Yhteisöpeli XIII: Pettureita merirosvolaivalla – peliketju

Mainiota, miten olenkaan kaivannut epäilyjä ja niihin vastaamista pitkän yhteisöpelitauon aikana. Tähän en nyt osaa sen tarkemmin vastata, kuin että peli-intoa riittää tauon jälkeen hyvin paljon. Mitään kovin aloitteellista en kyllä toiminnassani huomaa, lähinnä kaksi humoristista epäilyä ensin Nutia ja sitten kolmikkoa Armas – Virvelia_kainaloon – Jopeti kohtaan. Varsinkin jälkimmäinen oli silkkaa hassuttelua.

Tätä minä jäin miettimään mutta ei ole vielä avautunut minulle.

Pitkä on aika myös omasta edellisestä purjehduksesta, en tiedä mitä merillä on tapahtunut hiljattain. Rommi alkoi loppua, ja oli palattava retkille mukaan. Tärkein syy paluuseen oli kaipuu juurille, koska parasta elämässä on vanha kunnon merirosvo elämä merellä!

1 tykkäys

No sehän on vähän väännettt eräästä tunnetusta kaapparista.

1 tykkäys

Muistatteko muuten sen Petrin pahispelin, kun oli koko ajan varsinkin alussa viestitilaston häntäpäässä? Hyviksenä on yleensä aloittanut aktiivisemmin, kuten viime pelin Pietro teki. En tiedä mistä johtuu vai johtuuko mistään, mutta tänään en ole ainakaan tähän saakka nähty sitä Petriä miten hyvis-Petri yleensä pelaa. Myös Mustis on ollut täysin hiljaa, mutta toisaalta niin on ollut aiemminkin pelin alkuvaiheessa. Jaa, nyt kirjoittaakin viestiä parhaillaan. Katsotaan mitä sieltä tulee.

2 tykkäystä

Myös-sana ei oikeastaan kuulu tähän, sillä se tarkoittaisi, että Petri olisi ollut myös täysin hiljaa.

Arrr vain kaikille merirosvotovereille. Ei olekaan vielä ehtinyt kuin yksi kaipaamaan ainakaan tägäilyjen perusteella. Harvinaista :slight_smile: Tällainen toistaitoinen merirosvo kun on niin pitää käydä päivällä töissä ja kun on intohimona jääkiekko niin töistä suoraan Hakamettään niin hiljaisuus jatkunee ainakin iltayöhön, kunnes pääsen takaisin laivaan. En ole ehtinyt lukemaan ketjua oikein yhtään, niin palataan asiaan illalla tai huomenissa.

3 tykkäystä

@Bilbo se täällä on pistäny jo turbovaihdetta silmään. Toki jos toisen silmän päällä on silmälappu, niin täytyykin olla tarkkana sen yhden silmän kanssa.

Muutama on tarttunut heti Armaksen runoon. Koska toisinaan on tullut runoja kaipailtua, niin olin vallan iloinen tästä aikaisesta ilmestyksestä. Omaan silmääni se ei tuntunu yhtään niin kryptiseltä kuin taannoin eräässä pizzeriassa, kun laiva oli viimeksi satamassa. Oli sellainen keveämpi sävy, ei tullut edes mieleen etsiä sen takia piiloviestejä, mutta muut näköjään oli heti kärppänä etsimässä merkityksiä. Tää on siis joko oikeasti kepeämpää Armasta tai sitten hyvää ja taitavaa juonta. :thinking:

2 tykkäystä

Ei toistaiseksi kukaan muu ainakaan peliketjussa, kuin minä. Mutta saattaahan olla, että runo on herättänyt mietteitä myös siellä perämiesten keskuudessa.

Olen samoilla linjoilla, mutta olisi sangen ärsyttävää jos sieltä paljastuisikin pelin päätyttyä joku piiloviesti, mitä en jaksanut edes etsiä. Siksi oli pakko käydä runo monta kertaa läpi varmuuden varalta. Mutta, kuten totesinkin tuskin siellä mitään salavihjettä näin alussa on.

Kepeämpi Armas kuulostaa jostain syystä ainakin minun korvissani hyvin pahaenteiseltä…

2 tykkäystä

Käyskentelee puujalka kopisten tämän pöyhkeän nuoren merirosvokloppi Bilbon luokse ja vähän (sensuroitu) ja (sensuroitu) tätä.

Kuulepas hyppyrotan kuvatus, tule sitten suoraan naamalle sanomaan, jos on jotain sanomista, äläkä täällä varjoissa huutele. Meinasit siis ensin minua osoitella (sensuroitu), ja sitten Armasta syyttelet. Pitääkö merkit paikkansa, ja olette se kaksikko, joka pitäisi heti kölin alta vetää? Vähemmän yllättäen olitte myös ensimmäiset tänään äänessä, selvää tortugalaista juonittelua, yritittekö sillä, että kukaan ei uskoisi samanlaista yritettävän uudelleen?

2 tykkäystä

Mitäs mitäs? Alkaako täällä jo ensimmäinen sanailu, enkä mä ole siinä mukana? Nyt hyvät herrat hieman kunnioitusta! Jatkakaa.

Sano sanasi kelmi. Kutale. Ryökäle. :ninja:

(ninjaemoji, koska en äkkiä merirosvoa läytänyt.)

Aiheeseen liittyvä juttu: mitä on pilates suomeksi?

Melilosvot

2 tykkäystä

Armas vanha kelmi, sinäkö se oot? Perämies Armas, kuulostaa loogiselta.

1 tykkäys

Täällä kyökissä seurataan, kun sinioranssit hiiret yrittää kammeta ruokakipolta oranssimuistia hiiriä. Haluaako joku iltapalaksi hiirtä?

Yllättävä avaus Tonzalta ja Armakselta. The game is on, sanois amerikkalainen.

4 tykkäystä

Jää seisomaan muistiinpanovihkon kanssa kimpaantuneen Petrin lähdettyä. Vilkaisee vielä kerran selän taakseen, ettei siellä vain ole perämiehen ketaleita vakoilemassa. Tuhahtaa sitten ääneen: “jos syyttäisin Petriä suoraan päin naamaa, en luultavasti säästyisi lankulla kävelemiseltä… siksi lienee turvallista keskustella vain luotettavimpien kanssa ja kirjoittaa omia muistiinpanoja.” Jatkaa vielä tällä kertaa ajatuksissaan: “Mutta jospa tulisi sopiva uhri vastaan merellä, pääsisin minäkin näyttämään taitojani toden teolla”.

Niputin tuon Nutin pohdinnan (Armaksen nimestä) tähän runontulkinta-hommaan kun puhuin monikossa näistä teidän pohdinnoista. Eli turhaan sen enempää siitä teet merkintöjä vihkoosi. :wink:

1 tykkäys

Yllättävän vähän on keskustelua ilmoilla. Meitä on kuitenkin iso porukka pelaamassa ja lähinnä Bilbo on hieman yrittänyt pitää keskustelua yllä. Toki ne jossain kaukaisessa maassa tänään pelasi jotain jään päällä pelattavaa peliä, mutta kuitenkin. Nyt jytinää tuutteihin, ei me muuten perämiehiä lankulle saada.

2 tykkäystä

Juuri näin, ensimmäisinä päivinä on usein ollut pitkiä hiljaisia jaksoja joiden aikana pahikset ovat saaneet olla rauhassa. Ei tässä nytkään sinänsä hirveää kiirettä ole, mutta ylihuomenna pitää kuitenkin päättää jo lähtijä. Vähän hankala kyllä sanoa enempää kuin olen tähän asti sanonut, kun valtaosa pelaajista kohtalaisen hiljaa. No, eiköhän tämä vielä tästä. Ensimmäisen päivän ensimmäinen vuorokausi sentään vielä menossa.

Heitetään kuitenkin painetta ++Jopeti. Yksi viesti vain tähän asti, aiheuttaako perämiehen uusi vaativa pesti käynnistymisvaikeuksia vai mistä oikein on kyse? Myöskään Acethon tähänastinen työ ei vakuuta, yksi viesti häneltäkin. Virvelia_kainaloon on yleensä aktivoitunut iltaa kohti, Mustis ja Horna ovat kertoneetkin jo syyn hiljaisuudelleen.

2 tykkäystä

No mä voin kysyä, että onko

++Acetho

Täysillä mukana pahisetsinnöissä?

Ihan vaan, koska sulla ei kai ole kuin maksimissaan kolme ääntä :wink:

1 tykkäys