Tätä vertailua odotinkin. Täytyy taas myöntää että tilannehuoneen ratkaisut vaihtelee aika kovasti.
Kärppien maalissa pieni kontakti tulee siitä, että Ilves-pelaaja työntää Hakanpäätä Dostalia kohti. Mutta onhan näiden tilanteiden tulkinta aika sekavaa.
Aika käsittämätöntä, että näitä kahta tilannetta ei tuomittu yhtenäisesti! Vaikka Tappara fani olenkin, niin olisin melkein ristiin laittanut nämä tuomiot.
Minun mielestäni näissä on selkeä ero. Tuossa vasemmassa videossa hyökkääjä ajautuu häiritsemään maalivahtia oma-aloitteisesti.
Oikeanpuoleisessa videossa puolustava pelaaja työntää hyökkääjän päin maalivahtia.
Joo samaa mieltä. Mihin aikaan toi vasemmanpuoleinen tapahtui? Voisi katsoa tallenteesta.
Kerro minulle kummassa isompi kontakti? Molemmissa vähän työnnetään.
En yllättynyt yhtään, että hyödyn saanut joukkue oli Kärpät.
Vasemmassa tilanteessa puolustava pelaaja ei anna vauhtia kohti maalia vaan koittaa sitoa mailan mutta hyökkäävä pelaaja tulee vauhdilla kohti maalivahtia ja näin ollen osuu maalivahtiin. Oikeassa tilanteessa puolustavan pelaajan liike on hyökkäävään pelaajaan suora ja liike kohti maalia jolloin hyökkääjä ajautui maalia kohti. Tilanteissa ei minusta ole mitään epäselvää oikein tuomittu.
Eivät ole missään linjassa nämä tilannehuoneen tuomiot, kun noita twiitin klippejä katsoo. En ymmärrä yhtään, kuinka tuo Ilveksen maali on hylätty…
Tuossa tämän illan tilaanteessa ilmeisesti vaikutti se, että Ruotsalaisen todettiin aiheuttavan Kärppä-pelaajan joutuminen maalivahdin alueelle.
Silti yllä olevista tilanteista itse olisin laittanut molemmista kiekon keskelle, koska itse kontakti maalivahtiin jää molemmissa hyvin olemattomaksi.
Vasemmanpuoleisessa videossa kontakti maalivahtiin tulee hyökkääjältä ennenkuin puolustaja edesauttaa tilannetta. Oikeanpuoleisessa puolustaja edesauttaa ja sitten tulee kontakti. Eli selkeä ero.
Tuossa yläkameran kuvassa ei kunnolla näy, että Kukkonen tuuppaa Tmista selästä kohti maalia. Kontakti oli tänään taas paljon kovempi
Avausviestin videoiden perusteilla Kärppien maalin hyväksyntä meni ihan oikein mutta Ilveksen maalin hylkäys väärin.
Vasemmassa puoleisessa videossa puolustajalla on hyvin pieni kontakti hyökkääjään. Hyvin siinä ja siinä onko mitään työntöliikettä. Tämän päiväisessä tilanteessa Ruotsalainen ihan selvästi omalla liikkeellään työntää Hakanpään alueelle.
Mitään linjaahan näissä ei ole tällä kaudella ollut, että sinänsä valitus on ihan aiheellista.
Ilveksen mediapeli jatkuu. Pistääköhän Jalo taas mustekynän laulamaan? Ika ainakin söi tänään ihan täysin hänen kädestään.
Vasemmanpuoleisessa Ilveksen pelaaja työntää maalivahtia. Oikeanpuoleisessa Ilveksen pelaaja työntää Kärppien pelaaja joka työntää maalivahtia.
Omasta mielestä tuomio meni oikein koska Ruotsalainen työntää Hakanpään Dostalia päin. Hakanpää lähti jo kaartamaan pois päin alueelta ennen kun Ruotsalainen otti kontaktin.
Ymmärrän täysin Ilveksen kannattajien harmituksen koska tuo runkosarjassa hylätty maali oli aivan vitsi, mutta siihen ei tätä voi verrata
Kyllähän ainoa vääryys tässä on se että Ilveksen maali hylättiin runkosarjassa. Kiekko keskelle.
Tuulola peräänkuulutti Yle Puheella selkeitä perusteluja tilannehuoneelta. Heitti esimerkkinä, että Liigan sivuilla voisi olla julkinen perustelu, miksi maali hyväksyttiin tai miksi hylättiin ja mitä siinä tapahtui. Olisi erittäin hyvä, selkeyttävä ja luottamusta rakentava idea.
Minä nään tämän niin, että kummassakin tilanteessa puolustava pelaaja työntää hyökkääjän maalivahdin alueelle, mutta oikeassa ollaan niin syvällä maalivahdin alueella, ettei tuota voi nähdä muutakuin maalivahdin häirintänä. Myös kontaktit kummassakin hyvin vähäiset, mutta vasemmassa vaikuttavat enemmän kovan vauhdin vuoksi.