En tiedä, vastaanko useimpien puolesta, mutta toivon niin.
Ole tänän itseasisassa kertonut jo aiemminkin, mutta ei kertaus/ musitutus ole pahasta. Itse terveydenhuollon koulutettuna ammattilasena ymmärrän todella hyvin näkökulmasi/ huolesi. Ja valintasi. Muista se ennenkuin siirryn seuraavaan topicciin.
Myös sairastamisessa on riskinsä. Juuri niihin sinun sukurasitukseen liittyviä. Rokote siis ei ole ainoa “riski” vaan data jopa näyttää, että sairaus on suurempi riski. Ja emme puhu vain sydänasioissa, vaan lukuisissa muissa asioissa. Tämän asian esiintuomien ei ole pelottelua sinulle/ muillekaan.
Itseasiassa, mitä enemmän ei lääketieteellisiä syitä omaavat rokottautusivat, olisimme sikäli paremmassa asemassa, että vakavat taudit olisivat laskennallisesti vähäisimipiä. Kenties olisimme jo Portugalin asemassa. Kuitenkin, se ikävä puoli rajoitteettomassa maailmassa on se, että se nopeuttaa sinun ja taudin kohtaamista. Ja kuten mainittu -sekään ei ole riskitön.
Valtaosa ihmisistä ymmärtää rokotteen ottamaattomuuden lääketieteelliset syyt. Voi olla, että joku ei ymmärrä tätäkään. Mutta se, mistä minulle kasvaa vähän “vastrainta” on se, että näitä omia pelkoja/ epäilyksiä tms. käytetään aasinsiltana väärän tiedon levittämiseen. Sitä vastaan olen. En syytä sinua siitä, mutta olen aistinut, että joitakin uutisia siteeraat valikoivasti. Se, että ihmiset puutuvat siihen ei ole sama, kuin pakottaisi sinua/ muitakaan ottamaan rokote.
Ymmärrän siis kantasi, mutta en ymmärrä, että tällä rokotemääräotannalla (Suomi ja maailma)me edelleen keskustelleme/ vihjailemme siitä, toimiiko rokote vaiko ei. Se ei toimi, kuten alussa toimimme, mutta edelleen se on “paras” mahdollinen keino mitä tällä hetkellä on. Rajoutkset ovat sen jälkeen.
Olemme varmaan yhtä mieltä iitä, millainen kaaos maailmassa olisi ollut jos kukaan ei olisi koskaan rajoittanut mitään.
Kiitos kun olet avoin. Toivon, että kohdatessasi taudin olet joko luontaisesti immuuni tai se kohtelee sinua hyvin. Samlla toivon, että ylenpalttinen sidinformaatio, mistä osa toki saanut banaaniakin - loppuisi. Sinä sitä et tee varmastikkaan, toive oli yleinen.