Alkoholi - missä menee raja?

Elä vedä itseäsi kiikkuun tuosta. Tapahtunut pari kertaa itsellekkin nuorempana. Kannattaa tarkistaa, kumpi tulee halvemmaksi, koko pytty vai pelkkä säiliö.
Muistaakseni jälkimmäisellä kerralla oli halvempaa vaihtaa koko pytty kuin pelkkä säiliö

Tsemppiä !

3 tykkäystä
  • Tipaton Tammikuu
  • Raitis Helmikuu
  • Nenänvalkaisukuukausi joskus myöhemmin
  • Ei punoita,niin ei tarvi valkaista

0 voters

Helposti tässä pärjännyt alku kuun ilman alkoholin tippaa. Elämäni ensimmäinen Tipaton tammikuu menossa. 10 vuoteen oo ollu tipatonta viikkookaan. No ehkä saunassa ja pelejä seuratessa kaljahammasta hieman kolottaa, mutta yritetään sinnitellä :grin:

5 tykkäystä

Täällä menossa sama ja ei harmita vielä TIPPAAKAAN.

3 tykkäystä

Mulla menossa vaikka kuinka mones tipaton, tällä kertaa motivaationa toimii helmikuun reissukassan kartuttaminen ja outokummun pienennys vyötäröltä, eli tuli ns. kuunneltua kroppaa.

Kelatkaa, että olen joskus ihan huvikseni viettänyt tipatonta lokakuuta ja siinä oli 5 viikonloppua. :scream:

1 tykkäys

Noniinnoniin, tässä puolesta päivästä asti vetänyt kaljaa, kuin janoinen kirahvi. Arvasin, että tää menee vituiksi, kun loma osu tähän tammikuulle :grin: Serkkupojan kanssa laatuaikaa koko päivä pleikkarin kanssa yms. Täytyy yrittää pikkuhiljaa skarpata, kun emäntä pääsee pian töistä. Ja kun se on ollu alku kuun, niin ylpee ukostaan “et oo ees saunakaljaa juonu, oon todella tyytyväinen tähän.” No pian tyytyväisyys karisee varmasti, kun epätoivoisena yritän esittää selväpäistä ja siitä ei tuu mitään :joy:

10 tykkäystä

Pidä tuosta naisesta kiinni. Se on todella vähään tytyväinen

8 tykkäystä

Itse olin viime heinäkuun tipattomalla. Oli melko vaikea olla ottamatta olutta niillä lämmöillä, mutta kummasti se selkäranka kesti.

1 tykkäys

En tiedä meneekö oikeaan ketjuun, mutta jos alkoholin hinnan nousu harmittaa henkilökohtaisella tasolla omaa käyttöä ajatellen, niin ehkä alkoholi näyttelee vähän liian suurta roolia elämässä.

7 tykkäystä

Ja sinä et tiedä näköjään tästäkään asiasta yhtään mitään…
Alkoholin “pakkokäyttäjät” eivät välitä alkoholin hinnan nousuista tuon taivaallista. Jotta ei syöksytä politiikkaan syvemmälle, niin jätetään tähän.

3 tykkäystä

No voin avata…

Alkoholin hinnan nousu voi harmittavaa henkilötasolla, mutta ollaanko oikessa ketjussa?

Ei niin. Kohtuukäytön ja “pakkokäytön” välillä on kuitenkin aika laaja skaala erilaisia alkoholinkäyttäjiä.

Harmitus on ehkä vähän väärä sana, mutta jos hinnannousu oikeasti haittaa, niin lienee paikallaan tutkailla omaa kulutusta.

3 tykkäystä

Ollaan oikeassa ketjussa. Perättäisin sanoin vielä: jos alkoholin hinnan nousu harmittaa henkilökohtaisella tasolla omaa käyttöä ajatellen, niin ehkä alkoholi näyttelee liian suurta roolia elämässä.

Alkoholin liiallista käyttöä on eri asteita. Jos esimerkiksi on pakko juoda jokaisena vapaapäivänä humalaan saakka, niin ei sillä kovin positiivisia vaikutuksia elämään voi olla. Ei omaan, eikä perheen. Jos on vaikka lapsia. Silti voi kyllä selvitä töistään.

Sitten on esimerkiksi rapajuoppoja, jotka juo ihan mitä tahansa myrkkyä.

1 tykkäys

Olen lukenut @TeroJ sinun kirjoituksia ja niin…

En viitsi tähän ketjuun tämän enempää näistä asioista keskustella, koska @cace6969 hakee tällä avauksellaan vain ja ainoastaan poliittista näkökulmaa, vaikka ei sitä myönnä.

Minua se haittaa ja harmittaa työni puolesta, eikä sillä ole mitään tekemistä alkoholin kulutuksen kanssa. Tai on, mitä vähemmän ravintolat myyvät alkoholia, sitä kovemmalle ne joutuvat, mukaanlukien kokit.

Toisaalta, onko joku hallitus jättänyt nostamatta veroja suuren uudistuksen jälkeen vuonna 2004? ja ennenkaikkea, täysin väärä ketju kuten @Oijennus vihjasi.

2 tykkäystä

Mua ei haittaa hinnan nousu, ja aion jatkossakin hakea perjantaipäkkini. Mikä mun tilanne on?

3 tykkäystä

Mahtaako nyt ihan näinkään olla. Kyllä tämä asia nyt saattaa vähän muutenkin kiinnostaa, kun tässä päihde-alalle olen opiskelemassa.

Mutta hyvää iltapäivänjatkoa sinne. :slight_smile:

Juuh, ihan kun et olis ymmärtänyt mitä tarkotin.

Jos keskustelun otsikko on “Alkoholi - missä menee raja” niin miks keskustelu ns. riskikäytön hälytysmerkeistä ei sopis tähän ketjuun? Eihän tuossa @cace6969 viestissä otettu kantaa hinnannousuun millään lailla, ainoastaan otettiin esiin yksilöiden oma suhde alkoholiin.

1 tykkäys

Nimenomaan sopii juuri tähän ketjuun.

1 tykkäys

Jaahas. Yritetääs uudestaan.

Omia rajoja hain taas viikonloppuna ja jotain taisin löytääkin.
Ainakin vaatteet olivat sen verran kurassa kenkiä myöden, että taatusti jotain on löytynyt.
Bonuksena kyynärpääkin on ruvella.

@cace6969
Jos on tarkoitus nauttia alkoholia sivistyneesti kotioloissa ja hinta yskittää, niin minä kääntäisin katseeni “hinnat alkaen” Tallinnan matkoihin.
Viikolla saattaa päästä varsin sopivasti ja jos vaan jaksaa vetää kaljakärryjä niin saattaa siinä jäädä jopa voitonpuolelle?

1 tykkäys