Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Varmaan siksi että taikina näyttäisi edes etäisesti rukiiselta? Ulkonäkö myy. Ihan arvauksena vaan…

1 tykkäys

Juuri näin. Suomalaisuutta ei todellakaan olla koululaitoksessa alasajamassa. Alasajoa kylläkin tehdään mediassa ja nuorison keskuudessa, kun puhutaan ihmeellistä sekakieltä. Käytetään paljon englanninkielisiä sanoja ja lauseita ja jopa taivutetaan englannin kielisiä sanoja suomalaiseen tyyliin.

Olin ollut yhdestätoista asti pois kotoa ja kotiuduin muutama minuutti sitten. Kotiin kävellessä ajattelin meneväni pitkälle istunnolle vessaan mutta mutta tismalleen samalla sekunnilla kun astun asuntoon sisään näen miten veli menee vessaan samalla ajatuksella. Siinä sitten suu ammollaan kirottiin miten voi olla näin huono ajoitus tällaisessa hädässä…

Yleensä ajoitukset ovat mun puolella mutta nyt sitten mentiin metsään 110% prosenttisesti. Vielä ollaan harmituksen puolella, toivottavasti ei mennä vitutuksen puolelle. :grin:

Erittäin hyvä arvaus. Leipätaikinoihin lisätään siirappia ja e-väriaineitakin, koska ihmiset mieltävät tumman leivän terveellisemmäksi. Jos vertaa esim eri reissumies leipiä, niin tummimmassa taitaa olla vähiten ruista. No tuokin muuttuu pikkuhiljaa kun nykyään vain kauralle on hyväksytty terveysvaikutukset EU:ssa

Niissä Fazerin karjalanpiirakoissa on myös transrasvaa joka on huomattavasti haitallisempaa kuin E.koodit.

Eihän kansallisuus ja uskonto ole toisiinsa sidoksissa. Aika huonosti menee, jos täällä harvinaisemmista uskonnoista puhuminen “ajaa alas suomalaisuutta”. Ainakin oma kansallisidentiteettini on sen verran vahva, että ei muista uskonnoista tai kulttuureista oppiminen sitä hetkauta. Mutta ehkä mä en sitten kuitenkaan ole oikea suomalainen, kun en ole koskaan kirkkoon kuulunut?

Jouduin muuten koko peruskouluaikani kuuntelemaan uskonnollisia (kristillisiä) aamunavauksia, jotka EIVÄT rajoittuneet pelkästään informaatioon niin kuin tässä Ramadan-aamunavaus keississä. Seurakunta piti kunnon saarna- / rukoushetken kerran viikossa, ja me uskonnottomat & kaikki muut ei-luterilaisetkin jouduttiin se kuuntelemaan. Jännä, kun kukaan ei tullut meidän puolesta osoittamaan mieltään. Ilmeisesti se uskonnon pakkotuputtaminen on ihan ok, kunhan kyseessä on täällä yleinen uskonto.

4 tykkäystä

Paska päivä, Atletin vetoomus CAS:iin ei menny läpi ja pelaajien rekistöröinti mahdollista vasta vuoden vaihteessa. Täällä porukka tuulettelee kun Tappara heikkenee, sick!

edit.

Se toinen seura Madridista sai vastaavassa keississä lyhennettyä banniaan, argh!

Ehkä materiaalissa heikennyttiin mutta mun mielestä tuo porukka on nyt hieman paremmassa balanssissa ja Luotokin pääsee (toivottavasti) näyttäämään kyntensä pitkässä juoksussa. :slight_smile:

2 tykkäystä

Mulle vaan seura ja joukkue on se juttu, ihan sana lähteekö pelaaja Jokereihin, Tsernobyliin tai NHL:n niin jos heikentää meidän joukkuetta niin se ei ole hyvä juttu. Pitäiskö tässä toivoa, että Lehtonen ja Mikkola lähtis mahdollisimman pian? Meneekö Tapparalla sitten vieläkin paremmin? Tulis tilaa Saloselle ja Rouhiaiselle.

Ei toki. :slight_smile: Haluan ajatella asian positiivisia puolia, joista esimerkkeinä käyvät Tapparan maineen kasvaminen pongahduslautana isoihin liigoihin, joka voi tuoda meille lisää sebastianrepoja ja nikomikkoloita sekä omien junnujen peluuttaminen sopivalla vastuulla on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Lisäksi tuolla Haapalasta saadulla 200k saa hankittua tarvittaessa ihan pätevän korvaajankin. Ja tuskin mahdollinen mestaruus jää Henkan lähdöstä kiinni, kun katsoo tuota nykyrosteria.

Jos haluat ajatella nykyhetkeä ja sitä että Tappara heikentyi tässä hetkessä niin se on ihan ok mulle. Kyllä muakin vähän harmittaa Henkan lähtö.

Ja vaikka itsee harmittais kuinka paljon tahansa, niin pakkohan se on olla iloinen siita, että toisen unelmasta tulee totta!

4 tykkäystä

Tää on kai vi…ketju, Kai mua saa ketuttaa se, että muut tuulettelee kun yks tärkeimmistä pelaajista lähtee ja valitettavasti haluan toivoa,ettei muita lähtisi, en kestäisi ehkä enää sitä riemua kun porukka tuulettelisi parhaat/lahjakkaimmat lähtee, mahtavaa jiihaa!

Onhan tässä Haapalan lähdössä tuokin puoli. Henkilökohtaisesti homma kääntyy plussan puolelle, kun pohdin asiaa seuraavasti:
a) Tappara on onnistunut kasvattajaseurana → Rahaa ja mainetta
b) Pelaajan oma unelma on toteutumassa. Tähän otetaan vielä kertoimeksi Haapalan lonkkaongelmat, niin hymyilyttää vaan enemmän.
c) Rosteriin syntyy iso lovi, mutta ei mitään sellaista joka hetkauttaisi voimasuhteita liikaa. (koodinimi Kuusela on rosterissa)
d) Ei kukaan pelaa Tapparassa ikuisesti. Jos poistumisseura on NHL:ssä, niin se on lähtökohtaisesti aina positiivinen asia. Kertoo Tapparan tasosta.

Eli lähteminen ei seuralle pelkästään negatiivinen asia ja erityisen iloinen moni on nimenomaan pelaajan puolesta.

10 tykkäystä

Aivan mahtavaa! Tuskin maltan odottaa seuraavaa lähtijää. Mainettakin saadaan.
Henkalle ja hänen lähipiirilleen asiahan on oikeesti mitä mahtavin, mutta meille tavallisille seurafaneille en näe kyllä positiivista, jos siitä halua iloita, että monta luokkaa huonompi pelaaja saa pelejä alle niin nostakaa skumppaa sille.

Saahan ihmisiä Haapalan lähtö harmittaa, mutta ei kai kukaan ajatellut, että Haapala varmasti pelaa Tapparassa tulevana kautena? Voitti kuitenkin pistepörssin jne. Itse en laskenut Haapalaa ensi kauden joukkueeseen oikein missään vaiheessa. Se olisi ollut vain yllättävä bonus, jos täällä olisi pelannut.

2 tykkäystä

Ei se Haapalakaan ollut kaudella 2012-2013 lähelläkään nykytasoa. Tapahtui kasvua ja kokemusta karttui, kun sai pelejä alle. Nyt on uusien haapaloiden vuoro astua esiin kuten vaikkapa Joona Luodon.

Tässä hetkessä Tappara heikentyi mutta tämä avaa mahdollisuuden uusien sankaritekojen tekemiselle. Pelaajia siirtyy ja huippupelaajien (kuten Haapalan) poistuminen harmittavat. Nämä vastoinkäymiset on vain nähtävä mahdollisuuksina. Ei murehdita menneitä menetyksiä vaan suunnittellaan tulevia menestyksiä.

Jutia lainaten:

Mennään eteenpäin.

5 tykkäystä

Mä sain kirkkoon kuulumattomana näistä aina vapautuksen, mut käytännössä se tarkotti sitä että istuin luokkahuoneen sijaan käytävässä kuuntelemassa sitä hapatusta. :smiley:

1 tykkäys

Kuunteliko joku niitä juttuja tosissaan? En mä ainakaan jaksa mistään jessevouhkauksesta mieltäni pahoittaa, lähinnä surettaa se riitely näiden ilmiöiden ympärillä.

Tai sitten mulla on vaan tapana kyllästyä asioihin, joista meuhkataan päämäärättömästi, enkä jaksa olla mitään mieltä.

2 tykkäystä

Kuunteliko joku niitä juttuja ylipäänsä? No ei vais, kai niitä jotkut kuunteli mutta mä ainakin juttelin ystävieni kanssa niiden ajan. Kuten koko muukin luokka. :laughing:

2 tykkäystä

Kuntopyörällä polkeminen. Jalat käy ja maisema vaihtuu kuin hamsterilla juoksupyörässä.

7 tykkäystä