Yhteisöpeli XVI: Jumalia ja joululahjoja - peliketju

Annan teidän muidenkin välillä miettiä asiaa. Käyttäkää aivojanne, kyllä se teillekin avautuu.

1 tykkäys

Voipi olla, että klo 12 on hankala ja todellisuudessa näitä tippuu tässä pitkin huomista päivää. Mietin vaan, että uskaltaako tässä nyt aatoksiaan sanoo vielä tässä vaiheessa? Toisaalta se on taas kaikelta pohdinnalta pois, jos pantataan mielipiteitä. :thinking:

Aivan niin, ja katotaan mihin suuntaan se takki tulevina päivinä kenelläkin kääntyy. :grimacing::see_no_evil:

Mulla mitään ongelmaa oo. Muutaman ottaa sillon tällön. Kuka niitä laskee. :face_with_hand_over_mouth: Vieläkin oon kyllä katkera, että häätivät mut omasta tavernastani. :triumph: Mitä siitä, jos vähän sudenkarvoja kaljan sekaan eksyy…

4 tykkäystä

Joo, ymmärrän. Muutama tunnissa silloin tällöin on mielestäni hieman liikaa, varsinkin kun silloin on päivittäin ja tällöin on koko iltapäivä.

Vanhoja aikakirjoja uutterasti tutkimalla olen ottanut avuksi kasvutarinamallin. Tulokkaat saavat yleensä vain tiettyjä rooleja, ei juuri koskaan “päärooleja”. Isot pukit ovat suurella todennäköisyydellä monet kisat kolunneita, rutinoituneita virtuooseja.

Nyt kun sais vielä “värinäytön” toimimaan, niin tämähän on selvää pässinlihaa. Ei huolta huomisesta arvoisat kumppanit, siis hyvän sydämen ja joulumielen puolustajat.

2 tykkäystä

Pahismainen kommentti, ettei osunut kirves kiveen? Ei se arpalippu tiedä monettako kertaa sitä ollaan oltu satulassa.

Olen vähän huolissaan äänten vähyydestä, nyt vaan koitetaan nysvätä diplomatiaa. Ääniä kehiin, niin nähdään löytyykö lasista myrskyä!

2 tykkäystä

Tosimies ei torttuun tukehru. Pipariin ehkä, mutta sitä varte o lökiä että saa sen piparin alas.

1 tykkäys

Mä avaan näin:

+Petri, Tapparapojat55

Petrin kohdalla taas varmaan ne odotukset ihan tapissa, että herra ratkaisee pelin ekana päivänä, eikä sekoile että miten Joulupukki olisi suojassa. No sekoilisiko pahis noissa, tahallaan vai vahingossa. Se on sen verran kettu, että miksei.

Tapparapojat55 En pidä tortuista :man_shrugging:
Hankala kaveri ja tulee taas varmasti oleen loppuun asti omien epäilyjen joukossa.

-Hakkuri

Hakkurilla Ihan pirun hieno aloitus, ja tää tarina sais jatkua pidemmälle. Ei siis mikään alottelijan vapaalippu.

Loput nimet täytän huomenna.

5 tykkäystä

Juhliva väki on ilmeisesti saanut rauhan juhlia keskenään ilman ei toivottuja vieraita. Odottavatkohan pakettien jakoa vai sitä, että pukki on juonut itsensä kanveesiin :face_with_monocle:
-Varilasit

1 tykkäys

Näköjään sullakin on vielä ilmaisimen polariteetissa säädettävää. Tapparat ja kirveet pidän visusti piilossa. En halua niiden terien tylsyvän näin alkuvaiheessa. Vielä isot pelit edessä.

Muuten ei muuta kuin lisää painetta kattilaan. Katsotaan mistä se paha hönkii ulos. Jäljillä ollaan ja taitaapa Nuuttipukkikin sen vaistota. Mutta täällä ollaan ja odotellaan.

1 tykkäys

Juttu alkaa täällä olla sellaista, että vähän liikaa on tullut otettua kunkin. Onneksi sitä riittää sentäs. Huolestuttavampaa on jutun vähyys. Ei oikein kunnolla haastoa. Monia hiljaisia tyyppejäkin, erityisesti Virvelia_kainaloon on jännä nähdä siinä päässä.

Nutia tai Armasta pitäisi äänestää, tiedätte kyllä miksi, mutta laitanpa ääneni alkuun tulokkaalle.

++Rixa

Jotain muuta kuin glögi, piparit ja kahvi?

1 tykkäys

Osallistun mäkin kertaalleen näihin, peliä edistäviin äänestyksiin:
+++ kaikki muut

• mazzus, Jopeti, Armas
      Ok, Armaksesta en ole niin varma, muista olen
1 tykkäys

Lähden mukaan painostamaan pipari-ritaria, koska yksittäinen ääni ei auta. -louskutin ++Rixa

1 tykkäys

Mitä tässä vilskeessä on ehtinyt, niin hyvää joulumieltä ovat tuoneet Petri, Wrathchild; kenties Armas? Muista en ole ihan vielä varma. Varilasit ei ole musertunut joulukiireiden alla, ainakaan vielä.

1 tykkäys

Täällä ollaan hyvissä asemissa hoitamassa tontun joka-aamuisia arkiaskareita. Tosin työtä on nyt tavallista enemmän, mutta eihän se minua haittaa. Eilinen meni itseltä pääosin joulukoristeiden askarteluun, mutta tänään fokus on vain ja ainoastaan pahiksen nalkkiin saamisessa.

Kimppa mietityttää vähän minua. Jos tämä olisi ensimmäinen kerta ikinä, saattaisin äänestää louskutinta heti. Mutta viime pelissä sain seurata oikein aitiopaikalta miten ensimmäisen päivän liittouma auttoi hyviksiä. Niin tai näin, eipä kimpastanne haittaakaan voi olla, joten en sekaannu siihen sen enempää. Itse en kuitenkaan ikinä lähtisi mukaan mihinkään liittoumiin, sillä koskaan ei voi tietää, onko sen perustajana hyvis vai pahis.

2 tykkäystä

Ei täällä onneksi ole vielä kuin 136 viestiä. Ehdin lukea ne ja miettiä, minne voisin ääneni antaa.

Sormet jäässä paketoidaan pehmeitä ja kovia lahjoja. Pitäisi varmaan laittaa takkaan valkeeta vai lämmitetäänkö loimuglögillä sisäisesti? :thinking:

Äänestystilanne:

1 tp2 (Varilasit)
1 Varilasit (Virvelia_kainaloon)
2 Rixa (Petri, Wrathchild)

Putoamassa Rixa kahdella äänellään. Päivä päättyy tänään klo 20:00 .

1 tykkäys

Ensin kimpassa olevista mietteet ja aavistelut.

? Louskutin ehdotti kimppaa. Se on hyvismäistä tai pahismaista.
? Casperin sisääntulo (ekat viestit) myös mietityttävät.
= Nellisi ei epäilytä mutta ei mitenkään vielä vakuutakaan.

?? tp2 ja Varilasit äänestivät jo aikaisessa vaiheessa toisiaan. Outoa.

Sitten näihin vähemmän epäilyttäviin pelaajiin. :wink:

+Tonza musta tuntuu epäilyttävältä.
+Bilbo käytti sanontaa “me tontut”. Pahiskin voisi tehdä niin.
+Joonatan sama juttu “me tontut”.
+Hakkurin tekemisestä pidän myös mutta lakimies osaa selittää. En oikein luota.
? Rixa aika hiljainen, on saanut joitain ääniä mutta lienevätkö nuo ansaittuja?
?Tapparapojat55 odotan pahisjahtiakin.
??Petri tasatilannepohdinnat.
?Virvelia_kainaloon, neutraali hahmo. Onko hänkin täällä?
?mazzus ei ole yhdessäkään pelaamassani pelissä ollut soluttautuja. Milloin siihen tulee muutos?

-Wrathchild epäilyttää minua ehkä vähiten kaikista. (Siis voi olla pahakin.)

1 tykkäys