Mielipide: Jukka Rautakorvelle potkut!

Jonkunlainen välianalyysi kauden päätyttyä kyllä tehdään. Kuten varmaan aina. Rautakorven ennenaikainen heivaaminen on kova päätös, vaikka ei lopulta mitalipeleissä oltaisikaan. Peliesitykset merkitsee lopulta myös, ei vain sijoitus. Mutta valmennusryhmä ei varmaankaan ole kokonaisuutena koskematon. Ensin kyllä katsotaan kauden lopputulos!

1 tykkäys

Jos, jos ja jos.

Varmaan saan lipun, mutta onhan tuo viestisi melkoista “jossittelua” ja “musta tuntuu” lätinää.

Musta tuntuu siltä, että Jukka jatkaa. Jos ei tule mestaruutta, niin voi voi. Päivä se on syksylläkin.

12 tykkäystä

Hienoa, että esittelit minulle historian tuntemustasi Tapparan vaiheista. Se ei kuitenkaan valitettavasti tee sinusta yhtään sen parempaa kannattajaa kuin minä olen. Jos et pidä minua 10-vuotiaana, niin voit olla myös aika varma, että olen ollut mukana kokemassa viimeisintä hopeaputkeamme ja sen aiheuttamia tuskia ja vastoinkäymisen tunteita.
Muutenkin olettaisin täällä foorumilla käytävän asiallista keskustelua. Asiat riitelevät, eivät ihmiset. Viestissäsi oli nimittäin hyvin piikittelevä sävy. Sinulla on oikus omaan mielipiteeseesi, ja minulla oikeus omaani. Avausviestini onkin saanut 18 sydäntä, joten en kuitenkaan ihan yksin tämän asian kanssani ole.

Urheilussa on sattumanvaraisuutta. Kahden vuoden projektiltahan tämä on alusta asti näyttänyt. Rosteri on tulevallekin kaudelle viittä vaille valmis - jopa Zaborsky tarttui kahden vuoden syöttiin. Jukka ja Zabo ovatkin luultavasti joukkueen mestaruusnälkäisimmät kaverit.

Ja edelleen, vaikka olen @Tapsu:n kanssa eri mieltä, arvostan tapaa jolla hän toi mielipiteensä julki.

2 tykkäystä

@Tapsu olen ymmärtänyt, että Rautakorven tulo Tapparan päävalmentajaksi tälle kaudelle oli sovittu jo hyvissä ajoin ja asia on ollut myös Tapolan tiedossa.

Voi olla, että Tapparan seuraavankin päävalmentajan kanssa on sovittu asioista jo hyvissä ajoin…

Kuten jo moneen kertaan sanottua Tappara olisi tuolla rosterilla ihan kenellä tahansa liiga-valmentajalla kuuden joukossa. Sijoituksesta ei siis voi antaa hirveän paljoa krediittiä Rautakorvelle.
Tosiasia vain on se, että viisi peräkkäistä finaalipaikkaa asettaa kovan vaatimustason valmentajalle. Varmasti Jukka tekee parhaansa, mutta tällä kaudella on hieman näyttänyt siltä, että Jukan paras ei riitä enää. Maailma on muuttunut, niin kuin valmentaminenkin. Nykyaikana menestyvien valmentajien persoona on yleensä hyvin erilainen kuin jäyheän Rautakorven.
Olen saanut mielipiteeseeni paljon hyviä vasta-argumentteja, joita on ollut ilo lukea. Ei ole syytä provosoitua eriävästä mielipiteestä, silloin on oletettavasti aika vaikeaa muillakin elämän osa-alueilla :slight_smile:
En koe, että sinun ”vituttaa tälläset ketjut” viesti toi hirveästi lisäarvoa tälle keskustelulle. Voisin sanoa, että ”vituttaa tälläset vastaukset asialliseen ketjunavaukseen”

1 tykkäys

No kun haukut Rautakorpea jäyhäksi ja vaikka miksi niin kerropa nyt meille kuinka monta kertaa olet keskustellut hänen kanssaan?

3 tykkäystä

Itse olen myös eri mieltä. @Tapsu nimimerkkiä vastaan minulla ei ole mitään ja asiallista argumentointia sinänsä. En kyllä itse osaa silti arvostaa sitä että valmentaja halutaan potkia pois, oli se kuka hyvänsä. Vaikken Rautakorpi olekaan, voin hyvin samaistua siihen kun joku tulee vaatimaan minulle potkuja, jos kaikkeni projektille annan.

Tiedän, että jääkiekkomaailma on raaka ja potkut tai niiden uhka kuuluvat valmentajien ammattiin. Mutta ei minun silti “Tukka Jukalle het kenkää” ketjuja tarvitse arvostaa. Siinä mielessä olen takinkääntäjä, että olen itsekin ollut valmentajapotkuja joskus vaatimassa. Enää en näin tule koskaan tekemään. Eli asian esitystapa ei minua lämmitä pätkääkään, jos itse asia on potaskaa. Vain minun oma mielipiteeni, viimeinen viestini tähän ketjuun.

3 tykkäystä

Miten se liittyy tähän asiaan olenko, vai enkö ole keskustellut Jukka Rautakorven kanssa kahden kesken? Tuo Rautakorven luonne on ihan yleisessä tiedossa oleva fakta. Kunnioitan Rautakorven saavutuksia ja en missään nimessä kiistä sitä, etteikö hän ymmärtäisi jääkiekosta todella paljon. Näyttää vain siltä, että hänen persoonansa ei sovi nykyaikaiseen muottin. Tästä esimerkkinä U20-potkut ja Tapparan peli-ilme tällä kaudella.

Minulla on sellainen tunne että Mikillä ja Tapparan hallituksella on jo suunnitelma valmiina kaudelle 21-22 jolloin uusi areena valmistuu. Varmasti haluavavat panostaa ensimmäiseen kauteen areenassa ja en olisi yllättynyt jos olisi jo Tapolan kanssa valmennuspesti sovittu. Sikäli tämä Rautakorven 2 vuoden pesti tässä välissä on minusta järkevä. Olisi ollut liian pitkä aika samalla valmentajalla jos Tapola olisi valmentanut yhtäjaksoisesti esimerkiksi 2014-2022.

7 tykkäystä

No kerrotko tarkemmin mitä se “jäyhyys” pitää sisällään, jos luonne on yleisessä tiedossa?

Peltolan Jukkahan kommentoi Rautakorpea Maikkarilla jotenkin näillä sanoilla: “Kova. Mutta reilu.”

3 tykkäystä

Tästä olen osittain samaa mieltä. Rautakorven sijasta olisi kuitenkin joku muu valmentaja voinut valmentaa nämä kaksi kautta.

On se hienoa, että kauden päätyttyä ainakin joku voi todeta, että “mitäs minä sanoin”.

4 tykkäystä

Ei tämä ketju mene itselläni tunteisiin, ketju on vaan mielestäni turha. Ymmärtäisin, jos Tappara olisi 7 tai 8 vaikka sijotukseltaan runkosarjassa tällä hetkellä.

Ootellaahan rauhassa sinne keväseen… Luulenpa, että ajatusmailmasi muuttuu. Saa ottaa talteen.

8 tykkäystä

Olen ollut pettynyt joukkueen tekemiseen, peli-ilmeeseen ja tylsiin peleihin tällä kaudella, vaikka sijoitus sinänsä on ok. Parempaa kuitenkin olen odottanut.

Silti päävalmentajan potkiminen tässä vaiheessa kautta olisi silkkaa idiotismia. Onneksi voimme olla käytännössä satavarmoja, että Tappara ei tähän lähde. Kauden jälkeen, jos kausi päättyy liian aikaisin, tähän voitaisiin jopa lähteäkin, mutta senkin todennäköisyys hipoo nollaa. Kauden jälkeen voisin potkut itse hyväksyäkin, mutta en suosittelisi.

Minusta olisi vaan niin paljon mukavampi jos Tapparan yhteisössä ei hyökättäisi niin voimakkaasti tiettyjen henkilöiden kimppuun heti kun on vaikeampi jakso. Kyseessä on kuitenkin joukkueurheilusta ja me kannattajat emme voi tietää mistä huonot peliesitykset johtuvat. Tuskin menee aina 100% valmentajan piikkiin jos peli ei kulje.
Toinen palstalla oleva ketju, Juhani Jasusta on myös ollut mielestäni tosi epäreilu:
Jasu pelaa mielestäni parasta kauttaan mutta koska on huonosta sentteri tilanteesta johtuen joutunut pelaamaan 2 ketjussa niin on saanut paljon lokaa niskaansa.
Senttereistä ollut Rauhalan kanssa mielestäni positiivisin yllätys tällä kaudella.
Fakta on että Peltola ja JMJ on kaukana 1 ketju tasosta mutta siitä ei puhuta…

5 tykkäystä

Hojoijaa. Tästä on kokemusta. Totta kai peli on tylsää, varsinki sillom, kun menestystä on tullut. Voin myös sen sanoa, että pelaajatki ovat varmasti tietosia asiasta, että menestys vain kelpaa. Usko tai älä nii menestystä on tullut ja triploihin mahollisuus. Kaksi kertaa kokenut tämän tunteen Kärppien kohdalla, odotti vain pleijareita ja tripla mestaruutta.
Valitettavasti pelaajat ja kaikki myös tiedostavan tilanteen ja paineet ovat varmasti kovat.

Tappara tulee olemaan kova keväällä.

7 tykkäystä

Tällä hetkellä 92% - 8%

1 tykkäys

Mua ihmetyttää se että täällä jääkiekossa jonkinlaisina asiantuntijoina esiintyvät kannattajat eivät vielä tiedosta yksinkertaista asiaa; koutsit ei tee eikä päästä yhtään maalia. Sen suhteen asianosaiset on ihan muualla kuin koutsien kopissa. Ne on siellä toisessa kopissa ja niitä on siellä isolla tilillä istumassa melkoinen joukko. Syy näihin yhden maalin otteluihin taitaa löytyä sieltä eikä valmennuksesta. En usko että pelisysteemi tai treenaminen on syy siihen että maalien tekeminen on niin vaikeaa. Ei se ainakaan Rautakorpi johonkin toiseen vaihtamalla muuta tilannetta mihinkään, ja eikös Tapola itse halunnut pitää vapaata päävalmentajan kuluttavasta arjesta? Sitäpaitsi luulen että kyseiset herrat ovat kyllä keskustelleet tilanteesta keskenään, eivät he niin kaukana ole toisistaan.

1 tykkäys

Lainaan itseäni lokakuulta: ”Ja joulutauolle lähdettäessä ollaan selvästi liigan kovin joukkue. Kun palataan tauolta, seuraavat 5 peliä näyttää siltä, että unohdettiinko kokonaan, miten kiekkoa pelataan. Edes paikoille ei päästä. Tukka-Jukka jatkaa pettämättömällä tyylillään. Keväällä sitten katsotaan, kummanko värinen mitali finaaleista otetaan.”

Eli kevättä odotellessa. :mikki: :tappara: :kannu:

30 tykkäystä