Hauskoja juttuja ja tarinoita

Näin siinä kävi kun pilattiin hyvät kemut siirtämällä ne pirkkahallista isolle kirkolle?

Yks entinen työkaveri (tais olla jostain savonmaalta) kertoi, että sielläpäin hässäkkä tarkoittaa ryhmäseksiä.

2 tykkäystä

Perhana.
Ukko tuli myymään mulle Arsenalin pyyhettä ja myyntipuhe tuli pailkallismurteella(Thai).
Minä puimaan nyrkkiä että Haka nousee.:laughing:
Vielä kerran kaveri yritti mutta vastaus oli sama ja kauppoja ei syntynyt.:laughing::laughing::laughing:

11 tykkäystä

Tiedättekö mikä on tamperelainen hampurilainen?

Vilkaiskaapa Liigan sarjataulukkoa.

25 tykkäystä
17 tykkäystä

Yksi omista pikku valopäistäni kertoi nähneensä tänään pesukarhun.
Sanoin, että Suomessa ei taida kyllä pesukarhuja olla muualla kuin eläintarhassa.
Poika: “Eiku voi olla että se olikin susikoira”
Minä: “Täh. Kai sä nyt pesukarhun ja susikoiran toisistaan erotat?”
Poika: “En mä oo koskaan nähny susikoiraa!”
Minä: “Miten niin, tossahan semmonen on naapurissakin ollut monta vuotta”
Poika: “Ei kellään semmosta lemmikkinä voi olla!”
Minä: “Mahdatko tarkoittaa supikoiraa?”
Poika: “Ai niin sehän se kai oli!”

Toivottavasti tästäkin tarttui nuorelle herralle hyvät asiat mukaan elämän työkalupakkiin. :slightly_smiling_face:

16 tykkäystä

Ainut vaan, että jos “susikoira” on saksanpaimen koira, niin kannattaa tuo vielä opettaa jälkikasvulle. Nimittäin susikoira on ns. “haukkumanimi” kyseiselle rodulle. Ovat oikeasti maailman lauhkeimpia koiria oikein opetettuna. Toki voi olla kyseessä oikeasti koiran ja suden jälkikasvua, ei tämäkään tavatonta ole.

Totta. Ehkä hienosäädämme tätä asiaa vielä huomenissa. :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Supi (ilman koiraa) on sama kuin pesukarhu. Supikoira on eri eläin.

Kun Saksa oli jaettu, oli saksanpaimenkoiria kahdenlaisia. Länsi-Saksassa Saksan liittopaimenkoiria ja DDR:ssä Saksan demokraattisia paimenkoiria. Kerran yksi demokraattinen paimenkoira loikkasi länteen ja tapasi siellä liittopaimenkoiran. Liittopaimenkoira kysyi, oliko DDR:ssä huono kohtelu tai ruoka. Demokraattinen paimenkoira sanoi molempien olleen hyviä. Miksi sitten karkasit sieltä, ihmetteli liittopaimenkoira. No kun siellä ei saanut haukkua, vastasi demokraattinen paimenkoira.

11 tykkäystä

Ajattelinpa jakaa teille ihan hauskan tarinan elävästä elämästä allekirjoittaneen kokemana.

n. 10 vuotta sitten olin Kyproksella Larnacassa erään kristillisen tv-yhtiön vuosikokouksessa ja siellä oli muitakin suomalaisia paikalla. Hotellissa sattui olemaan suomalainen sauna ja niinpä päätettiin viiden suomalaismiehen toimesta mennä testaamaan huhupuheissa ollut Helo-sauna. Mentiin ja huomattiin sen olevan ehta Helo-sauna ja ongelmaksi huomattiin se, että lauteilla istui paikallisia Kyproksen miehiä rivi ja vain yhdelle oli tilaa lauteilla.
Joku ehdotti odottamista, johon puutuin, että kyllähän me saunaan tilaa saadaan ja istahdin lauteille ruveten viskomaan vettä kiukaalle. Aika nopeasti siitä poistui kavereita ja päästiin lopulta suomalaisporukalla lauteille, mutta yksi kyproslainen jäi istumaan siihen lauteille.
Tokaisin suomeksi muille: “Ohan tää ny kumma, jonsei me heitetä viimestäkin ukkoa löylyillä pihalle!” ja viskottiin ankarasti kiukaalle vettä. Seuraus oli se, että ruvettiin porukalla menemään kumaraan ja taisi joku meistä suomalaisista luovuttaa ja lähteä poiskin (EN MINÄ! :slight_smile: ). Kyproslainen istui ja nojasi seinään ja näytti vain nauttivan löylyistä.
Sitten vieressäni istunut kaveri tempasi koko loppukiulullisen sinne kiukaalle todeten: “Johan se nyt on kumma, jos ei liikahda mihinkään…” => meitä jäi enää kaksi suomalaista jäljelle päät polvien välissä ja selkää korvensi. Kyproslainen kaveri oli edelleen pystyssä istumassa ja nautti…
Mä sanoin lopuksi löylyjen rauhoituttua kyproslaiselle: “Kuule, et varmaan tiennyt, että tulemme Suomesta, joka tunnetaan Sauna-maana. Meillä on tapana ottaa välillä löylykilpailuja ja testata, kuka kestää parhaiten lämpöä Saunassa ja nyt olemme kohdanneet voittajamme! Olette mestari tämän kilpailun osalta ja haluan vilpittömästi onnitella teitä.”
Kyproslainen kaveri kiitteli ja hymyillen vastasi minulle: “Minä niin rakastan tätä saunaa. Käyn täällä päivittäin. Olen töissä täällä Kyproksella asfalttimiehenä…”
… Ja silloin tajusin, että aina pitää varmistaa ennen löylykilpailuja ja ylimielisen asenteen nostaessa päätään, ettei kukaan osallistujista ole kuuman ilmanalan asfalttitöissä!

14 tykkäystä

Mulle on käynyt vähän samalla tapaa, tosin ollut itse se hiljaa istuva kaveri. Tapahtui enkuissa aikanaan kun siellä asustelin ja kuntosalilla oli ihan ehta suomalainen sauna, kävin aina löylyillä reenien jälkeen ja yleensä otin kaikki huomioon eli en alkanut viskoa urakalla ellei sit ollut myöhään illasta niin että muita ei ollut.

Mutta yks tapaus jäi hyvin mieleen, kerran menin saunaan istumaan ja se oli kohtuu täynnä, hetkosen päästä sekaan tuli sellainen pari metrinen bodaria lähentelevä musta mies joka ensi töikseen nappasi kyselemättä löylykauhan ja alkoi paiskoa vettä kiukaalle. Ei menny kauaa niin muita ei enää saunassa ollut kun minä ja se, tosin huomasin että kaverilla alkoi tehdä löylyt tiukkaa koska kovasti se koitti vettä heitellä lisää notta häipyisin pois (ja ei, siellä ei oikeasti ollut kuuma). Hetken päästä loppu vedenheitto mutta vilpoista kun oli, kysäisin ystävällisesti viittisikö se heittää pikkasen lisää vettä kun alkaa tulla kylmä.

Kyseisen herran reaktio oli napata löylykauha, paiskata se lauteiden nurkkaan ja kävellä ulos. Pakkohan se oli lapata loppu saavi kiukaalle ja istua löylyissä aikansa ennenkun menin itse pois, oppipahan olemaan :smiley:

17 tykkäystä

Täytyy jatkaa vielä toinen mokoma tarina sauna-aihepiiristä.

Olin taas Kyproksella johon oli kerääntynyt kristilliset mediatoimijat SAT-7 -tv-kanavan konferenssiin. Syy miksi näitä järjestettiin Kyproksella oli ihan aiheellisesti “puolueeton alue” eli turvallisuus pystyttiin takaamaan ja samalla mahdollisuus matkustaa sinne nk. vaikeista maista.

Joka tapauksessa olimme Aldiana Zypern -nimisessä hotellissa (Zypern on saksaksi Kypros). Tällä kertaa olin ottanut vaimoni mukaan, koska kyseessä oli viimeinen vuosi ko. tv-yhtiön palveluksessa. Päätimme mennä yhtenä iltana Spa-osastolle käymään uimassa ja saunassa. Kyseessä oli eri rakennuskompleksi hotellin alueella.

Sovimme vaimon kanssa, että vaihdamme uikkarit pukkareissa ja suihkun kautta mennään saunaosastolle. Suihkussa ollessani mielessäni pyöri joku etiäinen, että kaikki ei nyt ole ihan niinkuin oletan niiden olevan, mutten saanut ajatuksesta sen enempää kiinni. Uikkarit jalkaan => ja miesten suihkuista ulos ja käytävällä tapasin vaimoni ja mentiin siitä kohti saunoja. Saunaosaston oven avattuani sellainen vanha rouva kuivaili siinä oven edessä olevassa tilassa itseään ilman rihman kiertämää. Käänsin katsettani pois päin kohteliaisuudesta ja jatkoin matkaa ohi vaimo perässäni. Mietin itse mielessäni, että sattuipa siihen joku seniili sitten heti oven eteen, jolla ei ihan säteile, että muitakin ihmisiä käy saunomassa. Siitä sitten nostin katsettani ja kolmen saunatilan (jokainen eri lämpöasteessa) edessä oli iloinen eläkeläismiesjoukkio ilman rihman kiertämää istuskelemassa ja juttelemassa saksaksi niitä näitä. Nopea ratkaisu oli, että menimme ensimmäiseen tyhjään ikkunalliseen saunaan istumaan vaimon kanssa ja mietittiin, että mikäs juttu tämä oikein on. Ikkunan edestä kulkee nuoria naisia ilman rihman kiertämää ja tajuttiin, että mehän olemme ne, jotka ei kuulu joukkoon, kun on uikkarit päällä. Sitten vasta tajusin, että kyseessä on saksalainen naturistihotelli, joka varmaan asiallisesti on www-sivuillaan ilmoittanut olevansa naturistihotelli, mutta tietenkin vain saksaksi.

Vaimoni kanssa sen verran monta vuotta islamilaisessa maassa asuneena mietimme, ettei taida nyt ihan osua konferenssiväki ja hotellin spa-osasto samaan kontekstiin. Konferenssissa oli todella paljon koptikristittyjä, islamilaisissa maissa asuvia kristittyjä ja mm. amerikkalaisia toimijoita, joilla on aika tarkat rajat alastomuuden suhteen.

Päätettiin sitten mennä uima-altaalle uimaan ja eräs amerikkalainen kokousvieraana ollut nainen tulikin meiltä kysymään, että missä on saunaosasto, kun meidät bongasi sieltä uima-altaan reunalta. Uima-altaalla oli muuten uima-asu-pakko, joten sikäli ihan normaalilta vaikuttava tila. Ehdin neuvomaan tien ja lisäsin mutta-sanan alkaakseni avata saunaosaston maailmaa, mutta ko. rouva sanoi vain kiitos ja kääntyi kohti saunaosastoa ennenkuin ehdin varoittaa kontekstivaarasta. Oli aika koominen tilanne nähdä ko. rouvan kävelevän iloisesti saunaosaston ovesta sisään ja samantein ulos järkyttynyt ilme kasvoillaan ja käsi suun edessä. Totesin vaimolleni: “tais nähdä sen eläkeläispapparyhmän…”.

Varmaan oli paikallisen Sulo Vileenin hoitama kokoussetti, sai halvalla…

16 tykkäystä

Lisäisin vielä yhden synonyymin. Sanonta kuuluu: on kuin ‘Ihmismieli’.
Ikävöin vieläkin sitä koiraa vaikka aikaa on kulunut jo n.25 vuotta.
Aikanaan myös säälin koiraa johtuen meidä kissasta, joka aika ajoin ei päästänyt koiraa keittiöön juoma/ruoka kipolle, vaan portsaroi keittiön oven edessä.

4 tykkäystä

Saksalaiset saunassa on oma lukunsa. Aikoinaan saksassa muutaman kuudauden töissä ollessani eräänä viikonloppuna teki mieli saunoa muutaman viikon jälkeen. Niinpä suuntasin paikalliselle kuntosalille jossa tiesin saunan olevan.
Siellä lauteilla sitten istuessani pyyhe ympärillä, niin ei kauaa mennyt kun saunaan tuli kolme naista, joilla pyyhkeet toki ympärillänsä. Mutta niin ne pyyhkeet vain riisuttiin enen alas istumista. Alastomuus saunassa (yhteis-sauna) varsin yleistä myös Ruotsin pohjoisessa jossa paljon norjalaisia ja pohjoisen eläjiä yleensäkin. Toki naisille on varattu myös lyhyt tuokio saunoa alkuillasta joka on tarkoitettu vain naisille.

2 tykkäystä

Juurikin näin. Nykyisen asuinkaupungin tutustumisreissu sisälsi Kölnin ilmajunan Reinin yli. Länsirannalla Reiniä lasten kanssa ihasteltiin maisemia, kunnes lähestyttiin päätepysäkkiä, jonka etualalla oli pieni kylpylä ja piha täynnä alastomia saksalaisia. Oli hupaisaa kuunnella, kun lapset selittivät silloin isovanhemmilleen kokemuksia Könin tutustumismatkasta: “mää näin sieltä ilmajunasta ainakin 9 takapuolta…” … “… niin määkin näin ja etupuolia myös…” :smile:

Jää muiden arvioitavaksi oliko tuo plussa vai miinus kaupungin valintaan.

P.S. älä osta vielä matkalippuja Kölniin, se ilmajuna on nääs rempassa :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 tykkäystä

Tyttö soitti mulle yöllä klo 2.55. No empäs herännyt,no kyselin myöhemmin soiton syytä. Arvaa kenet näin,Ben Blood oli ravintola Poron ovella. Että silleen :smile:

8 tykkäystä

2.55??!! No hyvä, nyt on selitys valmiina jos miehen peli ei toimi kokoajan. Miten voisikaan ku kaiket yöt rilluttelee kaupungilla. :laughing:

2 tykkäystä

Tai kun oli ovella niin onko nyt Mikki laittanut niin halvan sopparin että joutuu elääkseni vielä portsarin hommia tekemään?

6 tykkäystä

Kölli Kortelainen oli unohtanut varautua samppanjoilla mahdollisiin kultajuhliin :laughing:

Kortelainen keksi kuitenkin ongelmaan ratkaisun yhdessä slovakialaisen turnausisännän Peter Brüllin kanssa.

Kaksikko kiirehti finaalin hävinneen Kanadan pukukopille ja pyysi kanadalaisia myymään heille turhiksi muuttuneet pullot Leijonille. Kortelainen tiedusteli hintaa ja sai kuulla ilahduttavan vastauksen: 20 euroa pullo.

It’s a deal (kaupat tuli), Kortelainen vastasi välittömästi.

5 tykkäystä

Totahan kannattaisi käyttää enemmänkin. Esim. ne ainaiset champion-lippikset. Voisi jättää tekemättä ja käy sitten joltain muulta ostamassa, jos käykin niin että voittaa…

1 tykkäys