Allergiat ja yliherkkyydet

Tämä olisi omalla kohdallani täysin ylitse pääsemätön este. Sellainen juustohiiri kyseessä, että ei montaa löydy.

Ei mitään hajua miltä tämä maistuu, mutta jotain korvikkeita kuitenkin löytyy:
https://www.k-ruoka.fi/uutuudet/kokeile-vegaanista-juustoa

Näköjään löytyy myös teeseitse ratkaisukin:

@Oijennus noi näyttää kaupan hyllylläkin niin hirveiltä, että pysyn kaukana :smiley: :smiley:

Voin kuvitella ja sen vuoksi ei varmaan ole edes sen tarkemmin minun silmiini osunut. :grinning:

1 tykkäys

Kiitoksia vinkistä! Ei ole tullut tuota kokeiltua. Pitänee ottaa testiin, jos meinaa mennä taas huonompaan suuntaan.

1 tykkäys

Jaahas, jokin on alkanut kukkiin tässä sanotaan viikon sisään. Nyt päivittäin ollut tyypillisiä oireita silmissä ja nenässä. Kevät ja alkukesä meni ilman mitään ongelmia.

Pakko kyllä sanoa, että oireet on laimentuneet aivan olemattomiin siitä, mitä ne joskus aikoinaan oli, kun silmät turposi umpeen ja limaa erittyi 24/7.

1 tykkäys

Heinät.

Se on hienoa näin keväisin ja kesäisin, kun lepän pöllystä alkaa putki, jatkuu koivulla ja päälle tuuttaa vielä heinätkin omansa… Tulisi jo talvi.

1 tykkäys

Itse kun työskentelen hoitoalalla niin olen vähän naureskellut pellavansiemenille. Olen itse kärsinyt vuosia närästyksestä ja mulle on jopa tehty vuosia sitten fundoplikaatio. Mutta nyt viime vuosi ollut yhtä happosalpaajan syöntiä. No lopulta päätin kokeilla pellavansiemeniä juurikin tuolla tavalla ja järkyttävä yllätys: toimii tosi hyvin.Ei ole tabuja tarvinnut .
Pellavansiemenistä kyllä puhetta riittää,hyvää ja huonoa mutta ei siitä ny enempää.

1 tykkäys

Tuli tämäkin nyt otettua kokeiluun. Aamulla puuron sekaan pari pientä lusikallista rouhittua pellavansiementä, eikä ole enää ollut niin ärsyttää närästystä ja turvotusta kuin viime viikolla. Ihan sama vaikka kyseessä olisi pelkkä placebo, kun olo on taas inhimillinen.

1 tykkäys

Jos kiinnostaa lukea atoopikon arjesta, käy ihmeessä tsekkaamassa alla oleva juttu!

https://moreenimedia.shorthandstories.com/kutina/index.html

Moreenimedian linkit eivät ilmeisesti boxaudu. :slightly_frowning_face:

4 tykkäystä

Molemmilla pojilla atooppista ihottumaa. Kuvista päätellen ei noin pahasti, onneksi. Tuo pienikin tuottaa välillä yö unien menetyksiä kun kutittaa ja pitäisi rapsuttaa… Ainoa rasva mikä auttaa on tarkoitettu vain kuuriksi. Välillä vähän enemmän ja välillä sitten taas paljon ihottumaa. Riippuu keleistä aika pitkälti.

E: Bucort on siis rasva mitä käytetään.

1 tykkäys

Tsemiä pojilles! :muscle:

1 tykkäys

Onneksi se pahin on takana kun löyty rasva mikä auttaa ja jolla voidaa torjua nuo ihottumat… Välillä näytti että olis poikaa pahoinpidelty ja raahattu soratietä edestakas :smiley:

1 tykkäys

Luvassa mahdollisesti ankara kevät.

Jos koivukaudesta tulee runsas, voi myös altistuminen olla niin runsasta, että aiemmin oireilemattomatkin saattavat herkistyä ja saada siitepölyallergian

1 tykkäys

Tuleekohan tuosta lepästäkin nyt oireita allergiattomille? Meinaan jätin allergialääkkeet kotiin(koska koivu nyt ei vielä kuki), kun olin tuossa mökillä ja oli kyllä melkoisen tuskaiset kaksi päivää. On tosin ollut flunssanomaista nuhaa tällä viikolla muutenkin, mutta nyt oli kyllä selkeästi allergisentuntuista, kun silmiä kirveli ja nenästä valui vettä. Otin nyt sitten kotiin päästyä pillerin, ja eiköhän olo tästä hieman helpotu.

Katupöly on tietysti oma juttunsa, mutta se toimii kuitenkin eri lailla ja se on enemmän tällain kaupungissa harmina.

Ps. Jaa tuossa jutussahan se sanotaan. Prkl kun tämä vaan kehittyy vuosi vuodelta. Ei ollut nuorempana mitään allergioita, on kyllä vehkeestä.

1 tykkäys

Itselläni puhkesi kakarana koivunuha, mutta siedättymisen sijaan oireet tosiaan ovat pahentuneet ja oireiluaika pidentynyt alkamaan katupöly (tai leppä) ajasta koivun kukinnan loppuun.

Oireet ovat olleet todella ihmeellisiä ja yhtenä vuonna lääkäri otti jo mykoplasmatestitkin, kunnes hoksasi ehdottaa että koitappas ottaa vähän Heinixiä.

1 tykkäys

Yllättävän aikasin alkoi oireet. Yleensä vasta Huhtikuun lopulla tai Toukokuun alussa. Nyt alkoi jo Maaliskuussa, tosin lievänä.

Mitä käytätte siitepölyallergiaan? Itsellä Telfast, kun totesin sen toimivan paremmin kuin heinix.

Otin kokeiluun Kestineä, Heinix laittaa väsyttään oikein urakalla.

2 tykkäystä

Perskeles.
Oliskohan mullakin joku siitepölyallergia?
Eläimille oon enemmän tai vähemmän allerginen mutta siitepölyille en tietääkseni.

Nyt on kuitenkin jonkun aikaa vetänyt kaasarin tukkoon säännöllisen epäsäännöllisesti.
Yöllä se on kurjaa mutta nenäsumute auttaa.
Rouvaa jo ehdin syyttää kun hän käy ratsastamassa ja hevosille olin ainakin joskus eniten allerginen. Sama ilmiö tulee kuitenkin töissäkin niin taisi mennä moitteet väärään osoitteeseen?