Hauskoja juttuja ja tarinoita

Joko Donizimollle lammasjuttu auennut ?:smiley:

2 tykkäystä

Täytyy myöntää että ei. :smiley: Omistan kyllä omasta mielestä hyvän huumorin mutta nyt ei vaan aukee :smiley:

1 tykkäys

Selailin juuri ketjun läpi, paras läppä, nauroin ihan ääneen! :joy: kiitos siitä!

1 tykkäys

MInä kerron tuossa tuonnempana toisen vastaavan jutun turkulaisesta K-Supermarketista. Olen se aikaisemminkin saattanut vanhalla foorumilla kertoa, mutta hyvä se siitäkin huolimatta on :smiley:

2 tykkäystä

Jään odottamaan :joy:

Tiedättekö mikä on varmin todiste siitä että Ahvenanmaalaiset on ollu hylkeiden kans sillai?

-Turkulaiset…

6 tykkäystä

Katsojien mielestä varmaan hauska,mutta tuskin urheilijan mielestä.

Och samma på finska:

12 tykkäystä

Tunnettua on että juhannusta vietetään ainoastaan ruotsissa ja suomessa, niin hieno perinne ruotsin svt:n toimitukselta saada mukaan nämä oikeat meterologit.

1 tykkäys

Emmää nyt tän parempaa ketjua löydä.

Tää on tositarina. Olin ruottinlaivalla satamassa kantopalvelussa 1990-luvun alussa. Meillä oli oikein hinnasto, jotta kympillä per laukku taksiin asti. Siähen tuli sitten joku ihan hyvää pistettä Narreissa takonut pelaaja, jonka tunnistin. Tuli kysymään sitte jos veisin seurueen laukut taksiin, mutta olin sitte liian kallis ja keikka jäi hoitamati. Tänään sillä varmaan olis enämpi fyffee - valittivat sen juur hockey hall of fameen. En kyllä mielellään enää kantais ees omaa laukkua. :smile: :joy:

25 tykkäystä

Juuri saamani tiedon mukaan Florida Panthers ja Tappara ovat fuusioituneet:

21 tykkäystä

Ens kaudella sit Mikkolaa/Lehtosta/Domia/Luotoo

Tiesittekö muuten, että Suomessa on 1,5 jäähallia jokaista slovenialaista rekisteröityä miesjääkiekkoilijaa kohti?

11 tykkäystä

En usko, että tiedettiin. Jääkiekon 2017 MM-kisojen aikaan Veikkauksen sivuilla oli ihan hauska listaus joitain knoppeja tai tarpeettomia tiedonmurusia liittyen MM-kisoihin. Siis kymmenen kohdan listassa oli about pari hauskaa. Anycase, silloin mietin, että olisiko pitänyt pistää pystyyn ketju liittyen tällaisiin “tarpeettomiin” jääkiekkoknoppeihin.

Pari nostoa kyseiseltä listalta:

• MM-kisojen aikana Suomen joukkueen lapoihin menee 14 400 metriä kapeaa erkkaa ja 8 400 metriä leveää erkkaa. Yhteensä 22,8 kilometriä.
  • Maajoukkueen mailabudjetti on 130 000 euroa vuodessa. A-maajoukkueen pelaajalla menee yksissä kisoissa 9–12 mailaa.
  • Turun yliopiston fysiikan ja tähtitieteen laitoksen tohtorikoulutettava Jaakko Lamminpää: ”Kovin lämäri etenee jopa 183 kilometrin tuntivauhtia. Jos kiekko sinkoaisi lauottaessa suoraan ylöspäin, se lentäisi 132 metrin korkeuteen. [Näsinneula 134 metriä.] Siniviivalta lauottava kiekko saavuttaa maalin 0,4 sekunnissa. Tavallisen ihmisen reaktioaika on noin 0,2 sekuntia, joten veskalle jää vain noin 0,2 sekuntia aikaa torjua kiekko.”
13 tykkäystä

0,37 sekuntia tulee tuosta tarkalleen aikaa, jos laukaus 183 km/h. Edellytys on, että kiekko kulkee tasaisesti tuota vauhtia, mitä se ei tietenkään tee, kun siihen vaikuttaa kitkat sun muut. Etäisyys siniseltä maaliviivalle on tarkalleen 18,8 metriä.
Jos kiekko kulkee 150 km/h, niin aika on 0,45 sekuntia. Ihan vaan tiedoksi. Marjokahan nuo pääasiasassa jopa minulle ovat. Muuten n. 150 km/h on nopeus, jolloin kiekko karkaa silmältä. Sitä ei enää vaan ehdi nähdä, silti marjoja :smiley:

7 tykkäystä

Avaisitko tätä vähän? Olen aina kuvitellut, että silmä lakkaa havaitsemasta tietyllä taajuudella, siis esim. kuvaa sekunnissa tilanteissa asioita, mutta liikkuvia objekteja? Äkkisältään voisi toki kuvitella, että riittävän lujaa ohi menevä objekti jää havaitsematta, mutta toki silloin puhutaan huomattavasti suuremmista nopeuksista, kuten luodista.

Enemmänkin tuo perustuu omiin kokemuksiin ja maalivahtien kokemuksiin. Hyvin harva pysyy laukomaan 150 km/h. Eli ei noita kokemuksia joka treeneissä maalivahdeille tule. Minulla oli aikoinaan joukkuekaveri, joka tuohon pystyi. Ja lähes joka jään alussa hän veteli minulle viivalta noita pommeja, huh huh.
Lähihistoriasta meidän mokeilta tulee mieleen heti Jyri Niemi, joka kulki minun mokkejäillä kesäisin. Hän pystyi tuohon helpostikin ja moket kokivat tuon juurikin noissa ylönopeuksissa noin. Nyt puhutaan viivalaukauksista, ei esim. viiksiltä tulevista. Läheltä tulevat laukaukset ovat vielä haastavampia monestakin syystä, eikä kiekon edes tarvi tulla 150 km/h, kun ei vaan näe. Älä ota tätä tieteellisesti todistettuna. Tuo huomiosi oli hyvä,etteitule väärinkäsityksiä.

Sorry kun menee offtopiciksi, ei tämä edes ole hauskaa, kun muistelee noita pommeja

E. Nyttemminhän siniviiva on kauempana, joten hiukan helpottaa :smiley:

7 tykkäystä

Mennäänpä varsinaiseen asiaan:

Toivottavasti ei meillä monitoimiareenan kanssa näin.

17 tykkäystä

Olin viime syksynä ulkomailla reissussa.Täytin vuosia samalla reissulla ja minun käskettiin toivoa jotain tottakai toivoin että Tappara nostaa ensi keväänä kannua ja hyvinhän se sitte meni! :wink: :slight_smile:

14 tykkäystä

Läheppä taas syksyllä reissuun. Tee tosta traditio!! :sunglasses:

12 tykkäystä