Kyllä.
Se ei silti poista faktoja taklauksen osumisesta päähän tai siitä kuinka Finley ponnistaa taklauksen aikana ylöspäin.
Kyllä.
Se ei silti poista faktoja taklauksen osumisesta päähän tai siitä kuinka Finley ponnistaa taklauksen aikana ylöspäin.
ONNEKSI taklaus ei osunut esimerkiksi Haapalaan.
Menetys ois kova, kuten nyt JYPillä.
Ja tää sivusto kaatuisi täysin ennen kuin kipinävuorossa edes kunnon tuli päällä.
Kysyn seuraavaa. Luuletteko tuollaisten taklausten olevan jotenkin vaikeaa tehdä taklaajan näkökulmasta?
Jos noita haluaa hakemalla hakea ja etsiä metsästämällä paikkoja niin noista saisi kyllä ihan arkipäivää jokaiselle kierrokselle. Jos ei vastustajasta välitetä tippaakaa.
Piti vastata äänestykseen ei pelikieltoa koska itse taklaus oli puhdas vaikkakin raukkamainen teko. Eikä siitä ammattilaisetkaan jakanu pelikieltoa.
Kerrankin voin linkittää ilta-sanomien jutun kun ollaan kokolailla samaa mieltä mutta siis kokonaisuudessa aivan samaa mieltä kun herra Paasi
Mitä SM-liigan kohutaklauksessa oikein tapahtui? Neljä tekijää kertovat tilanteesta kaiken http://www.iltasanomat.fi/sm-liiga/art-2000005045476.html?utm_source=kopioi+leikepöydälle&utm_campaign=kopioi+leikepöydälle-share&utm_medium=social&utm_content=android.iltasanomat.fi
Täsmälleen samaa mieltä. Sääntöjen mukaisesta taklauksesta ei kuulu antaa kakkua. Sääntöjä olisi syytä tarkistaa taklausten osalta.
Liiga ilmeisesti tulkitsi kiekolliseksi Miklikin. Mistä löytää oikeasti casebookin josta tämän voi varmistaa? Jäsen @4_TRA tänne taisi linkittää otteen tästä ja mun tulkinta ettei kiekollinen. Tällöin ei myöskään puhdas vaikka teknisesti ihan ok pommi.
Jep, jos mulla olisi päätäntävalta niin Finleylle napsahtais loppukausi pelikieltoa jo sen takia, että se on sika ja muutama pelaaja välttyy loukkaantumiselta. Tuskin meinaan Finleyn viimeiseksi taklaukseksi jää tämä.
Hesassa tykätään. Jatkoajassa käyttäjä King of the jungle:
"Sitten vielä nämä taklaukset. Hyviä pommeja ja kyllä se aivan varmasti luo pelotetta myös tuleville vastustajille aina kun tietävät, että Finley on kokoonpanossa. Oliko nyt eilen neljäs vai viides ukko, joka on Finleyn niitin jälkeen talutettu ulos pelistä. Kyllä se luo alitajuntaan pienen pelon sinne pelaajille, että ei saatana se voin olla minä seuraavaksi joka makaa naama verissä jäässä ja alkaa semmoinen kuikuilu ja pieni varovaisuus pelaamisessa. "
Aika monet haluaa pitkää jatkosopparia…
En tiedä olenko neitikiekon ystävä. En vaan ole pelaajien uran päättävien päävammojen ystävä.
Itse en ymmärrä tätä keskustelua tämän taklauksen ympärillä. Kaikki pointit olisivat valideja, jos taklaus olisi likainen. Taklauksen pointti on satuttaa ja vetää vastustaja hapoille, missä Finley onnistuu erinomaisesti kunnes vastustajan naamataulu epäonnisesti osuu jäähän. Mitään dramatiikkaa tähän tapaukseen ei liittyisi ilman jääkontaktia, joka ei ole Finleyn hallittavissa saati sinällään rangaistava teko.
Lähteenmäki, Kiviranta, Jokinen, Miklik… Kuka on seuraava?
Ei yllätä Hifk fanien kirjoittelu. Heidän mielestään ei ole elämää kehä kolmosen ulkopuolella. Minusta tuntuu välillä, että ei ole järkeä sen sisäpuolella.
Jos nää pommit aletaan hyväksymään, niin noita katujyriä aletaan tuomaan liigaan joukolla. Itse ainakin pidän enemän taitokiekosta, vaikka taklaukset kuuluvatkin osana peliin.
Kyllä se pökäle näin on. Olen samaa mieltä Finleystä, mutta yleensä täälä on avojäätaklauksia kauhisteltu. Olisi pitänyt eritellä, Finley on raukkamainen taklaaja ja kuvottava pelle.
Mielestäni on hyvin vaikea sanoa onko ensisijainen kontakti pää vai olkapää. Videolta näyttää, että Finleyn kyynärpään taso osuu aikalailla samaan aikaan Miklikiä olkapäähän kuin Finleyn olkapää Miklikiä päähän. Onko kyseessä sitten sääntöjen mukaan päähänkohdistunut taklaus, kun ensisijainen kontakti on päähän ja olkapäähän yhtäaikaa? Olisi hyvä tietää saiko Miklik aivotärähdystä vai oliko naaman aukeaminen ainut vamma.
Yonkmanin ja Finleyn tappelusta napsahti pari peliä kummallekkin. Läppä.
Tulevaisuudessa lähdettä kehiin.
Mutta totta se on:
Aika odotettu varsinkin sen ulkojäät episodin jälkeen
poisto
Tässä vähän parempi otos joka puhuu aika karua kieltä.