Ilveksen Petri Kontiolan taklaus IFK:n Micke-Max Åsteniin 5.1.2023

Ei se teekkään, eikä tarkoitus ollutkaan

Puhuin stillikuvista noin yleisellä tasolla, eikä tarkoitus ollut tarttua kenenkään kommenttiin

Omasta mielestä vain täysin puhdas

Edelleen. En ota kantaa oliko taklaus puhdas vai ei. Päähän osuu.–> puhdas taklaus voi myös osua päähän erilaisista asioista johtuen. Se nyt lienee melko selvää kaikille?
Totesin vain, että nämä olisi hyvä kuljettaa aina kurinpidon kautta, niin olisi yhtenäinen kaava.

4 tykkäystä

No, päävideotuomari oli eri mieltä tästä

Jätetään keskustelu tähän, muuten menee hiuksien halkomiseksi

4 tykkäystä

Molemmat, Åsten pelasi loppuun asti pää liian alhaalla ja taklaus osuu suoraan päähän.

Tässä taklauksessa ei ole mitään väärää ja ei nyt sentään kaikkea tässä liigassa tarvitse kurinpitoon viedä.

3 tykkäystä

Minun mielestä Kontiola pyrkii kaikin keinoin taklaamaan puhtaasti, kädet kropassa ja painopiste alhaalla, joten tämä on good clean hit.

Osumakohdassa palataan taas siihen viime aikojen problematiikaan, että eteenpäin luistelevan pelaajan asento on luonnostaan etukeno ja tällöin pää on herkästi osumalinjalla.

2 tykkäystä

Mielestäni olet oikeassa, kurinpidon kautta jos epäily siitä että osuu päähän. Jotta se linja pysyy ja rakentuisi.
Mutta mitä tähän kyseiseen pelaajaan tulee kehen taklaus osuu, mun puolesta kädet oli liian alhaalla ja taklauksen voiman olisi pitänyt kohdistua täysin päähän. Muistan vaan kun päätti yhden uran Mestiksessä lataamalla punaviivalta päätyyn vauhdin.

1 tykkäys

No tämähän on asiallista ja aikuismaista käytöstä. Naurettavaa. Kannattais ehkä miettiä tullainen omalle kohdalle.

Kontiola varmasti yritti taklata hyvin ja onkin teknisesti hyvä taklaus. Omaan silmään näyttää päähän osuvalta.

2 tykkäystä

Minun mielestäni hyvä taklaus, jos olisi ollut päähän kohdistunut niin kai siitä olisi jo pelin aikana jotain pientä tapahtumaa aiheutunut.

2 tykkäystä

Jep, näytti enemmänkin puujalalta.

Nyt en muista kenet Thomas taklasi Jyväskylässä syksyllä - Kemell se taisi olla. Tää oli samaa tasoa.

Siitä en ole erimieltä, että Kontiola ei hae osumaa päähän ja moni olisi voinut tehdä tossa kohtaa törky taklauksen. Se on kuitenkin täysin selvä, että taklaus osuu suoraan päähän muuten pää ei retkahtaisi osumahetkellä niin rajusti taaksepäin.

Jos tämä on linja, se on minulle ok, mutta toivottavasti se sama linja on myös silloin, jos taklaaja on meidän pelaaja.

1 tykkäys

Tuomarit, Hifkin vaihtopenkki, tilannetta C-morella kommentoinut Liivik (joka näki aivan vierestä) ja suurin osa yleisöstä näkivät taklauksen täysin puhtaana. Luottaisin näihin tässä asiassa. Omaan silmään ei myöskään mitään vikaa tässä taklauksessa…

2 tykkäystä

Jep. Muuli herättää tunteita. Ehkä nyt hieman olin asiaton mutta se nyt vaan oli ensimmäinen ajatus tuosta tilanteesta.
Mun mielestä olisi ihan asiallinen teko Åsteenilta tehdä joku julkinen lahjoitus jollekin taholle joka auttaa noita päävammoista kärsiviä, vaikka sitten kun lopettelee uraansa. Vähän tasaisi puntteja vaakassa.

Ensimmäinen ajatus on, että joku aiheuttaisi tarkoituksella toiselle ihmiselle aivovamman? Ok.

Mutta joo, toivottavasti Åsten on kunnossa, siltä ainakin vaikutti. Taklaukset kuuluu jääkiekkoon.

2 tykkäystä

Edelleen haukun Ryan Reavesin alimpaan helvettiin. Vertailukohtana tää Konnan taklaus oli kesy ja Åsten piteli kinttujaan kun nilkutti vaihtoon.

1 tykkäys

Oletko seurannut yhtään vuosien aikana mitä kaikkea Åsten on touhunnut kaukalossa? En minä mitään aivovammaa kenellekään toivo. Tämän kyseisen henkilön kohdalla en vain osaa olla kauhean harmissani jos häntä hieman kolisee päähän.

1 tykkäys

Joo mutta joku tolkku täälläkin pitää olla mitä kirjoittaa ja toivoo. Aivovammat ei ole leikin asia eikä niitä pidä toivoa. Itsellä niitä on 5, edellisestä onneksi 22 vuotta aikaa, mutta siitä pyyhkiytyi muistoista kaksi päivää pois. Eli ei tällaisia toiveita tänne, kiitos.

@Tuoppa olen seurannut, enkä varsinaisesti pidä pelaajasta. Mutta mielestäni vuodet ovat kasvattaneet häntä selkeästi parempaan suuntaan.

4 tykkäystä

Nyt ei puhuta Åstenin osalta aivovammoista eikä niitä kukaan halua. Åsten lähti ”hyvässä kunnossa” vaihtoon. :+1:

Hronekin näkeminen jään pinnassa järkytti itseäni.

Ei liity tähän ketjuun valitettavasti mitenkään.

Vertailun vuoksi ja tiedät mitä haen takaa👍.