Minkälainen auto sinulla on?

Ollut sokealla naisella saaressa…

3 tykkäystä

Ymmärrän vitsin. Mutta tosiasia on että esim. minulla ollut Mazda 626 2.0 GLX A -93 on edelleen yllättävän hyvävoimaisena liikenteessä. Aika hyvä rekordi entisillä autoillani, pakko sanoa. :wink:

4 tykkäystä

Kolmas volvo jo alla. Nyt mennään -09 vuosimallin V50 Volvolla. Koneena 1.6 litranen diesel.

2 tykkäystä

Olenko tulkinnut oikein että ykköskorista S/V 60 Volvoa ei ole valmistettu D5-moottorilla nelivetona manuaalivaihteisena?

En osaa sanoa. Mulla oli ongelmana auton ostossa se, että nelivetoisia Volvoja oli pilvin pimein. Itse en nelikkoa halua.

1 tykkäys

Me käytiin katsomassa yhtä nelivetoa mutta ei päästy kauppoihin.
Tästä kaupanteosta voisi kirjoittaa pitkästikin mutta ei tänne.

Rouva päätyi pelkkään etuvetoon ja automaattiin.
Mietin hetken omankin auton päivittämistä V60 Volvoon, mutta taidan jatkaa D5-manuaali-nelivedolla.

Täällä kun Volvoista on innostusta, niin myönnetään että S90 miellyttäis jonkun verran silmää. Mutta jos semmoisen vähän käytettynä meinais hommata, niin olisko se sitten hintaluokaltaan viidenkympin luokkaa? Ei kyllä mahdoton tapaus. Mulla kyllä semmoinen psykologinen raja menee jossain tuollapäin. Kun en taksia aio ajaa, niin en viitsis autoon ihan mahdottomia laittaa.

Kai noi V/S 50/60 Volvotkin hyviä on, mutta kun mulla on naapurilla niitä ollut nyt muutama. Tullut semmoinen mielikuva, että on hieman kuin “metallimiesten mersu”. :wink: Tuo naapuri kun on ollut Metalliliiton johtoa paikkakunnalla ja pojallaankin näyttää olevan vain Volvoja. Metallimiehiä hänkin. Ilmeisesti Volvoissa on tukeva ja ruostumaton perusrakenne, kun asiantuntijat siihen luottaa. :slight_smile: Mutta kyllä mulla pieni kynnys on Volvoa siis ostaa, ei viitsis “plagioida”:wink: Tota ysikymppiä saattaisin tosin harkita.

Loppukaneettina se, että eikös se auto kumminkin kerro aika usein jotain omistajastaan? Itse taidan olla varovainen, vaatimaton :slight_smile: ja haluan päästä helpolla. :wink:

Mullekin olisi nelikko työmatkojen vuoksi parempi, mutta en vaan ole ikinä syttynyt nelikkoon. Mennään etuvedolla.

Mun mielestä uusi V60 on paremman näköinen kuin V90. Makuasioita, ei voi kiistellä. Uusi S60 ei ole ruma sekään. Olen huomannut, että on aivan sama minkä auton ostaa, aina on jollain sanomista. Itse pidän Volvosta, joku toinen Mersusta jne.

2 tykkäystä

Vanha ja velaton skoda superb farkku 2.0tdi 2011 dsg ja ajettu 290tkm.

Hyvä ajettava ja tilat on mahtavat.

2 tykkäystä

Joo, tämä on ehdottomasti totta. Ja lopulta autojen ero ei niin älyttömän suuri ole kuin juttujen mukaan tuntuu olevan. Vissiin vähän semmoista vanhaa hevosmiesperinnettä. Oma on aina paras. :wink: Muistan kun itse nuorempana en pitänyt japseja autoina ollenkaan. Sitten kun mulla oli muutama Mazda, niin hyvin kelpas!

Enkä jokuaika sitten olis ikinä uskonut Skodaa ostavani. Mutta rehellisesti sanottuna usein tulee sillä Oculla ajaessa mieleen että on se vaan aika hyvä kärry. Se tunne paremmuudesta on aikalailla siellä korvien välissä. Eroja on, mutta moni asia on tottumuskysymys ja osalla ei käytännössä ole väliä, jossei ihan “hifisti” ole.

1 tykkäys

Mulla on yks duunikaveri, joka on henkeen ja vereen Kia fanaatikko. Erehdyin mainitsemaan, että olen vaihtamassa autoa. Kaveri kulki perässä viikon ja maanitteli mua ostamaan Kian. Viimeinen pisara oli uuden Kian esitteet työpöydällä.
Pystyn sanomaan, ettei mulle tule ikinä Kiaa. Koskaan ei pidä sanoa koskaan, mutta nyt sanon.
Skoda on nykyisin laadukas peli. Hinta alhaisempi kuin volkkarilla, mutta laatu on vähintään yhtä hyvä, jollei parempi.
Sen verran on arvoisa @Hakkuri sanottava, ettei mulla ole ikinä ollut japsia, enkä usko että tuleekaan.
Volvon ajo-ominaisuuksista pidän ja kun joudun usein talvella lähtemään töihin ennen kuin tiet on aurattu antaa Ruotsitar tietynlaisen turvallisuuden tunteen.

3 tykkäystä

Joskus tämmöinen voi mennä ihan kiusaamiseksi. Itse ostin -89 ensimmäisen Mazdani. Ihan kelpo peli Petrosta muunnetun Horizonin jälkeen, etuvetoinen 626 sedan 2 ltr ja manuaalivaihteet. No, yks työkaveri oli silloin vannoutunut Ford-mies ja varmaan ainakin parin vuoden ajan mulla oli joko valmiina työpöydällä tai sitten tuli sisäisessä postissa kaikki mahdolliset testit tuosta autostani. Negatiiviset kohdat oli oikein merkattu keltaisella korostuskynällä. Muistan vieläkin, että jossain oli maininta “paukkulaudasta”. Tuommoinen “oikean tiedon” vastaanottaminen oli tosi rasittavaa. Tuo työkaveri kai sitten nautti toiminnastaan.

Kuitenkin tuo Mazda oli minusta ihan hyvä auto. Varsinkin moottori oli sopivan tehokas ja kestävä. Suurin vika autossa oli ruostuvat ovien alareunat (matkustamon puolelta), mutta ne fixasin itse kuntoon ja siinä ne pysyivät. Eihän tuo Mazda mikään pehmeä ranskalainen alustaltaan ollut, mutta se kovuusmääritelmä oli kyllä aika ylimitoitettu sutkaus. :frowning:

1 tykkäys

MB C 350 CDI farmari ollut nyt pari viikkoa. Edellinen meni hirvikolarin seurauksena lunastukseen. Hyvältä tuntuu eikä ohitukset kestä kovin pitkään.

1 tykkäys

Näyttäis joku 10-vuotias löytyvän Tampereelta aika edullisesti… eihän 230 tkm ole tuommoiselle isolle dieselille kuin sisäänajo. Jos 11 tonnilla lähtee, niin sehän olis kuin laittais rahaa pankkiin. Kannattaisko käydä tsekkaamassa?

1 tykkäys

Kannattaa tarkistaa, että huollot on tehty säntillisesti. Mukava peli.

2 tykkäystä

Multa löytyy E320 cdi, 2004 (w211), farmari myös, ajettu jo melkein sisään eli 334tkm :smile:, loistava ja tilava auto. Tykkään myös kutoskoneen äänimaisemasta.

1 tykkäys

Nelipyöräveto on hyvä tuossa olla. Eräällä tutulla ei ja sanoi että talvella takapää heitteli niin moottoritierampeissa että piti olla aika tarkkana vauhtia kerätessä. Mutta pitoa kun on, niin mennään.

Eipä tosiaan näyttäisi tässäkään maassa Mersunkaan hankinta olevan rahasta kiinni. Yleensäkin dieseleitä tuntuu käytettynä saavan hyvin edullisesti. Kai se tulevaisuus joitakin hiukan arveluttaa. Dieseleistä kun puhutaan aivan turhan negatiivisesti.

No, vaikka halvalla sais, niin ylläpito saattaa kustannuksiltaan yllättää tai sitten ei. Mutta voi olla, että itse olen turhankin varovainen ja katselen ensisijaisesti uutta tai uudehkoa kärryä. Mutta kyllä tuommoinen 2009 iso diesel voi olla ihan hyväkin peli. Pitäiskö sittenkin poiketa katsomassa…

Itsellä tulee 50-70 tkm/v ja olen päätynyt siihen, että pelkästään uudehkon auton arvonalennuksella ylläpitää vanhempaa Mersua aika mukavasti. Tampereen seudulta löytyy muutama hyvä merkkiin keskittynyt paikka missä ylläpito voi jopa yllättää positiivisesti.

2 tykkäystä

Oliko Horizon siis merkkiä Talbot?
Meilläkin oli sellainen 80 -luvulla. Sen jälkeen tuli Toyota DX ja sen jälkeen Ford Taunus.