Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Piti hoitaa tänään asioita Frenckelin palvelupisteessä. Yksi kassa oli auki ja kortilla ei voinut maksaa, koska tietoliikenneyhteydet oli solmussa. Hoitamatta jäi…

Tänään ilmeisesti ollut yhteydet solmussa myös koko Pirkanmaan sairaanhoitopiirissä. Vituttihan se jonottaa ylimäärästä.

Jätäthän kuitenkin asiasta kurssipalautetta, jotta seuraavat saavat hieman enemmän aikaa.

Lienee syytä. Tuon kurssin kuitenkin veti mukava, aiheestaan varsin innostunut (yli-innostunut) väikkäritutkija, joka veti tuota kurssia ensimmäistä kertaa.

1 tykkäys

Mua ottaa pattiin ihmiset, joille tulee kaupassa täytenä yllätyksenä että kassalla tarvitaan maksaessa rahaa tai pankkikortti.
Ja sitä aletaan sitten etsimään ostosten summan kuultua.
Argh !

6 tykkäystä

Hei! Osa elämyksestä kaupan kassalla on se, kun katsoo ensin, että myyjä tekee työnsä :stuck_out_tongue:

1 tykkäys

Mua pelottaa tällaiset ihmiset. Siksi alan vasemmalla kädellä näpertelemään kolikoita jo jonossa, pudotan kaikki pitkin lattioita, kompuroin niitä keräillessäni päin hyllyä, ja kun ostokset on maksettu, niin otan mukaan vain ne mitä kerkeän ennen kuin seuraava tulee päälle. No ei ehkä näin, mutta koen kyllä kovin kiusalliseksi, jos olen jonkun tiellä edes vähän(esim. kaasu ei ole jo lattiassa, kun vihreä vaihtuu).

Niin ja lisäksi mua harmittaa matikka. Se ois kiva päästä niistäkin kursseista joskus läpi.

2 tykkäystä

Joo ja sama esim. pankkiautomaatilla. Miksi sitä korttia ei voi kaivaa valmiiksi esiin, vaan pitää alkaa kaivelemaan laukkua vasta kun oma vuoro tulee?

1 tykkäys

Ja sen jälkeen jäädään koomatilaan möllötteleen esimerkiksi tiliotetta eikä siirrytä sivuun. :smiley:

2 tykkäystä

Ja kaiken lisäksi kortteja on vähintään kolme, ja niiden kaikkien saldot pitää tarkastaa ennen varsinaista nostotapahtumaa.

Tai vaikka Mäkissä jonotetaan pikku-Raimon tai pikku-Jannen kanssa 10-15 minuuttia ja sitten, kun päästään kassalle, niin kysytään siltä pojalta tai tytöltä, että mitäs sää ottasit. Sitten se lapsi laittaa sormen suuhun ja on, että ööö. Kun olisi voinut jonottamisajan käyttää valitsemiseen. Pätee myös moneen aikuiseen ilman lapsia.

3 tykkäystä

Kyllä, juuri sitä tarkoitin.

1 tykkäys

Ja sitten tämä jengi joka tulee kauppajonoihin pelleilemään väärin täytetyillä lotto/kenolapuilla, joita on se 10 lapun nivaska mukana. Niitä sitten setvitään oikein ajan kanssa.

2 tykkäystä

Tulee aina näistä automaattihommista mieleen hauska tapahtuma Turun yöstä jostain vuosituhannen vaihteesta, vai olisiko ollut ysärin puolella muutaman vuoden. Kauppatorin automaatilla alkoi olla pitkähkö jono ja elettiin jo tunteja keskiyön jälkeen. Jonossa paikalliset rakkarit alkoi huutelemaan kohti etupäätä tahtia jouduttaakseen. Piikkipaikalta kääntyi herrasmies Aki Berg ympäri ja tokaisi kuuluvaan ääneen, “Nyt te kaikki pidätte turpanne kiinni tai mä ■■■■■ nostan tän automaatin tyhjäksi!” Ei jäänyt paljon lisättävää.

22 tykkäystä

Ihmiset, jotka kertovat hervottomia juttuja, täten yrittäen tukehduttaa viattomia poloisia leipäänsä. :grin:

Eikös toi mennyt vielä niin, että
Berg veti koko jonon ohi keulille. Ja kun jengi alkoi nurisemaan niin heitti ton kommentin.

2 tykkäystä

Mua vit**taa ku tyypit kertoo täälä juttuja sadannen kerran omanaan, ja väärin.
Mitenkä toi edes osu ketjun otsikkoon?

1 tykkäys

Ja pikaruokaravintoloissa ärsyttää porukka, joka jättää roskansa pöytään.
Sivistymättömät, itsekeskeiset sottapytyt.

3 tykkäystä

Ehkä näinkin, mutta… Mä menen ainakin asiakkaana näihin mestoihin, en siivoojana. Maksan rasvaisen hinnan joten katson toimivani oikein kun jätän pöytien siivoukset heille, keille siitä maksetaan. Ja ennen kaikkea, jos kaikki toimisivat yhtä sivistymättömästi ja itsekeskeiseksi kuin minä olisi sillä työllistäväkin vaikutus.

6 tykkäystä

Tuolla tavalla vain toisten asiakkaiden viihtyvyys kärsii.
Näissä ravintoloissa on kassoja ja keittiön väkeä. Ei varta vasten palkattuja siivoojia.
Jos on aikaa, kassat siivoaa. Jos ei ole aikaa, ei siivota.

Nyt krobbe sai kyllä miinusmerkin Maikkelin mustaan kirjaan.

Kun itse menen pikaruokaravintolaan ja siellä on sotkuinen pöytä, en syytä kiireistä henkilökuntaa vaan kiroan mielessäni edellisen asiakkaan

13 tykkäystä