Yhteisöpelii XXXVI – Selviytyjät Tampere

Itse en usko, että Helbe on laittanut yhtään kaveriaan listalle, joten nyt paljastin salaisuuden, miksi mua kutsutaan shamaaniksi tietyissä piireissä. Ei se tietenkään mahdotonta ole, silloin pahis olisi juurikin Jopeti.

Toistaiseksi:

++Jopeti

Tästä Ilves korjaantui Petriksi seuraavana päivänä, kun Ilves tuli ketjussa esiin tarkkailijana (olin tässäkin vaiheessa aika 50/50, onko Ilves vai Petri toinen pahisten erikoisista).

Tämän viestin jälkeen minut mitä ilmeisimmin yritettiin pudottaa yöllä - osuiko vähän liian lähelle jättipottia?

1 tykkäys

Eikös se ole ihan klassikkotemppu, että kolmen epillyn listaan ujutetana alkupelistä yksi pahiskaveri? Minulle itselleni tulkinta tuosta listasta vahvistaa entisestään syitä äänestää Jopetia. Tietenkin tulkintani voi olla väärä, mutta aika vähän olen tässä pelissä ollut väärässä - inhoamaani ensimmäistä päivää lukuunottamatta, koska silloin on todella vaikea olla oikeassa muutoin kuin tuurilla.

1 tykkäys

Lisäksi tuosta Helbendeeruksen listasta tulee muistaa, että muut olivat jo antaneet omat äänensä, joten nimeämällä 000:n ja Cliffyn kolmannella nimellä ei ollut mitään merkitystä, koska se nimi ei voinut joutua ehdokkaaksi.

1 tykkäys

No jos oikein tulkitsin noita aikaisempia viestejä heimossa niin Armas suojeli Tonzan sinä yönä.

Tonzan tuo “olen influensseri” viestihän oli muutenkin ihan hämäystä. Taisin olla vaan ainut, joka tuli hämätyksi.

Siis miksi Tonza olisi valehdellut siitä, ketä voimme pitää varmana hyviksenä?

Influensseri väite oli taas selkeää pahisten hämäystä.

1 tykkäys

No Cliffy tästä sanoikin jo, mutta minä en ainakaan anna tälle juurikaan painoarvoa ja jos johonkin suuntaan niin siihen että hän nimenomaan olisi Jopetin pahiskaverina nimennyt.

++Jopeti

2 tykkäystä

Koitin kysellä tuon hänen viestinsä perään heimokeskustelussa, mutta vastaukseksi sain jotain tyyliin “äly hoi älä jätä”. Vaikea tuossa on mitään heimossa sopia ja päästä kärryille mitä toinen/toiset ajattelee, kun he pitävät minua pahiksena ja lyövät hämyviestejä eikä kerro mulle kaikkea.:man_shrugging:

Mutta tietojeni perusteella, jos olen niitä oikein tulkinnut niin Cliffy on ainoa, josta Armaksella oli tietoa ja se tieto varmistaa Cliffyn hyvikseksi. Ilves sitten toinen varma hyvä.

Nutikin alkupelistä hyvin hajulla. Toki, peli oli aika alkutekijöissään, mutta kaksi varmistettua pahista tuossakin oli.

Tämä petrin kirjoitus saa uuden kuvan kun tietää hänen roolinsa.

Onko tässä Petrin oma putoaminen alkanut olla niin selvä, että alkaa tekemään jopetista hyvää epäilemällä vahvasti? Aiemmin ei ottanut jopeen juuri kantaa.

Mazzushan ei edes muistanut, että pelissä on neljä pahista. Muutenkin mielestäni näistä neljästä ollut hyvismäisin. Lousku toiseksi hyvismäisin näistä, koska toi sen Helben mokan heimokeskusteluissa esille. Lisäksi alkoi vähän kuitenkin puolustella Helbeä siinä kohtaan, kun alkoi ääniä kerääntyä Helbelle. Lousku ei olisi pahiksena heittänyt Helbeä bussin alle ja jos vaikka olisikin niin ei ainakaan olisi enää lähtenyt puolustelemaan. Lousku taisi myös olla vahviten pudottamassa Tp2:ta.

Eli vika pahis on joko Bilbo tai Ode. Mä väitän, että se on Bilbo.

++Bilbo

Mitä mieltä porukka on tästä? Mikäli nyt olisimme kumpikin hyviksiä, nähdäkseni sen jälkeen jäisi yhäkin aikaa viimeisen pahiksen kiinnisaamiseen. Ja nähdäkseni minun tippumiseni hyviksenä antaisi enemmän dataa kuin Jopetin tippuminen hyviksenä.

1 tykkäys

Hups, tällähän ei toki mitään merkitystä olekaan, jos suunnitellusti päättäisimme tiputtaa Jopetin heti minun jälkeeni.

Sama voidaan siis kääntää toisinkin päin. Pidät Jopeti minua viimeisenä pahana - tippuisitko siis tänään vapaaehtoisesti, jos minä tippuisin seuraavaksi?

1 tykkäys

Nämä Tonzan viestit ovat hyviä. Noin se on voinut mennä. Lisäksi Bilbossa epäilytti se kuinka halusi äänestää päivällä Armaksen tai Tonzan ulos, että saadaan selvyys heidän rooleihinsa.

Lisäksi Bilbolla on ollut paljon sellaisia viestejä, jotka sopisi pahiksen kynään. Useammassa viestissä “esittänyt” pihalla olevaa hyvistä vaikka tuntuu, että siellä on narut ihan tukevasti käsissä. Oli esim. heimojen tultua puuhamassa kahden heimon välistä liittoa.

Siinä olisi kaksi pahiskaveria.

Nämä kaikki olivat hyviksiä.

Tätä mieltä Petristä.

Tätä mieltä tp2:sta.

Helbestä tätä mieltä, mutta tässä kohtaa Helben putoaminen taisi näyttää jo aika varmalta.

Viestin loppuun tämä pätkä, joka mielestäni sopisi pahikselle paremmin kuin hyvikselle.

Seuraavassa viestissä näin. Taas vähän turhaa “olen hyvis” todistelua.

Tätä en vieläkään tajunnut, että miksi? Varsinkaan, kun aiempana pelipäivänä Bilbo oli laittanut A&T hyvisten puolelle.

Tämä oli ihan hyvä pointti, mutta itse kun sen sanoo niin vähän merkitys katoaa. Tästäkin sataa mielestäni pahispisteitä.

Diili voimassa?

Ps. Kyllä siellä mielestäni hyviksyyttäkin tukeavia juttuja löytyi, kuten huhuili Petriä paikalle, vaikka ei ollut muuten Petrin nimi keskustelussa pyörinyt. Odesta nyt ainakin täytyy koittaa kaivaa vähän samanlaisesti.

2 tykkäystä

Mä tippuisin ihan mielelläni tänään. Alkaa olemaan taas tarpeeksi yhteisöpeliä tältä erää.

1 tykkäys

Mikäs @Ode tässä ekan päivän tasapelitilanteessa oli herkullista?

Muutenkin hait tasapelejä?

Taas.

Mikä siis tasureissa viihdyttää? Ilmeisesti koitit saada dataa? Vai?

Muutenkin Ode saattaisi kuitenkin olla se vika pahis.:thinking: Jättäytynyt kokoajan enemmän ja enemmän taustalle. Lisäksi jäänyt lähes täysin epäillyittä koko pelin. Klassinen tutkan alla vaeltava pahis. Ja ei siellä mielestäni ihan liikaa pahiksen etsintääkään ole vaikka sellainen kutina minulla oli ennekuin viestit nopsaan pläräsin.

-Bilbo
++Ode

Ehkäpä Bilbo on sittenkin vain se pihalla oleva hyvis.:thinking: Tai oikeasti on siis ihan hyvin kärryillä, mutta nuo hänen “pihalla oleva hyvis” kommenttinsa ovat aitoja, hyviksen kynästä tulleita.

2 tykkäystä

Kyllä, olen pelannut erittäin pahismaisesti, ja lisäksi ollut aika väärässä monen pelaajan suhteen. Kyllähän minun hyvispelaamiseni varmaan aina näyttää hupaisalta pelinjohdon silmissä, mutta tässä pelissä olen oikeasti ollut huono. Melkeinpä hävettää, että olen näin pitkällä, kun kuka tahansa katsomoon siirtyneistä hyviksistä pelaisi tätäkin päivää paljon paremmin.

Mutta tosiaan tänään käy tiputettavaksi kumpi tahansa, sinä tai minä.

1 tykkäys

Ja tämä piti myös nostaa. Bilbosta sain irti vaikka kuinka monta epäilyttävää juttua, mutta Odesta en juurikaan. Joskus niitä saa hyviksistä enemmän.:man_shrugging:

Todennäköisesti teen kokoajan vain väärempiä ja väärempiä johtopäätöksia. Siksi menenkin tässä välissä nukkumaan.

Höpö höpö. Jos jonkun pitäisi hävetä niin minun. Ja pahisten kierouttaan.

2 tykkäystä

Okei, avaan nyt vielä vähän sitäkin, miksi kutsuin tp2:n ja 000:n heimooni:

tp2:n kanssa olen ollut kolmesti johtamassa peliä ja sen myötä aika paljon jutellut hänen kanssaan eri pelaajien pelaamisesta. Ajattelin (noin parissa minuutissa), että jos hän on hyvis, voisi keskustelusta saada jotain irtikin.

000:n kanssa taas pelasin silloin suunnilleen vuosi sitten Mikkinä, jolloin onnistuin Mikki-keskustelun avulla varmistumaan hänen hyvisroolistaan. Ajatus oli (jälleen parin minuutin pohdinnan jälkeen), että miksei nytkin. Toki nyt oli hieman eri tilanne, koska en ollut varma hyvis kuten silloin Viikinsaarella.

Lisäksi tietysti pidin kumpaakin hyvismäisenä, ja osasin olettaa etteivät he kieltäytyisi kutsusta. Näin jälkeenpäin katsottuna toimin siis hieman “itsekkäästi” tuossa tilanteessa, mutta samalla kuitenkin funtsin, että hyvisten olisi parempi perustaa heimoja kuin pahisten.

Tp2 tosiaankin pelasi heimoketjussa niin järkevää pahispeliä, että luotin häneen jo siinä vaiheessa kun 000 paljastui hyvikseksi.

1 tykkäys