuin koskaan.

3 tykkäystä

Uskoisin, että tässä joukossa on viisi hyvistä ja 3 pahista:

tatesulo
Horna
Louskutin
Tonke
Joonatan
Wrathchild
Treppu
Mazzus

Louskuttimesta nyt ehkä kuitenkin noista eniten on hyvisfiilistä, seuraavana tatesulo. Wrathchildin viestit ei jotenkin olleet pahismaisen harkittuja, vaikutti kyllä uskovansa asiaansa. Olisiko pahikset sitten joukossa Horna, Tonke, Treppu, Joonatan, mazzus?

Aivan, minun syyhän tämä oli… Montas ääntä mulla oli käytössä? Muistaakseni olisin Casperin ulos perusteillani, mikä ei saanut tuulta alle. Casperilla oli äänestyksen loppu puolella molemmat top 3 epäillynsä, joten hän ei voinut edes hävitä. Bilboa olen puolustellut yritteliäisyyden takia. Lopun ääni sekoiluilla hämmenti että en enää tiennyt mikä on. Ja valitsi minun ja Casperin taistossa hänen puolen…

JOS olisin vaihtanut mielipiteen Tonkesta ja olisi äänestetty hyviksenä ulos, niin sama laulu olisi. “Miksi vaihdoit, kun pidit hyviksenä”…

Casperille tilanne oli ihanteellinen, nyt vielä sai mut tähän soppaan. Ja sanoin useaan kertaan, että minulle käy muutkin vaihtoehdot, muut päätti tämän taiston missä sitten olin osallisena.

@tatesulo ikävää että tilanne oli epämiellyttävä. Sanoinkin jossain vaiheessa että tämä on kuin tennisottelu! Mitä varaa @Treppu on huudella kun on pitänyt nokkansa kiinni? Laittanut koirankuvia??

Ärsyttää että olen yksi niistä joka oikeasti yrittänyt etsiä pahista, ja en edes tiedä olisinko ollut oikeassa… Mut näinhän se aina menee koirat haukkuu, ja karavaani kulkee… Muistakaa että pelissä on 3 pahista ja 1 mielipuoli vielä, kukaan ei ole turvassa!

Lisäksi @Rane on voinut olla mikä tahansa joka on arvottu jollekin uudelle pelaajalle… Ja kyllä mietin asiaa eilen tulosten jälkeen ja aamulla, kun tiesin tämän kusevan mun kintuille…

Toivottavasti tästä päivästä saadaan muutakin kuin C vs W mä olen TÄHÄN asiaan sanonut jo kaikki. Eteenpäin!

Kovasti odottelen @Tonke lupaamaa kattavaa osallistumista.

Unohda sun ja Casperin vääntö ja ala etsimään niitä soluttautujia. Tämä ei ole tennisottelu, tämä on yhteisöpeli. Joukkue koostuu yksilöistä mutta jos yksilöt eivät suostu pelaamaan keskenään menee koko joukkueen suoritus pieleen.

Ja samat sanat @Casperi , yritin jo eilen kysyä miksi ihmeessä hyviksenä lähdit tuollaiseen rumbaan?? En ymmärrä ajatusta vieläkään, eikä nähdäkseni suurin osa hyviksistä.

1 tykkäys

Eilen purkautui myös aiemmissa peleistä tuttu tilanne jossa omat asiat on aina sivuutettu. Viimeksi olisi peli jopa voitettu jos mua olisi kuunneltu… Tuskastuttaa kun ei saa ääntään kuuluviin. Näyttäkää mallia, otan opiksi ja annan muille tilaa…

1 tykkäys