No eikos se ole silloin hyva maali?
Silla saahan periaattessa vetaa niin mota kertaa kuin haluaa, mutta omaa suoritusta ei voi jatkaa, jos se ponnahtaa takaisinpain
Epäurheilijamainen käytös.
Tässä kaiketi tilanteesta pidempi pätkä:
Ymmärrän täysin, että tässä tilanteessa maalivahti sanoo tuomarille pahasti.
Karat sisään.
Kiekon menosuunta on koko ajan kohti maalia, vaikka se toki menee taakse pain (nin kuin saa toki menna). Eri asia on sitten tulkitaanko tuo vedoksi
Eikös tossa oo ihan ilmiselvä kosketus maalivahdin mailalla kiekkoon, josta kiekon kulkusuuntaa muuttuu sivulle / taakse. Joly ottaa kiekon tuon osuman jälkeen uudelleen haltuun ja jatkaa sen sitten harhautukseen, josta tekee maaliin. Mitä mahtaa sääntökirja sanoa?
Kappas! MTV3 clipin kattokameran perusteella:
- Rubin ei osu kiekkoon
- Kiekko säilyttää liikesuunnan kohti maalia
- Jolyn veivi on harhautus mailan alta
Mutta, @rizka clipissä näkyisi osuma kiekkoon mailan Rubinin mailan kärjellä.
Jos tulkitaan, etta Joly ei vetanyt kiekkoa ns. ekalla kerralla, niin se on saantojen mukaan maali, nain ainakin omasta mielesta. Koska Jolyn kulkusuunta on koko ajan kohti maalia, kiekko ei pysahdy, eika myoskaan jatka omaa vetoaan, eli ns pelaa kiekkoa kahteen kertaan
Joo, ei tässä ongelma olekaan, että Joly olisi laukonut kiekon jo kertaalleen vaan se, että Rubin osuu siihen omalla mailallaan ja saa näin liikutettua kiekkoa poispäin maalista. Tästä en osaa sanoa, mitä sääntökirjassa sanotaan tarkalleen ottaen.
Ei silla ole mitaan merkitysta, Jolyn kulkusuunta on se mika tuon ratkaisee
@rizka klipissä näkyy maalivahdin osuma mailalla ja näkyy myös osuma kilvellä.
Mun on ihan todella vaikea kyllä sitä uskoa, että vain pelaajan liikesuunta ratkaisee, JOS maalivahti pääsee pelaamaan kiekkoa poispäin maalista. Mutta viisaammat kertokoon, miten on.
Eiko se nimenomaan ole kiekon ja pelaajan kulkusuunta - sen pitaa kohdistua maalia kohti, ja kaksoiskosketusta omasta vedosta ei saa tulla. Kiekko ei myoskan missaan vaiheessa saa pysahtya
nain se ainakin omasta mielesta saantojen mukaan menee. toki ei absoluuttinen totuus
Kilpiosumaa en kyllä löydä, tai menee mikroskooppiseksi. Mtv3:n yläkamerassa näkee hyvin kiekon liikesuunnan.
Minä näen ja selkeän sellaisen.
Juujoo, mutta tossahan nimen omaan kiekon liikesuunta muuttuu maalivahdin koskettaessa / torjuessa sitä. Se mua tässä häiritsee. Ite olisin vetänyt itkupotkuraivarit maalivahtina tosta ihan varmasti.
Mokke torjuu tuossa ja pelaaja lyö karat sisään.
Minulle kävi joskus vastaava. Kaveri laukoi suljin kiekon ja tuomari vihelsi, nostin hanskan kiekon päältä, kaveri suupasi kiekon maaliin, tuomari vihelsi uudellern ja näytti keskipisteelle. En rikkonut mailaani.
Ymmärrän, etyä tämä mokke niin teki.
@rizka clipissä siltä näyttää, mutta katsoppa yläkamera.
@rizka klipistähän me keskusteltiin?
Joo, mutta kenen toimesta - ei Jolyn? Jos tulkitaan etta Joly ei vetanyt ns ekalla kerralla, niin silloin tuo on maali ainakin omaan silmaan