Halusin vaan tuoda tylsät faktat pöytään, ettei tässä Liiga-Ilveksen ketjussa lähde ihan laukalle.
Onhan ne nyt rupsahtaneet kun aikaa kulunut niin paljon! Viime vuosituhannelta ![]()
2 viestiä siirrettiin ketjuun: Hyväntekeväisyys
Ei taaskaan osu suoraan otsikkoon, mutta Ilves ry palkittiin vuoden urheiluseurana! Onnea!
Joo minä menin tähän lankaan muutama viesti sitten että ry = Hockey Oy. Enkä ole varmaan ainoa tässä maassa.
Saattaa olla melkoista ihmettelyä urheilua seuraavassa kansassa, että miten pronssimitalilla Suomenmestaruustasolla saattaa napata kauden seura-tittelin.
Ei tietenkään, Ilves-Hockey Oy on jääkiekkojoukkue. Ry on urheiluseura, ei kannata sekottaa.
Niin. Toisaalta urheilua seuraavalle kansalle kaikki ei välttämättä automaattisesti kulminoidu jääkiekkoon ja ihan yleisessä tiedossa on, että moni suomalainen suurseura toimii muissakin lajeissa kuin jääkiekossa. Vähän menee urheilusivistymättömyyden piikkiin mun mielestäni, jos ensimmäisenä kiekon prossimitalit pyörii mielessä, kun tällaisesta tunnustuksesta kuulee (
).
Kyllähän sitä asian tiedostaa mutta välillä tuppaa unohtumaan kuinka monessa lajissa esimerkiksi Ilves lopulta onkaan mukana kun itse seuraa lähinnä kiakkoa ja jalkapalloa, mutta on kyllä hieno juttu että noin monessa lajissa tarjotaan muun muassa nuorille mahdollisuus harrastaa Tampereella Ipan toimesta. Onnittelut naapurille ehdottomasti!
Ilves on kova urheiluseura ja siitä on aina paikallaan onnitella, jos jostakin mainintaa asiasta tulee. Tamperelaiseen tyyliin se on kuitenkin hyvin maltillinen onnee ny.
Ehkä hyvä kanssa tiedostaa nuo kriteerit mitkä vaikuttivat tänä vuonna valintaan. Eli painotuksena oli tänä vuonna vapaaehtoiset seuratoimiinnan voimavarana. Ilveksen kohdalla mainittiin esim.
Ilves myös huomioi toiminnassaan muun muassa erityisryhmät sekä maahanmuuttajien integrointityön. Koko seuran toiminnassa on yli 2000 vapaaehtoisen verkosto ja vapaaehtoistyön laajuutta kuvaa oma jalkapalloliiga, joka liikutti yli 4700 pelaajaa vuonna 2022.
Seuralla on oma vapaaehtoisten koulutusjärjestelmä, jossa tuki kohdistuu erityisesti ryhmien aloitusvaiheeseen. Yksi Ilveksen tärkeimmistä vuosittaisista palkitsemisista on Harrastaja-patsas.
Ilves on aina Ilves. Tämä on kunnia koko organisaatiolle. Ja sehän tästä tekeekin niin hienon, että nimenomaan koko seura eikä pelkkä jääkiekko.
Ilves tekee seurana erinomaista työtä lasten ja nuorten liikuttamisen eteen. Samoin Lahden hiihtoseura, joka oli myös ehdolla. Molemmissa tehdään varmasti hirvittävä määrä talkootyötä toiminnan mahdollistamiseksi. Toisaalta tekeekö kumpikaan näistä isoista seuroista esim. sillä palkintorahalla (10000€) kovin paljoa? Tai toki tekee, mutta ei se seuran tulevaisuutta mitenkään määritä.
Itse olisin palkinnut Heinolan DiscGolf-seuran noista vaihtoehdoista. Homma heillä taitaa perustua pelkästään talkootyölle ja tulokset, joita seura on saanut aikaiseksi, ovat merkittäviä. Rahapalkinto olisi myös tälle pienelle seuralle ollut tosi merkittävä asia. Toki nyt tuli iso määrä näkyvyyttä, mikä sinänsä on hyvä asia myös, mutta tämmöisen palkinnon kohdalla miettisin enemmän näitä pieniä ja paikallisia seuroja ja juuri kuluneen vuoden aikana tehtyä työtä. Tekikö Ilves tai Lahden hiihtoseura vuonna 2022 jotain niin erilailla kuin aiempina vuosina?
4 viestiä siirrettiin ketjuun: Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta
3 viestiä siirrettiin ketjuun: Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta
3 viestiä siirrettiin ketjuun: Ilveksen peliesitykset 2022-23
Ilves-Hockey Oy mukana Ilves Edustus Oy:n tulevassa osakeannissa: