Mielipide: Jukka Rautakorvelle potkut!

Juu, minä potkin vasta jälkikäteen. Tai sitten muuraan patsaan perustuksia viimeisen finaalin jälkeen. Antakaamme aikaa näyttää.

2 tykkäystä

Pitää ottaa sekin huomioon että Matti Järvinen pelasi pitkälle tammikuuhun neloskentässä ja ilman erikoistilanne vastuuta. Hyvin niitä pisteitä alkanut ropisemaan kun pääsi ykköskenttään ja ykkösylivoimaan.

Tähän ketjuun on tullut muutamia hyvin outoja näkemyksiä avainpakeista ja Domista. Katsokaa päästettyjen maalien määrää.

  • Lehtonen on MM-kisoissa
  • Mikkola on toisessa korissa, Laten luottomiesten jälkeen.
  • Domi on asia josta ei tarvitse olla pätkääkään huolissaan.
3 tykkäystä

Pitää ottaa huomioon, että syyskuun liiga- ja CHL-peleissä Lontoon poika pelasi kärkiketjuissa. Huonolla tuloksella.

Lopeta valehtelu! Jookosta?

1 tykkäys

Järvinen ei ole pelannut tätä kautta niin huonosti kuin monet täällä sanovat. Tehottomuutta, kyllä, mutta niin on ollut melkein kaikilla muillakin. Tekee monia asioita hyvin, mutta kaikkien paitsi Rauhalan ketjun peli on ollut vähemmän kuin osiensa summa.

3 tykkäystä

Jaa, no nälkäinen kansa on raivoissaan, se on selvää ja jopa ilmaistavissa monin tavoin.

Usein vain huipulta lyhyt matka alas siinä vaiheessa, kun mikään muu kuin ylivoimaisuus ei kelpaa ja malttia on vähän.

Minusta tämä Rautakorven projekti ei nyt ole päättymässä kesken yhden vuoden jälkeen. Varmaan joku väliarvio tehdään, lopullisten tulosten pohjalta.

3 tykkäystä

Odotuksiin nähden pahasti alisuorittanut, siitä ei pääse mihinkään.

Hidas mutta kankea, tuollaisten pelaajien varaan Jukka Rautakorpi rakentaa liikkeeseen perustuvaa peliä … Ei ole Matti Järvisen vika, ettei toimi, mutta on väärin väittää, ettei mies olisi saanut näytön paikkaa. Redenbach ja Hamilton eivät saaneet, ja näyttää, että myöskään Nenonen ei tule saamaan.
Nurmi on koirankopissa, valitettavasti. Matti Järvinen sinne kuuluisi!

Ollaan kolmantena tai ei niin kyllä mua ainakin pleijarit jännittää. Viime keväänä olin fiiliksellä että tämähän on ihan selvää pässinlihaa.
Mun mielipide on se että pitkin runkosarjaa on konttailtu siihen malliin että paljon pitää tapahtua ennen kuin pyttyä nostellaan.

1 tykkäys

Joo, ei mennä nyt kinastelumoodiin.

2 tykkäystä

Niin, sinulla on. Mutta älä välitä, et ole ainoa, vaan joka viikko tulee uusi itkupilli palstalle, joskus uusvanha.

Miksi nyt tämä purkaus? Täällähän on keskusteltu näistä asioista kuukausikaupalla, syvällisestikin eri näkökulmista tarkastellen. Tässä vaiheessa on selvää että tällä porukalla mennään kausi loppuun, ja todelliset Tapparan miehet ja naiset on siinä taistelussa mukana.

Edelleen toistan itseäni: Tapparalla on suuret suunnitelmat, jotka ei avaudu tai näy nopeasti. Nyt tähän oli mahdollisuus kauteen lähdettäessä. Mutta tietysti pitää PELIEN PÄÄTYTTYÄ miettiä tarkasti mitä on saatu ja mitä ehkä menetetty. Mihin meillä on varaa, kun ajatellaan yksilöiden kehittymistä ja organisaation haluttavuutta.

Anyway, Jukka on kovan luokan tekijä ja paha on ulkopuolisten uskottavasti huudella. Muistakaa, että näkemättä jää se todellisuus ja ne visiot mitä kohti siellä mennään ja joka päivä töitä tehdään. Joukkueen kovat jätkät seisovat satavarmasti valmennuksen takana, sen näkee kyllä jos vain katsoo.

Tosipelit alkaa nyt. Silti koko pitkän kauden ajan siellä on ollut päämäärät selvillä. Ei ne vaikeat ajat turhia ole.

6 tykkäystä

Mutta kun ei ne joukkueen suoritukset riipu mitenkään siitä, mitä mieltä minä tai kukatahansa muu on.

No joo, en enää jatka.

Minulla olisi ehdotus, joka hyödyttäisi kolmea eri osapuolta. Rautakorvelle kenkää ja Sportin peräsimeen. Sport saisi kokeneen huippuvalmentajan, joka tekisi tarvittavan kulttuurimuutoksen Vaasaan. Tapparasta tulisi kilpaurheilujoukkue eikä mikään pelievoluution testilaboratorio. Rautakorpi palaisi huippuvalmentajaksi, koska huono materiaali pakottaisi Jukan pois omalta mukavuusalueeltaan pystysuunnan lätkästä takaisin voittavaan meidän peliin, jota hän valmensi tapparassa 2012-13 kaudella.
Tämä on pelkkä hauska ajatusleikki, jonka toteutuminen on yhtä todennäköistä kuin valtion budjetin kääntyminen plussalle.

Rautakorpi tai joku muu kovan luokan tekijä olisi Sportille hyvä asia.

Mutta muuten ajatusleikkisi on kyllä sellaista höpöhöpöä jo ihan siitä alkaen, että Tappara on tälläkin kaudella pelannut voittavaa jääkiekkoa.

4 tykkäystä

Ei ole silloin kun vastustajan pelaajamateriaali on ollut edes jokseenkin lähellä Tapparan tasoa. Top6 budjetin joukkueilta ollaan otettu tällä kaudella pataan pistein 23-41. Tämä tarkoittaa että lähes 90% pisteistä on tullut lilliputtijoukkuelta, joiden yli ollaan kävelty pelaajamateriaalin avulla. En puhuisi voittavasta jääkiekosta…

1 tykkäys

Jaa se lasketaan tuolla tavalla. Itse katsoin sarjataulukkoa ja huomasin Tapparan olevan siellä kolmantena. Ajattelin että sinne pääsee, kun voittaa enemmän mitä häviää.

Mutta eiköhän tämä riitä tässä ketjussa.

Joo tän ketjun olis saanut sulkea heti alkuunsa.

6 tykkäystä

Playoffit alkaa ja tämä ketju on todella syvältä. Nämä muutamat nimimerkit kokevat Rautakorven vastenmieliseksi kuten minä koen nämä kirjoittajat. Tappara taistelee taas kerran mestaruudesta, jokainen oikea Tapparalainen hyväksyy tämän joukkueen sellaisenaan kuin se on.
KAIKKI TAPPARAN PUOLESTA!

12 tykkäystä

Tässä vaiheessa vois kenkiä ja joku foorumilainen noukkiin työn hedelmät. Kuka tahansa sais luotsattua ton porukan mestaruuteen, niin hyvät pohjat on Jukka tehnyt.

2 tykkäystä

Itse lähden Rautakorvesta ja joukkueen tilasta sellaisin mielin, että kuka noista muka Tapparan aikoo neljä kertaa voittaa?

5 tykkäystä

Viime vuonna isot ja esim päävastustaja Kärpät sukelsi, Tapolalla oli helppo työ viimeistellä työnsä Tapparan päävalkkuna.
Tänä vuonna isot pelaavat hyvin ja esim SaiPa nosti tasoaan viime kaudesta selvästi. Liiga on ollut kilpailullisempi.