Autot

Ei ole kiertovesipumppua ja on toiminut jo muutaman talven.:wink:

Auto on ollut kuitenkin joskus yhtäjaksoisessa lämmityksessä jopa yli 12 tuntia.
En siis usko riskeihin enkä ongelmiin.

Hyvä niin. Eiköhän tuo ole tapansa näyttänyt. Jätetään tämä tähän ja jatketaan muilla aiheilla. :+1:

1 tykkäys

374 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Autojen käyttövoimat (bensa, diesel, sähkö, kaasu, vety…)

Messi, Hyundai i30 vois olla vaihtoehto, 5 vuoden takuu, jos ei merkkiallergiaa. Pärjännyt kestävyys ja luotettavuustesteissä loistavasti.
Ite en ole edes sisällä käynyt autossa niin muuta tietoo ei ole☺️.

0.12€ diesel edullisempaa kuin 95e, eli ei se nyt paljon halvempaa enää ole. Nykyinen bensa vie seka-ajossa 7 ja maantiellä 6 en usko, että dieselillä luvut olisi 4 ja 3.

Tasan 7,0 L/100km näytti ajotietokone. Ihan OK lukema 10-vuotiaalle.
Penkkikin oli minulle just passeli, ainoa ongelma asennon kanssa oli, että vasenta polvea alkaa kivistää lepuuttaessa, mutta toi johtuu enemmän romusta polvesta kuin autosta…

Tällä hetkellä rankingin ykkösenä on 2016 vuoden BMW 214D business

Trafi tiukentaa katsastusohjeita 5/2018 alkaen – hylky ja ajokielto napsahtavat jatkossa entistä herkemmin

Jatkossa bensiinimoottorilla varustetun ajoneuvon joka on otettu käyttöön 10 vuoden sisällä katsastuspäivästä, pakokaasupäästöt tarkastetaan nykyisestä menettelystä poiketen merkkivalon oikeanlaisesta toiminnasta ja lukemalla ajoneuvon OBD- järjestelmän vikamuisti.

Hylkäysviaksi päästömittauksessa määritellään tällöin merkkivalon virheellinen toiminta sekä osa auton vikamuistissa olevista vikakoodeista.

Oletan, että tää on se etuveto-bemari eikä kaksiovinen coupe?
Oletko ehtinyt koeajolle asti?

Tarkalleen tämä:

214D ACTIVE TOURER DIESEL viistoperä

Minulal on ollut 15 vuotta BMW-auto, en ole koeajanut tätä, mutta käyn tarvittaessa ajamassa. Ehän se mikään 5-sarjalainen tiellä ole, muttei haittaa.

Milloin BMW on tehnyt etuvetoisen auton??

No silloin kun tuo kakkossarjan tilaihme putkahti maailmaan.

Näköjään itse vaan mielän Bemarin takavetoiseksi :wink::wink:

1 tykkäys

Olis jännä kuulla bemarikuskin mietteitä tuon etuvetoisen ajotuntumasta, pistä ihmeessä jos viitsit koeajon jälkeen.

1 tykkäys

Ne 5-sarjan autot olvait ihan maailman parhaita ajettavia, vieläkin on ikävä. Söivät polttoainetta vain niin saakutin paljon,että pahaa teki.

1 tykkäys

Uudehko 5-sarjalainen ei taasen kuluta juuri mitään. Oli keväällä viikon verran käytössä. Alusta Suomen kinttupoluille turhan jäykkä (makuasia) ja tiloiltaan yhtä kokoluokkaa pienempi kuin miltä näyttää - neljälle raavaalle miehelle ahdas.

Uusin korimalli on kyllä hyvän näköinen.

Mä olen joskus ajanut Turusta Tampereelle rähjäisellä e34 525:llä mutten kyllä siinä mitään ylivoimaista huomannut. e39:ää kaikki on kehunut niin paljon, että pitäisi päästä joskus koittmaan. Ja uusia malleja tietenkin…

Yhdellä kaverilla oli e39 535 ja se oli kyllä semmonen aikapommi, että saa minut kavahtamaan sitä sarjaa. Siitä hajosi suurin piirtein kaikki mikä autosta voi hajota. En tiedä oliko vain maanantaikappale vai onko yleisempiäkin vikapesiä.

Itsellä oli aikoinaan e34 328 ja ei siinäkään kamalasti kehumista ollut. Bensarosvo ja aina jotain prenkkaa oli päällä. Mutta hieno sillä oli ajaa ja tehoa oli sen verran et pääsi liikkeelle.

Minä en tarkkaan muista montako 5-sarjalaista minulla on ollut. Yksi niistä oli sellainen, että siinä oli tyyppivika. Puolat paukahtelivat yksitellen. Maahantuoja niitä laitteli piikkiinsä. Oli aika kiusallista. Muut toimivat kuin kirkon vessat.