Nyt on pakko myöntää, että en ihan ymmärrä, mitä kysytään. Olen opettajana kuitenkin oppinut sen, että jos luokassa vallitsee epäymmärrys, syy on opettajan. Joten:
Emme tietenkään kerro Joulupukin henkilöllisyyttä. Hän antaa äänensä kuin kuka tahansa muukin, se ei vain ole tänä ensimmäisenä päivänä minkään arvoinen. Päivän päättyessä kerromme peliteknisistä syistä vain pudonneen. Tietenkin annetut äänet on nähtävillä, mutta voitte itse päätellä, mikä on kenenkin.
Nuuttipukilta puolestaan päivän päätttessa miinustetaan puolikas ääni. Eli tänä päivänä Joulupukin antama ääni on arvoton, Nuuttipukki saa oikeasti puolikkaan äänen vähemmän, kuin mitä äänestystilanne antaisi ymmärtää.
Näin se menee. Eli sillä tasurilla paljastetaan joulupukin puoli, jos se äänestyskaksikosta toinen ei ole Nuuttipukki. Tasurissa Joulupukin puoli häviää, ja tasurissa pahikset voittaa aina, jos Nuuttipukki mukana äänensaajissa.
Älä sinä Mazzus nyt jekuta. Mun tutka tuntuu aina vingahtavan kun sinä tai @Casperi on paikalla. Pitää nyt vielä testata tutkan polariteetti. Kyse on äärimmäisestä hyvyydestä tai pahuudesta.
Täysin neutraali targetti pitäis myös kalibroida, mutta semmoista ei tästä joulumaasta taida löytyä. Kaikki on kallellaan jonnekin päin.
Sitä glögiähän tässä on kaipailtu. Viimeksi epäilytti tää homma, mutta halusin mukaan. Edelleen epäilyttää, mutta oon silti mukana!
Ei siitä viimeksi ainakaan mitään haittaa ollut. Paitsi että… viime kertaisen liiton alullepanijan kanssa tais vähän mennä sukset lopulta ristiin. Lensin koko pelistä pihalle siinä hässäkässä sit myöhemmin. Ei muistella pahalla kuitenkaan @Casperi
Dodii eli meitä on 6 kasassa, joista 2 äänestää toisiaan, vahva alku siis.
Oma ehdotus: Jokainen kimpassa nimeää 3 tai 4 keitä valmis äänestämään, ja keitä taas ei. Näistä aletaan sitten vetämään naruja yhteen tavalla tai toisella.
Siitä saa sitten muutkin hyvikset apua mahdollisesti, jos kimpasta joku paljastuu pahaksi.
Pitäisikö tähän laittaa joku noin aikataulu? Esimerkiksi huomenna klo 12 julkaistaan, riippuen tietysti miten ihmiset pystyvät olemaan paikalla. Jos joukossa on pahiksia, niin eivät voi niin paljoa johdattaa tuloksia haluamaansa suuntaan, eseimerkiksi odottamalla muiden äänet ja sitten valitsemalla niistä sopivat ja niin edelleen?
Käy hyvin, ja kyllä pitää että pystytään sitten vielä tarvittaessa reagoimaankin.
Joudun varmaan ite jo tänään työstämään moisen.
mazzus
(Vaihtui auto kun aika oli kypsä! Armas, ota mallia.)
112
En jekuta, enkä välitä mikä sulla vingahtaa. Jos vingahtaa usein, suosittelen lääkäriä.
Pidin lähinnä asenteestasi olla lähtemättä liittoihin mukaan.
mazzus
113
Sinulla taitaa arvoisa Nellisi olla ongelma tuon juomisen kanssa? Muistelen sun viihtyneen eräässäkin tavernassa ilta toisensa perään. Oletko valmis hakemaan apua?
Ensimmäisen päivän lyhyys tuo tässä vähän haastetta. Toistaiseksi itselläni tuo nimeäminen olisi tällä hetkellä hakuammuntaa. Toivottavasti tänne ehtii tulla vielä hyvin viestejä ja huomisen aikana jotain ideaa minulle tulisi niistä nimistä.
Kolme plusääntä keitä voi äänestää, kaksi miinusääntä, ketä ei äänestäisi. Näistä sitten lasketaan 1+1 ja muillekin jää sitten todistusaineistoa, ios joukossa on pahiksia?
Niinkuin Armas viimeksi sanoi, niin ei se kovin todennäköistä ole että pahikseen osutaan.
1 tykkäys
mazzus
118
Mielestäni lyhyt ensimmäinen päivä on hyvä. Ensimmäinen äänestys on aina mutua, ei se päivän pituudesta riipu. Nytkin meitä on niin monta mukana, että menee monta päivää ennen kuin asioihin alkaa saada jotain selkoa. Siis, teiltä, itsehän olen jo ratkaissut arvoituksen.
Lääkäri tajuaa mun tutkasta yhtä vähän kuin Nuuttipukin vetohärkä carambolasta. Katsotaas nyt kenellä lämmöt nousee, tutka ainakin jo vaatii jäähdytystä. Onneksi joulumaassa on hanget korkeat nietokset.