Iltasanomien jääkiekkokomenteilla on hyvin vähän tekemistä jääkiekon kanssa. Nehän ovat melko puhdasta ja tarkoituksellista herjaamista. Todella negatiivista touhua, jonka ajatuskaan ei ole olla asiapohjaista vaan tarkoitus on purkaa vain kirjoittajan antipatioita. Tappara tietysti menestyksensä kera saa tavallista suuremman huomion siellä.
Nyt minua taas harmittaa. Eilettäin illalla jotkut tahot päättivät, että meillä on liian hieno postilaatikko. Minusta se on ihan tavallinen rst-laatikko. He räjäyttivät sen taivaan tuuliin. Piruillessa tein rikosilmoituksen.
Tuon laatikon etuosa lensi tien yli meidän pihamaalle, joten aika jytky oli se.
Tuo on kyllä aivan järjetöntä touhua. Ko. Stalan rosteripönttö ei ole edes ihan niitä halvimpia postilaatikoita.
Minuakin rupesi harmittamaan tuollainen toiminta.
Saman muutama vuosi sitten kokeneena tedän tunteen, eipä niitä vesisateessa maassa useamman tunnin lojuneita posteja ollut kiva tutkia, onneksi en tekijöitä tavoittanut vaikka pari vinkkiä tulikin, olisi saattanut tulla sakkoa tai muuta seuraamusta…
Ennen kaikkea minua v…ttaa semmoset ihmiset, jotka hyväksyvät tuommosen toiminnan.
Luin muuten jostain, että ko rikoksesta enimmäistuomio on 2 vuotta vankeutta.
Tässä lainaus:
“Päijät-Hämeen poliisin rikosylikonstaapeli Kari Väänänen muistuttaa, että syyttäjän mukaan postilaatikon räjäyttäneelle luetaan syyte tietoliikenteen häirinnästä, josta maksimituomio on kaksi vuotta vankeutta.”
Jossain tuostakin oli kirjotusta. Ohan tuo ihan sieltä syvältä. Toki tuo johtuu oikeuslaitoksesta. En minä ole kakkua kellekkään vailla. Syylliset vaan kiinni ja 179 euroa rahaa käteen riittää ihan hyvin.
(kirjoittaja on perunut viestin ja se poistetaan automaattisesti 24 tunnin kuluttua, paitsi jos se liputetaan)
Pakko kyllä myöntää, että itekin tuli joskus 15 vuotiaana räjäytettyä postilaatikko. En ole ylpeä, mutta tuolloin tuntui mahtavalta idealta. Silloin oli myytävät pommitkin vielä tehokkaampia.
Meillä on tuo pysynyt 17 vuotta koskemattomana, eli koko ajan kun ollaan täällä asuttu. Vaimo on yläkoulun opettaja, joten tod.näk. jäljet johtaa sinne päin. Kollegoidensa postilaatikoita on räjäytelty hiukan enemmänkin. Nuoriso on nuorisoa ja rikos on rikos. Ei sitä voi mitenkään selittää tai puolustella. Jos me aikuiset siihen lähdemme, niin meidän lapsista tulee juuri näitä k.päitä, jotka eivät kunnioita mitään tai ketään. Joo, en minä tällä kertaa kovin paljon hernettä nenuun vetänyt.
Mikäli omat lapset narahtaisivat moisesta toiminnasta niin keskusteluja käytäisiin aika pitkää pirtin pöydässä. Samalla mentäisiin lakki kourassa tämän henkilön oven taakse jolle on tehty ilkivaltaa ja korvattaisiin joka penni sekä annettaisiin vielä kahvipaketti ja kukkapuska pahoittelujen kera! Ja lapset saisi tehdä kotitöitä ja muuta hommaa sen edestä, että ovat maksaneet minulta lainaamat rahat.
Tuli oltua 5. ja 6. luokan ajan koulukiusaaja. En ole ylpeä, mutta tuolloin tuntui rakentavalta idealta. Silloin opettajatkaan eivät vielä puuttuneet.
Tämä siis vaan kontrastiksi, että kaikenlaistahan sitä ihminen typeryyksissään nuoruudessaan tekee. Ei oo väliä, mitä teet, mutta jos otat opiksesi niin hyvä niin ![]()
Enää ei tule kyllä pieneen mieleenkään kiusata ketään ja hyvä näin ![]()
Ei tarvitse kerätä, enköhän minä saa ihan ite uuden hankittua, kiitos vaan kauniista ajatuksesta ![]()
Kuka muu meistä huolta pitää, ellei palstaveli tai -sisko.
Laittaa kyllä ärsyttämään, kun palaat lomalta konttorille poikkeamaan ja tulostamaan papereita mukaan reissuihin, niin eikös perkele tulostin ole jossain saatanan Offline tilassa.
Ei auta mikään mitä minä osaan tehdä, joten kai se on taas soitettava Fujitsulle ja odotettava pari tuntia. Saatana.
Verkkotulostimet(?) itsellekin aiheuttaneet kaljuuntumista ja harmaita hiuksia. Olen oppinut inhoon tulostimia, vaikka niiden pitäisi olla aika plug & play.
Tampereen pysäköinnin valvonta. Pysäköin auton parkmanilla ja tulin autolle tunnin päästä, niin sakko lasissa. Meillä kaksi autoa ja en ollut muistanut vaihtaa oikeaa autoa appsista. Maksoin siis parkista, mutta väärä auto. Ei mitään ymmärrystä, vaikka reklamoin tapauksen.
Maalaisjärjellä olen kanssasi samaa mieltä. Kuitenkin nää on aina juttuja, jotka on vähän niin kuin veteen piirretty viiva. Kehäpäätelmä johtaa hirveän usein itseen. Joskus oon maksanut epähuomiossa saman laskun kaksi kertaa ja joutunut vielä erikseen maksamaan siitä, että rahat palautetaan mulle. Onneksi ei oo ollut isoja summia.
Tuntuu hauskalta maksaa omasta virheestä, mutta jälleen kerran, kun se virhe on oma niin siinä ei oikein mikään auta. ![]()
Kun takaisku olisi jäänyt siihen. Unohdin vaihtaa verokortin pitkän saikun jälkeen -40% veroa, pankkikortti kaapattiin -176€, auton vaihdelaatikko hajosi—>uusi auto -7400€. Nämä kaikki kuukauden sisään.
Jos yhtään lohduttaa niin onnen ja surun summa on vakio. Voit odottaa melkoisen jykevää voittoa ensi kuussa.
Yksityiset vuokranantajat, jotka kuvittelevat, että vuokravakuus on jotain yleistä rempparahaa, jonka saa vapaasti käyttää (pitkän) vuokrasuhteen jälkeen. Ei, ei ja vielä kerran ei. Kyseessä on vuokralaisen raha, joka tulee palauttaa viipymättä (muutamassa arkipäivässä yksityisten välisissä suhteissa) ja jonka saa käyttää lähinnä tapauksissa, joissa keittiön kaapistosta on tehty moottorisahalla moderneja kuvataideteoksia tai harjoiteltu katuporan käyttöä kylpyhuoneen lattiaan.
Entinen vuokranantajani on nyt pitänyt vuokravakuutta kolme viikkoa oikeudetta vedoten mm. joulukiireisiin ja asunnon kulumiseen, vaikka laitoin hänelle muutaman lautakuntalausunnon esimerkkinä liittyen siihen, millainen kuluminen on tavanomaista. Käytännössä kaikki normaaleissa rajoissa oleva kuluminen kuuluu vuokranantajalle ja osan vuokrasta tulisi itse asiassa kattaa asunnon kunnon ylläpito ja pienet korjaukset. Kokonaan toinen asia on, jos seinille on piirrelty tai olohuoneessa poltettu nuotiota tai täysin piittaamattomasti naarmutettu lattiaa sohvaa vetämällä tai muuta aivan överiä.
Pahinta tilanteessa on, että tiedän olevani oikeassa (ja voittavani tarvittaessa lautakunnassa/käräjillä), mutta miten lähestyä tilannetta hienotunteisesti ilman kärjistymistä. En jaksaisi alkaa riidellä asiasta, joka on kuitenkin suhteellisen vähämerkityksellinen. Institutionaalisissa vuokranantajissa on se hyvä puoli, ettei tällaista tilannetta pääse koskaan syntymään, sillä pintaremontointi on oletusarvo pidemmän vuokrasuhteen jälkeen ja siellä tiedetään, että kuluja voidaan periä vuokralaiselta vain, jos asunnossa on oikeasti tuhottu jotain. Huoh.
Kello 11:57 ja multa loppuu tykkäykset.
@Sardion joo tähän samaan ilmiöön oon törmännyt. Entinen vuokranantaja panttasi vuokravakuutta, koska uuni oli likainen. Uuni ja itse asiassa koko liesi oli jo lunastuskunnossa, kun muutin ks. asuntoon ja sitä ei voinut edes käyttää. Investoin erilaisiin uuninpesuaineisiin muistaakseni useamman kymmenen euroa ja ystävätkin kävivät pahaa tilannetta tutkimassa. Kun riittävän kauan asiasta valitin niin saatiin asuntoon toimiva jääkaappi, mutta liesi jäi haaveeksi.
Kun sitten muutin pois niin vuokranantaja ei ollut tyytyväinen uunin tilanteeseen ja jouduin suullisesti referoimaan näitä keskusteluja aiemmin, kun olin jo muuttaessani pyytänyt uutta juuri samasta syystä. Lopulta kyllä palautti aika mukisematta vakuuden, tuo on edelleen hirvein kämppä, jossa olen ikinä asunut. Koko jutun kruunasi yläkerrassa asuva “taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja”, joka tehtaili tyhjänpäiväisiä varoituksia joka viikko. Muistan edelleen, kuinka joulun aikaan lähdimme kämppiksen kanssa juuri tämän yläkerran huru-ukun vuoksi evakkoon koko talosta ja olimme poissa suoraan 6 päivää. Palasimme uuden vuoden tienoilla.
Postiluukusta oli tiputettu neljä varoitusta jatkuvasta meluamisesti ja juhlinnasta talossamme. Noista varoituksista mulla meni ns. kuppi nurin ja nappasin ne laput siitä ja marssin yläkertaan. Hillitsin itseäni matkalla ja kun naapuri avasi oven niin lykkäsin laput kouraan ja sanoin, että kuuntelee tarkemmin, jos tyhjästä asunnosta kuuluu neljänä yönä bilettämistä että seuraavalla kertaa osaa viedä laput oikeaan osoitteeseen. Oli tällä muitakin mielenkiintoisia taipumuksia: liimaili etuoveen jatkuvasti lappua, että tupakointi pitää suorittaa taloyhtiön alueen ulkopuolella, vaikka edessä luki tupakkapaikka. Tästä huomautin hänelle ja sanoin, että lähetän postia seuraavaan hallituksen kokoukseen niin lappu hävisi samana iltana.
Jaksoin tätä naapuria lopulta 2 kuukautta ja muutin pois. Myöhemmin kulkiessani ks. talon ohi huomasin, että sama ukko oli tyhjentänyt koko rapun. Rapussa ei asunut ketään muuta hänen lisäkseen ja asuntoja oli kuusi. Kaikkien muiden ovet olivat tyhjät sukunimestä. Totesin, että en ollut varmaan ainoa, jota tämä ukko terrorisoi.