Ilveksen Matias Maccellin rangaistuslaukausmaali 05.10.2019

https://videos.liiga-services.telia.fi/share/13664

Olisko pitänyt hylätä?

  • Kyllä
  • Ei

0 äänestäjää

Kuinka pihalla nämä Liigan oravat voivat olla…

10 tykkäystä

Pyörähdyksen jälkeen veivauksissa kiekko meni selkeästi taaksepäin. Toki eikös toi pyörähdys kielletty aikanaan?

Edit: Luin sääntöjä nähtyäni tuon klipini, ilmeisesti kiekko oli kokoajan liikkeessä eteenpäin ja täten rl oli ok.

1 tykkäys

Taisi olla vain NHL jossa kiellettiin. Tästä oli myös keskusteltu meidän kopissa ja tuomio oli hylky.

1 tykkäys

Sääntöjä:

1 tykkäys

Aivan selvä hylyn paikka.

1 tykkäys

Toi juttu vaan rikkoi vastustajan maalivahdin torjuntasennon. Nihkeä hommeli mutta noh säännöt on mitä on. Ei onneksi ollut ns ratkaiseva maali.

Eikös nykyään kiekko saa liikkua taaksepäin kunhan itsellä on liike eteenpäin. Ei tuossa mielestäni mitään väärää tapahdu.

Melkoinen maali kaiken kaikkiaan.

2 tykkäystä

Ei näitä säännöillä pelata, mutta päivän selvä hylkäys. Toivottavasti tuomarit edes pyytävät anteeksi JYPiltä.

2 tykkäystä

IIHF:n sääntökirjasta:

iii. ”Spin-O-Rama”–pyörähdys, jossa kenttäpelaaja tekee 360 asteen käännöksen lähestyessään maalia, ei ole sallittu.

Minun mielestä kääntyy 360 astetta.

3 tykkäystä

Mutta noudattaako Liiga tätä sääntöä?

Kyllä mun mielestä liikkui myös taakse päin ,kun lähti viemään sivulle päin…

1 tykkäys

Sääntökirjassa lukee myös, että kiekon voi noutaa palaamaan, jos käsittelee kiekkoa huonosti, kunhan kiekon liike jatkaa eteenpäin.

Eihän tämä nyt spin-o-rama ole, kun kiekko jää jälkeen, vaan paskaa kiekonkäsittelyä ja huono suoritus.

16 tykkäystä

En ainakaan itse muista, että Liiga olisi erikseen maininnut olevansa noudattamatta, joten eiköhän.

Spin-o-rama on spin-o-rama, oli se tarkoituksellinen tai ei. Sehän saattoi olla vain äärimmäisen hyvin naamioitu harhautus.

1 tykkäys

Tuossa kiekko liikkuu räikeästi taaksepäin —> selvä hylky

1 tykkäys

Vaikea kysymys, kun en nähnyt tilannetta yläkamerasta. Sääntöhän sanoo näin:

Jos rangaistuslaukauksen suorittaja käsittelee kiekkoa huonosti tai kaatuu suorituksen aikana, mutta kiekon eteenpäin suuntautuva liike jatkuu, hän voi noutaa kiekon hallintaansa ja jatkaa rangaistuslaukauksen suorittamista normaaliin tapaan.

Joo, “neljä maalia yhdessä harjoituspelissä tehnyt” Maccelli vetää jo vuodessa 2119, kun me muut kärsitään vuodessa 2019. Wikipedia (sanakirja), tuo lähteiden lähde, kuvailee liikettä mielestäni osuvasti:

(urheilu, epämuodollinen) jääkiekossa suoritus, jossa pelaaja tekee vastustajan maalin edessä nopeasti useita samansuuntaisia pyörähdyksiä käsitellen samalla kiekkoa koko ajan hallitusti mailallaan

https://fi.m.wiktionary.org/wiki/spin-o-rama

2 tykkäystä

Mun mielestä vei kiekkoa taakse päin vielä pysähdyksen jälkeenkin harhautuksessa…

2 tykkäystä

Omaa silmää kiekko ei mee taaksepäin joten ihan oikein meni.

1 tykkäys

Ihmettelen miksi Jyp ei haastanut tuota maalia. Palatessaan hakemaan kiekkoa sekä mies, että kiekko liikkuvat selvästi taaksepäin. Tämä siinä kohtaa kun Maccelli vie kiekon ensimmäisen kerran rystylle. Ei epäilystäkään, selvä hylky.

1 tykkäys