Metroseikkailu New Yorkissa
New Yorkin metro on yksi maailman suurimmista metrojärjestelmistä. Asemia on lähes 500, joista tämän tarinan alku sijoittuu monelle meistä hyvin tuntemattomalle Snowheat Avenuen asemalle.
Tarina alkaa tavallisesta torstai-aamusta metroaseman kellon näyttäessä aikaa 8:01. Asemalaiturilla seisoskelee liuta seuraavaa metroa odottelevia ihmisiä, jotka ovat menossa minne mihinkin: muun muassa töihin, hypermarkettiin, katsomaan urheilua tai urheilemaan itse. Silmälasipäisellä parturilla on kamala kiire työpaikalleen, ja hän huudahtaa riemusta metron saapuessa kymmenen sekuntia etuajassa. Näin tämä joukkio, josta kukaan ei luultavasti tunne toisiaan eikä kukaan tiedä mitä tuleman pitää, astuu metroon. Tai ehkä pari hämärää tyyppiä tietää, mutta eivät ainakaan muut.
Matkaa kuluu kymmenisen minuuttia, kunnes yhtäkkiä tapahtuu jotain hämmästyttävää. Tuntuu kuin metro putoaisi sekuntien ajan rajusti alaspäin jonnekin suuntaan, ehkä vasemmalle, samalla poikkoillen miten sattuu! Savun hälvettyä huomataan, että metro on mäsänä mutta kukaan ei onneksi ole loukkaantunut. Pian käy ilmi, että jo asemalla kuljettaja oltiin salaa potkittu ulos metrosta ja joku matkustajista oli tunkeutunut tilalle. Jotkut olivat myös selvästi etukäteen valmistelleet asiat niin, että metro tulisi rikkoutumaan ja kulkeutumaan syvälle maan alle jälkiä jättämättä. Nyt oltiin siis jossain hyvin kaukana maanpinnasta, muttei suinkaan sen yläpuolella kuten tavallisesti. Yläpuolella ei näkynyt jälkiäkään siitä, mitä kautta tänne oltiin päädytty. Mitä pitäisi tehdä? Tennispelaaja, joka oli ollut matkalla harjoittelemaan, esittää kysymyksen, kuka oikein on tästä vastuussa. Kukaan ei osaa vastata, vaan kaikki miettivät viattoman näköisinä.
Onneksi lähes kaikilla on nykyaikana puhelin aina mukana, niin saatiin heti valoa pimeään. Pian havaitaan useita käytäviä, joista jotkut jatkuvat niin pitkälle, että sankarimme kääntyvät takaisin ja valitsevat toisen. Jotkut päättyvät salimaisiin aukeisiin kenttiin, jotka näyttävät siltä kuin hauraanoloinen katto voisi romahtaa askeleestakin. Lopulta huomataan jostain kantautuvan himmeää päivänvaloa, ja sitä seuraten löydetään hyvin, hyvin korkealta pieni ihmisenmentävä rako, jota kautta ei ikävä kyllä ääni kulje riittävän hyvin. Mutta siinä voisi olla mahdollisuus pelastua! Vaan näyttää kyllä mahdottoman vaikealta päästä tuon aukon luokse.
Hetken kuluttua yksi heistä, uransa alkutaipaleilla oleva kirjailija, ehdottaa että kaikki esittelisivät itsensä. Näin tehdään, ja kohta selviää että tällä joukolla voisi ollakin ainesta päästä tuonne ylös! Mukana on mm. matemaatikko, insinööri sekä remontti- ja voimamies. Monilta löytyy kuin ihmeen kaupalla tarvittavia työkaluja, ja kaikki ovat hyvin fiksun tai älykkään oloisia. “Mutta ennen kuin rupevamme yhtään mihinkään”, sanoo roskakuski tuimasti, “me nämä petolliset syylliset etsimme, notta saamme sitten työskennellä rehellisessä porukassa ilman mitään uhkia, että joku tekisi työnsä tahallansa huonosti!”
Yhteisöpelin idea
Yhteisöpelin on tarkoitus olla leppoisa ja mukava ajanvietepeli, joissa käydään hyvisten ja pahisten välinen taistelu. Pelaajille arvotaan ja jaetaan peliroolit ennen pelin alkua, hyviksiä on enemmän ja pahiksia vähemmän. Pahikset saavat keskustella keskenään yksityisviestein ja tietävät pelistä jonkin verran jo etukäteen. Hyvikset eivät juuri muuta tiedä kuin oman roolinsa. Peli kestää n. 2-3 viikkoa, eikä vaadi jatkuvaa aktiivisuutta. Tarkempaa informaatiota saa säännöistä, kun ne jossain vaiheessa julkaistaan.
Ilmoittautuminen
Pelissä jo mukana olevat: @tp2 @Petri @Nuti @Casperi @Tonza
Mikäli et ole ilmoittautunut ennakkoon ja olet halukas osallistumaan peliin, tässä ilmoittautuminen äänestyksen muodossa:
- Totta kai!
- Ei tällä kertaa
- Harkitsen asiaa
0 voters
Roolipelaaminen
Pelissä jokaisella pelaajalla tulee olemaan hyvis-/pahisroolinsa lisäksi myös julkinen pelirooli, eli jokainen on siis joku maan uumeniin joutuneista matkustajista. Tekstissä esiteltiin jo muutama tällainen rooli (kuten parturi ja roskakuski), mutta pelin alkaessa ammatteja on saman verran kuin pelaajia. Nämä roolit arvotaan, ja jaetaan pelaajille samaan aikaan hyvis-/pahisroolin kanssa. Mahdollisesti parhaat roolipelaajat tullaan palkitsemaan säännöllisesti jollakin pienellä, peliä auttavalla palkinnolla.