Yhteisöpelii XXXVI – Selviytyjät Tampere

Harmitti kyllä se lipsahdus heimokeskustelussa, vaikka ihan oikeaan keskusteluun olin vastaamassa, niin ei käsityskyky siinä kohtaa kohdannut ulosantia. :joy::rofl: täysin vitsillä heitetty vastaus ja yhdestä sanasta/sanamuodosta jäin kiinni.

Mut onnistuin kuitenkin hiljennyksellä vähän tuomaan epäilyksiä meidän heimon sisälle, joka lopussa oli mukana ratkaisua. :grin:

7 tykkäystä

Petri tivas varmaan kolmesti heimon puolella, että mikä tää heimon ja tp2 välinen yhteys on :grinning:

3 tykkäystä

Ja kun oikeasti tuo koko yhteys oli täyttä sattumaa :smiley::smiley:

1 tykkäys

Sitä me ihmeteltiin ja ei mitään käsitystä :rofl:

No niin, mitäs sitten pelattaisiin seuraavaksi?

4 tykkäystä

Sitten vain seuraavat halukkaat kasaamaan peliä nippuun :grin:

1 tykkäys

Tuppuru HC pohjoisessa?

Yhteenveto

Korona keskeytti kiekkokauden keväällä 2020. Moni pelaaja oli valmistautunut pidempään kevääseen. Siksi kulissien takana syntyi suunnitelma kahden joukkueen keskinäisen kevennetyn finaalisarjan pelaamisesta. Sen voittaja olisi epävirallinen mestari. Pelit päätettiin pelata salaa, ilman yleisöä pienillä joukkueilla 3 vs 3 tyyliin ja vahvoin turvatoimin. Osallistuvat joukkueet olivat luonnollisesti Tuppuru HC ja sen tuttu pohjoinen kilpailija Portimot HC. Pelit oli tarkoitus pelata Oulussa.

Ennen varsinaista kohtaamista joukkueet saivat harjoitella muutamia viikkoja saadakseen tuntumaa 3 vs 3 pelaamiseen maskien ja visiirien kanssa. Pelaajien oli tietenkin mahdoton tunnistaa toisiaan THL:n vaatimissa peittävissä suojatamineissa. Pukukoppeihinkin oli järjestetty jokaiselle oma pieni yksityinen tilansa.

Tuppuru onnistui saamaan harjoittelupaikakseen Haapaveden jäähallin. Haapavedellä asui kuitenkin fanaattisia Portimoiden kannattajia, jotka keksivät ja toteuttivat katalan suunnitelman soluttautua Tuppurun joukkueeseen.

Pahiksia:

Pellaaja - tunnetaan ailahtelevuudestaan. Joka päivä arvotaan, onko hänen äänensä 0.5, 1 vai 1.5. Sitä ei paljasteta kenellekään. Kun pelaajia on jäljellä vähän, hänen äänensä on tavallinen 1.

Poikkari-Jasse - ei erikoisominaisuutta.

Säiliö - psykologiseen peliin erikoistunut rasittava kaveri. Kirjoittaa joka päivä lyhyen “kannustavan” viestin, jonka hän saa näkymään hakkeroimallaan hallin tulostaululla.

Sepeteus Uho?

Hyviksiä:

Taunuksen veljekset Risto ja Jouni (kaksoset, putoavat yhdessä, yksityiskeskustelu)

Sotala, kapteeni, Suojelija (Ei voi suojella samaa 2x peräkkäin. Itsensä saa suojella mutta vain yhden kerran koko pelin aikana.)

Näkijä.

tavallisia hyviksiä

4 tykkäystä

Mulla alkaa werewolfin championshipsit semifinaaleissa ensi viikolla, joten keskityn nyt niihin ja palailen sen jälkeen pelailemaan :smirk_cat:

6 tykkäystä

Pistäs nyt sekin linkki vielä, niin pääse seuraamaan.

2 tykkäystä

Mä laitan linkin peliketjuun kun se avataan :smile_cat:

Muistaakseni alkaa torstaina!

5 tykkäystä

Onnittelut pahiksille! Oikeita yöpudotuksia, louskuttimen ja mazzusin jättö viimeiselle päivälle oli järkevästi tehty. Erityiskunnia tietysti Odelle. :+1:

Kolmen pahiksen tippumisen jälkeen tilanne näytti meidän kannalta erinomaiselta, mutta sitten minuun ja Jopetiin tuhlattiin kaksi ratkaisevan tärkeää pelipäivää. Katsokaas kun niin se on, että hyvikset voivat “turhautua” peliin ja käyttäytyä siksi uhriutuvasti, mutta eihän nyt pahikset niin tekisi. Myönnän toki, että itsekin olin liian skeptinen Jopetin suhteen, ja pidin häntä pahiksena.

Viimeisenä päivänäni en näin jälkikäteen katsottuna pelannut kuten olisi kuulunut. Fiilis oli vain niin epäonnistunut, ja tuntui ettei ollut mitään keinoja perustella hyvyyttäni. Lisäksi tuntui, että jollain tavalla ansaitsin tippua, kun olin ehdottanut sitä “diiliä” Jopetin kanssa (mikä oli muuten täysin turhaa). En myöskään tajunnut, kuinka tärkeä päivä se olikaan. Toki sanoin että uskon viimeisen pahiksen olevan Ode ja olin siinä oikeassa, mutta en kuitenkaan millään tavalla yrittänyt edes perustella näkemystäni.

Viimeisenä päivänä oli sitten kolme potentiaalista pahista ja niin kävi, että väärään osui.

No, tämä tästä. Yritetään niellä “pettymys” ja suunnata katse tulevaan. :slight_smile: Kiitos Ultraviolet tästä mielenkiintoisesta pelistä!

11 tykkäystä

Itse asiassa lähdin tuohon päivään sillä ajatuksella, että voittaisin sinun ja Cliffyn luottamuksen ja pistettäisiin Louskutin pihalle. Sitten viimeisenä päivänä Mazzuksen kanssa olisin äänestänyt sinut pihalle. Mutta koska Cliffyä ei kuulunut ja sinä tunnuit vähän luovuttavan, oli “pakko” tiputtaa sinut.

4 tykkäystä

Kiitos paljon pelistä kaikille, erityisesti Ultravioletille ja pahistovereilleni Odelle, tp2:lle ja Helbendeerukselle!

Peli oli mukavan monipuolinen, siitä kertoi sekin, että pahisketjuihin saimme yhteensä 560 viestiä asiaa :smiley:

Alkoi jo näyttää siltä, ettei tästä mitään tule, kun emme saaneet osumia erikoishyviksiin, mutta onneksi tässä ihan hyvin kävi loppujen lopuksi. Odelta upeaa pahispeliä lopussa! Hyvin sait pidettyä itsesi juuri sopivasti tutkan alla.

7 tykkäystä

Ode ei yhtään onnistunut huijaamaan, tiesin koko ajan… :roll_eyes:

Hienosti pelattu ja onnea pahiksille!

Joo, se on hyvä idea, yksin ei kaikkea ehdi aina tekemään ajoissa, varsinkin jos tulee jotain yllättävää.

Tämä oli tosi hyvä, uudet jutut tuovat aina lisää mielenkiintoa peleihin, niin jaksaa tavallisena hyviksenäkin pelata paremmin. Näitä twistejä voi olla ihan kaikenlaisia, niin mielellään näkisin niitä jatkossakin näissä peleissä. Ja kiitos pelin järjestämisestä tosiaan.

6 tykkäystä

Onko pelit jo alkaneet? Ihan mielenkiinnosta voisi seurata sivusta.

1 tykkäys

Seuraava yhteisöpeli täällä alkaa noin viikon kuluttua. Käykäähän ilmoittautumassa mukaan.

2 tykkäystä

Voi ei, unohdin laittaa tänne linkin! Peli on luettavissa täällä ja päättyi keskiyöllä: https://www.mafiauniverse.com/forums/threads/47982-Season-11-Semifinal-3-Trust-and-Transgressions-A-Daytime-Soap-(The-Mafia-Championship)

Pelasin tällä kertaa sutena ja peli päättyi susien voittoon. Todella intensiivinen peli :smile_cat:

2 tykkäystä

Jos pääsen finaaliin (mikä näyttää aika todennäköiseltä) niin sen pelin lupaan linkata ajoissa :joy_cat:

6 tykkäystä

Nyt harmitta etten laittanut linkkiä, mut äänestettiin semifinaalista jatkoon suurimmalla pistesaldolla. Eli finaalissa ollaan :joy_cat:

8 tykkäystä

Noniin, tänään alkaa Championshipsien finaali ja laitan tänne pelilinkin: https://www.mafiauniverse.com/forums/threads/48808-Season-11-Finale-The-Quandary-(The-Mafia-Championship)

Tärkeä huomio - älkää spekuloiko pelistä täällä tai missään minne minulla on pääsy, mun pitää olla pimennossa :joy_cat:

8 tykkäystä