Kenestä Tapparan seuraava päävalmentaja Rikard Grönborgin jälkeen?

En minäkään sitä pitäisi yllättävänä, koska Tapola on oikeasti ollut tietyllä tavalla todella lojaali Tapparalle. Hän esimerkiksi kävi ulkomailla, palasi, toimi urheilujohtajana koko sovitun sopimuksen sekä palasi edelleen valmentamaan. Tapola on varmasti hyvän miehen maineessa, koska sopimukset ovat pitäneet. Rautakorven oppipoikana on ollut paremmin sitoutunut muihin tehtäviin kuin Rautakorpi itse.

Minulle Tapola kelpaa aina, mutta en silti ihan hirmuisia panoksia sille asettaisi, koska Tapolallakin alkaa olla se vaihe uraa, että nuo ulkomaat varmasti kiinnostavat enemmän. Luulen, että Sveitsin jälkeen vuorossa voi olla esimerkiksi Ruotsi tai Saksa ellei maajoukkue. En nyt näe aivan ajankohtaisena sitä, että Tapola tulisi takaisin Suomeen. Niistä haastatteluista, jotka ovat irronneet tuolta Sveitsistä niin ilmeisesti perheelläkään ei ole oikein kiirettä takaisin Suomeen.

Ihmettelen myös sitä, miksi esim. @tp2 noin voimakkaasti teilaa Juujärven. Juujärvi on ollut tässä nyt erittäin läheisessä Grönborgin opissa ja ei Grönborgikaan varmaan ihan huonoa olisi kelpuuttanut tuohon. Juujärvi on halukas pysymään Tampereella ja tuntee nyt varmasti jo Tapparan tavat, joten kummallinen on se, jos taas pitää hankkia “jotain muuta”, koska pitää hankkia “jotain muuta”. Joskus voisi antaa sen valmennuksenkin kasvaa sitä korkoa kuten Tapola aikanaan kasvoi.

Rautakorpi ja Nieminen tekivät hyvää ja nousujohteista työtä Jypissä, joten siinä yksi vaihtoehto jalostamaan Grönborgin pelitapaa, joka näyttäisi jättävän historiallisen jäljen koko liigan pelitapaan kuten on jo jättänytkin mm tuomarilinjaa on sen perusteella muokattu täksi kaudeksi. Tommi Miettinen on kiinnostava nimi tarkkailulistalla.

Mä toivoisin itse tuota omaa linkkaamaani Hedlundia. Kattokaa vaikka Rapperswilin koosteita viimekausilta. Luultavasti luisteluvoimaisin pelityyli koko Euroopassa ja kiekkokin liikkuu. Nosti Rappin bottom 3 seurasta top 4 seuraks. Sillä näytöllä toki tod näk saa rahskkaampaa pahvia muualta.

Mitäs jos Grönborg itse jatkaakin vielä tämän sopparin jälkeen?

3 tykkäystä

Kai Tapparassa päävalmentajaa senkin jälkeen tarvitaan, vaikka Rike jatkon tekisikin?

Eiköhän, mutta silloin tämä spekulointi seuraajasta muuttuu/siirtyy oleellisesti kaukaisemmaksi asiaksi.

Mitä tuossa asian tiimoilta tänään vähän pukukoppikäytävien asiantuntijoilta kysäisin, niin kyllä tämä tulevaisuuden valmentajakuvio pitäisi jo ensikeväänä olla selvillä, koska siinä täytyy jo tietää vähän minkälaista pelaajarunkoa etc…sinne -26 jälkeen aletaan rakentelemaan.
Epäilivät viisaammat, että Puistola ei jatkaisi ja Juujärvikään ei ehkä sellainen päävalmentajatyyppi olisi, vaan sinne haetaan sitten “kova nimi” jatkossakin.

12 tykkäystä

Rautakorpi tuskin valmentaa enää Tapparassa. Ei oikein sovi enää kuvioon.

Mutta mielenkiintoista, että sinäkin nostit Miettisen esiin tässä.

1 tykkäys

Juuri näin. Jatkuvuuden kannalta nimen tulee olla tiedossa vaikka olisikin ”salaisuus” joka sitten ennemmin tai myöhemmin paljastuu.

Henk. koht. Tapolaan en usko. Tapparaan palkattiin kova nimi tekemään muutosta. Ja sitä ollaan saatu. En edes keksi, kenen suomalaisen takapuoli kestäisi riittävästi merivettä JA omaisi riitävän vahvan ideologian pelillisesti - saatika sitten kyvyn jalkauttaa sen käytäntöön.

Siksi olen taipuvainen ajattelemaan, että tulisi omien rajojemme ulkopuolelta.

Rautakorpea ja Grönborgia yhdistää joukkueiden kova työmoraali vaikka pelityyli on hyvin erilainen. Molemmat ovat lisäksi vilpittömiä eivätkä niinkään ’pelureita’ negativiisessa mielessä; aidon oloisia, konstailemattomia tyyppejä, jotka tavallaan saavat luultavasti pelaajien luottamuksen ja sitoutumisen sitä kautta. Ei mitään performansseja tai esityksiä. Tapola onnistui hyvin mutta hän jalosti Rautakorven aihioita suorastaan loistavasti.

Miettinen on vähän erilainen mutta oikein hyvillä pelimerkeillä ei ole päässyt vielä pelaamaan. TPS ei ole pelannut huonosti rosterin puutteet huomioiden ja oli lopulta viime kevään play-offien parhaita joukkueita Tapparan jälkeen. Petri Karjalainen on vielä päävalementajana aloittava ja jotenkin tarvitsee vielä lisää näyttöjä rankkaukseen. Raipe ei ole huono mutta tuskin tulee monestakaan syystä kyseeseen Tapparassa.

1 tykkäys

En ihmettelisi, vaikka Jussi Tapola pitäisi välivuoden valmentamisesta, jolloin Tappara joutuu katsomaan muualle, mutta lähelle Juha Juujärveen.

Jussi Tapola on myös ehdokas Leijonien päävalmenjaksi Antti Pennasen jälkeen. Leijonien päävalmentajuus olisi jatkumo Tapolan uralle. Euroopan kovimman seuravalmentaja pestin jälkeen olisi luonnollista siirtyä Euroopan kovimpaan maajoukkue pestiin päävalmentajaksi eli Leijonien päävalmentajaksi.

Itse en usko että Tapola tulisi Tapparaan ihan lähivuosina takaisin, nyt kun on saanut jalkaa oven väliin keski-euroopassa niin pysynee siellä.

2 tykkäystä

Tappara on tulevan pelitapansa valinnut ja tulevan koutsin on sitä vaalittava.

9 tykkäystä

Toivottavasti tämä kaveri ei tule koskaan olemaan missään roolissa Tapparan organisaatiossa. :zipper_mouth_face:

Olli Jokinen voisi olla mielenkiintoinen haku jos vaan on pienikin mahdollisuus saada hänet Tapparan penkin taakse.

15 tykkäystä

Mites olis Ameriikan Jose Ahokas :thinking:

1 tykkäys

Taitaa olla NHL-valmentaja kohta.

4 tykkäystä

Grindaa pitkään Amerikassa. Seuraavaksi AHL.

Niin? Mikki hakee pojan kotiin, ei se sen kummempaa ole.

2 tykkäystä

Petri Karjalainen, tämä kausi sopimusta Kuopiossa plus mahd. optio seuraavasta. Ei muuta kun penkin taakse tai muulla tavoin ensi kaudelle oppimaan talon tavoille.

1 tykkäys

En kyllä nyt ymmärrä millään miten Miettisestä ja Tapparasta voidaan puhua samassa lauseessa. Absurdia.

Jos ajaisit S-Sarjan Mersulla, niin miettisitkö seuraavaksi autoksi jotain Daciaa😀

12 tykkäystä