Autot

Hyvä kysymys, en itse asiassa tiedä kumpi nykyisessä on, kun on täysin integroitu, mutta ei ainoatakaan ongelmaa ole ollut.

Mennyt ihan huolto-ohjelman mukaan, sekä vaihtoväli että mahdolliset lisä-aineetkin.

V70 korimalli on jotenkin ajaton klassikko, ja vaikka farkkua ei tarvitse tulee se perä silti siististi perässä. :grinning:

(hape77) #694

Itselläni ollut nyt noin 3kk V70 Aut. D4 AWD -14.
Hetkeäkään en ostosta katunut ja eilen tuli ekan kerran vedettyä vaunuakin (1600kg) vajaa 400km ja hyvä veturi tuntui olevan verrattuna edelliseen ( Hyundai i40 )

Volvon huolto-ohjelma onkin varsin mielenkiintoinen.
Automaattivaihteiston öljynvaihtoväli 60tkm, mutta vain taksit ja hinaukseen käytettävät ajoneuvot.
Sitä en sitten tiedä miten hanakasti sitä tarjotaan lisähuoltona?

Pienemmissä Volvoissa, joissa on ranskalainen pikkudiesel, käytetään sitä eolys-nestettä.

@hape77
Varmasti hyvä auto mutta liian uusi ja kallis mun tarpeeseen.:grin:

(Mukahauska juttu) #696

Kyllähän kymmenen vuotta vanhoihin kosliin alkaa vikoja ilmaantumaan, vaikka aiemmin huolettomia olleetkin. Apulaitteet alkaa hajoileen. Isoissa Volvoissa alustassa kuluu nopeaan osaa.

Varmasti on näinkin.
Asian kanssa vaan on elettävä kun ei ole rahaa uuteen autoon.

Tämä ei ole ongelma.

Olisikohan tuon hinta- ja ikäluokan Volvo sellainen joka kannattaisi hakea ulkomailta?

Ruotsista saisi varmasti halvemmalla.
Mulla olisi hyvä kontakti kaverin kautta.:thinking:

Kesälomallahan olisi aikaa.
Otan vakavaan harkintaan tämän, kiitos.

Kiitti vaan.
Sait järjestettyä mulle pienimuotoisen autokuumeen:

Hieno on. Taitaa tosin se aiemmin puhuttu ns. webasto puuttua. Lohkolämmitin sisäpistokkeella tuon mukaan on.
Lycka till!

Noilla spekseillä E-Mersu Saksasta on myös vaihtoehto. Voi löytyä jopa Suomesta – välillä näkee varsinkin isoilla bensakoneilla varustettuja yksilöitä “halvalla”.

Josko yksi ylimääräinen sylinteri helpottaisi webaston puutteen tuskaa?:joy::joy:

Kiitos tästäkin ehdotuksesta mutta Mersu ei ole mulle vaihtoehto.
Myöskään Bemari tai Pirkka-Mersu eivät ole vaihtoehtoja.

Vaihtoehdoksi voisin kelpuuttaa Ford Crown Victorian.:slightly_smiling_face:
Hätätilassa myös Lincoln TownCar kelpaisi.

Paten sponsoroitu mopoauto

Tälläinen.
Tullut traileria kiskottua melko monta tuhatta kilometriä mutta vasta nyt tämäkin selvisi.

Jos vedät peräkoukussa joskus jotain, kannattaa katsoa turvallisuuden takia.

Parempi myöhään kuin ojassa tai vastaantulijan keulassa.:+1:t2:

Välillä näkee hurjiakin kuormaamisratkaisuita liikenteessä ja ihan kotimaassa.

Tässä on vähän mutta asiaa. Onneksi joku valmistaja lähtee avaamaan peliä.

Kyseessähän on keino säästää polttoainetta.
Nykyään LED-tekniikalla tämäkään ei ole enää perusteltavissa. Esimerkiksi parkkipaikalla et tiedä, jos auto on käynnissä koska takavalot on pimeänä. Pelkkä peruutusvalo ei taas näy mihinkään. Puhumattakaan itse tieliikenteestä ja turvallisuudesta.

Kylläpä saadaan kuulostamaan isolta asialta.

VAGgineissa tuo on yksi asetus softassa ja ainakin ennen (2014) Octaviat konffatiin maahantuonnissa pitämään valot päällä. Jotenkin tosi vaikea uskoa, että KIA vaatisi muutoksia kytkentöihin.

Softaahan tuo on ja varmaan maksusta bittiä kääntämällä takavalot saa päälle myös omaan Passattiin jos haluaa. Ei se mitään muuta tarvitse. Lähinnä pointtina vaan se että ylipäätään joku valmistaja on huomannut, että pimeät takavalot saattavat olla jopa turvallisuusongelma. Menee vaan tämä viherpiiperrys järjen ulkopuolelle toisinaan.

Hei Volkswagen!

Miten meni niinkuin omasta mielestä?

Aivan huikeeta settiä tuossa uutisessa siitä kuinka tuo kiinnitys on “korjattu”.
Suosittelen lukemaan koko uutisen.

Jeesusteippi vs nippuside, 1-0 jeesusteipille!

Kaverin volkkari tulossa huollosta.
En tunnista korjattua kohtaa mutta välineet kyllä.

Liputettu:
Viestisi liputettiin valvojalle tiedoksi: siinä koetaan olevan jotain, johon henkilökunnan pitäisi puuttua.

Jäämme muelenkiinnolla odottamaan mitähän se jotain on. Kuitenkin nippusiteillä tehdyt korjaussarjat on keskustelun keskiössä.