Meillä jostain syystä muurahaiset hävisi sisätiloista suurimmaksi osaksi lattian uusimisen jälkeen ja loput kylppärirempan jälkeen.
Takapihalta tuli heivattua pois semmonen tuulimylly systeemi niin se oli roudattu maata lähes täyteen.
Hylätty oli se pesä pahanen.
Hemmetin moinen riesa, kun poika oli vielä pieni ja mehujen kanssa lotras.
Tulee myös mieleen, että onko siellä talon rakenteissa jotain, mikä maistuu muurahaisille?
Naapurustossa rottaongelma. Meidän pihalla ei ole rottia tai jälkiä näkynyt, mutta vain kivenheiton päässä niitä näkevät päivälläkin. Tuholaistorjuntaa tilaillaan rottien esiintymisalueelle ja lähiympäristöön. Aika pirun iljettävä otus.
On se kumma, kun aamulla pitäis työharjotteluun mennä ja eilen ja tänään ollut vähän flunssan oireita. Viimeks kun olin harjottelussa, niin olin melkein koko ajan kipeänä. Töissäkin.
Kai mun kroppa menee johkin tulehdustilaan, kun pitäis töitä tehdä.
Saikulle ei voi kyllä jäädä, kun on tämän kanssa vähän kiire aikataulu.
Työlle allerginen?
Niin ehkä asia on näin.
Omituinen sattuma ainakin, kun tässä ollu pitkään vapailla ja ei mitään.
A post was merged into an existing topic: Autot
Asian tapahtumahetkellä en viitsinyt tätä tänne laittaa koska työpaikan säännöt yms, mutta nyt on jo aikaa sen verran kulunut, että ei oo väliä enää.
Olin töissä Ässien faniristeilyllä ravintolassa, ja Jyri Marttinen tulee tiskille ja joutuu samantien fanien ympäröimäksi. Jauhavat siinä kiekosta tottakai samalla ku meikä vääntää rinkkiä niille. Sit Marttinen kääntyy mun puoleen ja kysyy että “Ookko sääki meidän äijiä” johon tietenki vastaan että “en missään nimessä, mää oon Tappara”. No, siihen Marttinen sit tokaisee, että “Kysyppä Metsolalta miten sen räpylä voi” ja lisää että “2013 oli hieno vuosi”.
Vieläkin harmittaa tämä.
Heikompihermoinen oli laittanut kusta kuppiin.
Tapahtuisipa sama ensi vuonna uudelleen ja Metsola voisi tehä “akipetteribergit(?)” ja ostaa baarin tyhjäksi Marttisen nenän edestä ja tokaista vaikka, hyvin se jaksaa vähän painaa kun rahaa täys.
Vielä pahempi. Olisi jättänyt alkoholin pois drinkistä.
No juu. Harvemmin mäkään sanattomaksi jään, mutta tuona hetkenä menin aika hajalle.
Heh Noita porilaisia on tuossa lähiympäristössä pyörinyt ja alan olla toipunut jo vuodesta 2013. Joka kerta siitä kyllä kuulee vieläkin, mutta olen löytänyt oivan tavan suunnata keskustelua porilaisten kanssa. Otan asian esille siltä kantilta, että Ässien kanssa olisi hienoa taas vääntää playoffeissa, mutta harmittavan harvoin sinne pääsette. Yleensä tämän jälkeen keskustelu kääntyy muualle.
Oppia ikä kaikki. Etköhän ensi kerralla ole huonommin yllätettävissä. Mutta eihän palveluhommassa juuri voi alkaa mieltään näyttämään jollain juoman sabotoinnilla. Lipsahtaa vielä ihan väärille raiteille. Rento ja reipas asenne vie voittoon.
Ei muuta kuin kehuja 2013 Ässille ja luvata kuittia tänä keväänä, jos vastakkain joudutaan. Ja mitä Metsolaan tulee, niin eiköhän räpylä ole vaan kehittynyt parempaan suuntaan…
No siis just näin. Kyl mun teki mieli sanoo että enemmän se Metsolan räpylä on nyt jo tienannut ku sää koko urallas, mutta tosiaan tässä mun ammatissa sää et voi tollasia heittää. Noi pitää vaan niellä ja nyökytellä. Mutta siis mun mielestä ihan helvetin hieno kuitti Marttiselta toi mitä mulle heitti.
No, Marttinen oli omiensa joukossa. Piti nostaa tunnelmaa. Vähään aikaan ei Ässillä ole ollut suuria ilonaiheita, joten jos vaan mahdollista niin 2013 nostetaan esille. Ja kukas katin hännän nostaa jos ei katti itse.
Jouduit hieman sijaiskärsijäksi, mutta mitäs tuosta kun meillä on näitä hyviä kausia ollut nyt vaikka miten paljon. Kannattaa vaan kasvattaa paksu nahka ja opetella semmoinen “kohtelias kontraus”. Luuseriksi ei sentään tarvitse ryhtyä.
Saitte nyt kaikki ehkä vähän väärän kuvan tästä. Mun alkuperäinen pointti oli se, että harmitti kun Marttinen vaan heitti niin hyvän puukon mulle mikä riipas syvältä. Ton tyylikkäämmin sä et vaan voi baarimikolle ■■■■■■■■■■
Ja sen hetken hiljaisuuden jälkeen mikä tuosta seurasi, jatkettiin juttua ja muistutin kyllä kapteeni Marttista, että missäs te ootte ollu vuoden 2013 jälkeen ja missäs me ollaan pelattu sen jälkeen.
Sanoi myöskin että olis aina halunnut pelata Tapparassa ja arvostaa seuraa suuresti. Hieno mies oli, äärimmäisen kohtelias ja muut huomioonottava. Samaa ei kaikista Ässäläisistä voinut sanoa.
E. Typot
Samaa mieltä. Tommosta pitää lätkäkuittailun just olla. Jotkut tosin pystyy heitteleen vastaavia aina päivitettyinä parin vuoden välein ja jotkut joutuu kaivaan noita juttuja jopa -80 luvulta asti. Mutta kuittia sillon ku on siihen mahdollisuus.
Muistetaan nyt kuitenkin ettei Marttinen mikään umpiporilainen ole. Jyväskylästä ja Jypin kasvatti. Siellä pelasi 2006-7 parhaan pistekautensa 44GP 13G+17A=30P. Kova suoritus! Muualla jäänyt 20P rikkomatta. Joo, en ihmettele että on halunnut Tapparassakin pelata. Paljonhan meille on noita keskisuomalaisia pakkeja tullut historian saatossa.