Allergiat ja yliherkkyydet

Telfastia. Viime vuonna ei meinannut tehot riittää enää koivun huippuaikaan, niin tohottelin lisäksi Nasocortia nenään. Sitten tokeni. Nyt on tuo sumutekin jo valmiina hollilla, mutten kyllä ajatellut kahta kuukautta kiskoa kahta lääkettä rinnakkain, vaan sumutteen otan käyttöön vasta tuolla kuun lopulla. Muutenkin pääsiäisviikko menee siitepölyn ulottumattomissa.

1 tykkäys

Heitä ihmeessä koodia tänne, miten toimii.

Tän ketjun innoittamana aloin käyttää taas Avamysta, pitää vain muistaa käyttää.

1 tykkäys

Itsellä myös koivuallergiaa ja olen todennut, että omalla kohdallani toimivin ratkaisu on ottaa allergialääke aina iltaisin. Näin yöunen laatu on hieman parempi, kun allergiaoireet eivät vaivaa niin paljoa.

Täällä on popsittu Ratiopharmin Cetiriziniä jo talvesta asti. Tosin atooppiseen ihottumaan mutta on se auttanut myös allergiaoireisiinkin!

Mä otan iltaisin sen takia, että mulla allergialääkkeet tuo sivuoireena aivan käsittämättömän väsymyksen, kuten @Donizimo mainitsee. Jos otan lääkkeen aamulla, saan kärsiä utuisesta olosta koko päivän. Joitakin tuotteita mainostetaan ettei väsyttäisi, mutten muista kokeneeni eroa kokeilemieni tablettien välillä. Antihistamiinienkaan välillä en ole huomannut eroa. Näitäkin on toki useita ja useimmin tulee taivuttua kuitenkin siihen setiritsiiniin (Heinix, Zyrtec tahi korvaava).

No, onneksi oireet on olleet laskussa jo monta vuotta. Jostain syystä murrosiässä kesät oli ihan tuskaa.

2 tykkäystä

Allergiahelvetti rysähtää Maanantaina.

Lähes oireeton vuodesta 2014. Viime keväänä koivun kukkiessa kahtena päivänä silmätippoja.

Onko tuolla ulkona oikeasti mitä kaikkea nyt tarjolla? Kurkku on kuin santapaperia ja uusi flunssa tämä ei ole.

Samaa miettinyt. Itsellä oli kyllä kova flunssa muutama viikko sitten. Flunssa ja kuume meni ohi, mutta ihme kaiherrus kurkkuun jäi/ tuli ja ei mene ohi. Samalla tuntuu keuhkoissa joku ärsytys kokoajan, vaikka ei mitään yskää ole. Tullut siihen tulokseen, että kai tää jotain siitepölyhommaa sitten on.

Mulla oli vuosi sitte kurkku kans kipeä. Strepsils lääkettä otin mut ei auttanu ja hetiku allergialääke niin kipu loppu seinää :ok_hand:

@peterra

Katupölyä.

1 tykkäys

http://www.norkko.fi/

Koivua ja leppää siellä on jakaa vaikka naapurin Dmitrille.

Pari flunssaa sairastettu kuluvalla “talvella” ja kaikista jäi tuollainen karhea olo kurkkuun, kun juominen jäi liian vähälle. Ilmeisesti liikkeellä jotain limakalvoille normaalia rankempaa flunssaa, kun aikaisemmin ei ole flunssista tuollaista tullut.

Lepän pölytys alkaa olla vähäistä, mutta Koivun pölytys on nyt runsasta.

Täältä näkee tilanteen:
http://www.norkko.fi

Ei oo moneen moneen vuoteen ollut näin pahoja allergiaoireita kun nyt. Huhhuh, tätä se oli sillon nuorempana joka kevät, ei ollu muuten ikävä. Vähän sais tulla jo vettä, tekis luonnolle ja monelle muullekin varmaan aika hyvää.

Sadetanssit tän päivän ohjelmassa.

2 tykkäystä

Alkuviikosta oireet tuli vähän hiipien. En oikein alkuun edes tajunnut, että allergiaoireet on päällä. Nenä valuu ja aivastuttaa. Sellainen kihelmöivä paine näsassa. Kuitenkin todella lievää oireilua. Mutta ärsyttävä tunne.

Aloin noita lääkkeitä syömään joka päivä edellisen avautumisen jälkeen ja sunnuntaista ollut sumute mukana mixissä. On kuin ei olisi pölyjä laisinkaan.

Tulisipa tosiaan hetken sade… Ilmassa on runsaasti siitepölyä, Venäjän kulotussavua ja Saharan hiekkaa katupölyn lisäksi:

Kyllä tää siitepöly raastaa kyllä voimia, ite oon kyllä niin piipussa kun voi ihminen vaan olla. Jumalaton jumi päällä.

Tänään kaljanjuonnin yhteydessä runsaasti ulkonaoloa vs. normaali opiskelu. Nenä on kuin Niagara ja silmiä kirvelee.

1 tykkäys