Yhteisöpeli VIII: Lahjontaa ja liukutaklauksia – peliketju

Hienosti sä vedit Nellisi. Kanssasi oli ilo pelata.

1 tykkäys

Alun pettymyksen jälkeen ihan kivaa. Näytti tosi hyvältä pitkään. Mun mielestä pelasitte tosi hyvin. Vitospäivänä olisi voinut tehdä erilaisia strategisia valintoja, mutta kuten sanoin, tuo taktiikka oli lähellä toimia ja oli toki vähän high risk - high reward.

3 tykkäystä

@louskutin ja @Virvelia_kainaloon onko tästä kokemuksesta apua jatkossa?

1 tykkäys

Olis joo pitäny hajauttaa äänet. Mä valitsin aivan väärän taktiikan pelata. Pitää myös muistaa, että meillä oli vastustajan kerma vastassa. Jopeti, Casperi ja Koo on kaikki kovia luita.

1 tykkäys

Derek tuli vielä vaihtamaan sen äänensä. Hänen pelinsä oli niin vaikeasti luettavaa siinä, että sekoitti teidänkin päättelyitä ja mahdollisuuksia. Oli kieltämättä kova nelikko vastassa. En tiedä mitä Derekille tuli, mut mun mielestä hän pelasi todella ikävästi ajatellen pahiksia. Arvaamaton. (Eli hyvää hyvispeliä, toki hieman vahingossakin vissiin)

Mitenkäs te ekana päivänä mahdollista vaihtopelaajaa mietitte. Vai mainitsitko siitä jo jotain?

Meille oli selvä ennen eilisen äänestystä, että toinen meistä tippuu. Derek oli otettu huomioon kuvioissa. Mä pähkäilin viimeiseen äänestykseen joko Derekiä, tai Casperia. Koo kävi myös mielessä. Tällä kertaa näin.
Nyt kaikille öitä.

4 tykkäystä

Casperilla ketjussa 356 viestiä😅

Melko kova pahisjahti ollut päällä, pakko arvostaa!

1 tykkäys

Jopeti tykkäili meidän jostain tietyistä viesteistä, esim. Niistä missä epäilin häntä, joten hän oli yksi veikkaus alkuun. Ei oikein sen enempää edes ehditty miettimään. Koo ja Derek olivat omaan silmään niin hyvismäisiä heti alusta, että ruksittiin listalta.

1 tykkäys

Ja vielä koitin jarrutellakin. :disguised_face:

1 tykkäys

Olisi ollut järkevämpi tiputtaa joku tällainen selkeämpi hyvis, mutta ei siinä kohtaa oikein ajatellut, että olisi kovinkaan mahdollista osua siihen meidän kaveriin. Kun ei kuitenkaan kukaan mikään 100% varma hyvis ollut, joten vähiten epäillyissä ollut mazzus sitten valikoitui.

Oon kohta kirjoittanut pelin jälkeen ketjuun enemmän, kuin pelin aikana :sweat_smile:. Toivottavasti Hornalle löytyy kaveri. Derek oli kiinnostunut muistaakseni taas pelinjohdon hommista, mutta tiedä nyt sitten.

Oli, se halus jonkun uuden roolin johtaa peliin.

1 tykkäys

Voi olla tai sitten ei. Jotain tuli alkupäivinä mieleen, mutten niitä kirjoittanut ylös. Vähän tuntui siltä, että aiemmissa peleissä, olen sitten ollut hyvis tai pahis, on peli mennyt ylianalysoinniksi.

Pahispelissä piti avata toinen juonitteluketju viestimäärän täytyttyä, ja se varmaan vähän näkyi peliketjussakin silloin (sitten kuitenkin). @Wrathchild ja @Tonke kanssa minusta kyllä suunniteltiin paljon aktiivisemmin peliketjuviestejä kuin ehkäpä jotkut muut tekevät pahiksena. Väitän tuohon olleeni silloin ehkäpä pääsyyllinen, ja nyt kun tähän peliin vertaa, niin ehkä pahisten ei kannata niin paljon liikkeitään koordinoida.

Vastaavasti hyvispeleissä tuolla tyylillä on oltu pahasti hakoteillä ja ohjattu samalla muita sinne, ja toisaalta pysytty pitkään pelissä (eli pahikset eivät ole nähneet kannattavaksi tiputtaa). Toisaalta se yksi pahispeli varmaan jo jotenkin ajattelua avasi, kun viimeksi olin pääsemässä jäljille ja pahikset näkivät, että minut kannatti yöllä tiputtaa. Tai sitten minulla oli vaan tuuria. Aika tuuripeliltä tämä pelinjohdon aitiosta katsottuna näytti.

Jos roolitoivomuksilla olisi jotain merkitystä, niin kovasti houkuttaisi saada jonkin sortin erikoisrooli ensi peliin, ei niinkään tavallinen pahis tai hyvis. Mutta niillä mennään mitä arpa suo.

1 tykkäys

Tää on ehkä tosi tapauskohtasta. Meitä oli aina vaan kaksi tuossa ketjussa tässä pelissä, eikä oikein tarvinnut tehdä mitään suurempia, kun kumpikaan ei ollut epäiltynä. Kyllä sitten Minskin pelissä, jossa oltii Jopeti, Koo, Mustis ja minä pahiksina, mentiin kanssa toiseen ketjuun saakka, että heilahti. Taisi olla siinä joku 800 viestiä pahiskeskustelua.

2 tykkäystä

No eikös siinä meidän pahis pelissä menty 3v3 peliin, ja arpa hävittiin. Ei se nyt niin huonosti mennyt…

1 tykkäys

@Armas mielenkiinnosta kysyn, miksi kysyit rooliani ensimmäisenä yönä?

Muutamat pelaajat lähtivät tähän peliin haastamalla rohkeasti ++äänestämällä, mikä on kyllä varmastikin eräs parhaista tavoista saada keskustelua ja touhua aikaseksi. Sitten meillä on tähän reagoijia, ainakin pari tulee mieleen, jotka heti äänestävät takaisin. Toiset taas eivät korvaansa lotkauta saamilleen äänille.

Luulenpa itsekin jatkossa lähtevän enemmän haastelinjalle sen sijaan, että hilloaisin ääntäni.

7 tykkäystä

Keksisikö joku muuten idean tuota ekaa päivää varten?
Casperilta ja Petriltä tuli ihan hyvät tähän peliin, mutta lopputulos toista kokeilemalla sama kuin aina eli hyvikseen osui. Tällä kertaa myös erikoishyvikseen…monesko kerta oli muuten kun erikoinen äänestetään ekana päivänä ulos?

Tiesin koko ajan, että olet pahis.

No en, oikeastaan halusin tsekata jonkun, joka vaikuttaa olevan vähän epäilyjen ulkopuolella. Tämä siksi, että epäilyt, etenkin ensimmäisenä päivänä, menevät kuitenkin ohi