Naapurit

Kyseessähän on 50v mies jonka seuraksi on nyt n. 2kk sitten muuttanut naishenkilö kenen kanssa hän on “seurustellut” viimeisen vuoden ajan… Mitä nyt noiden paperisten seinien läpi olen kuullut niin nainen käy useammin vieraissa kuin minä vaihdan sukkia, naapurin isännällä ei seiso, molemmilla on hiiva ja kumpikin sitä mieltä että toinen saanut sen jostain muualta JA rouva huutaa perään ettei ole koskaan rakastellut tämän naapurin isännän kanssa… Enemmän tai vähemmän tyhjäpäitä molemmat :joy:

18 tykkäystä

Itsellähän alapuolelle lapsiperhe joiden vanhemmat valittaa sitten ihan kaikesta :slight_smile: Ihan jopa siitä että klo 22 jälkeen kuuluu puhetta / pientä kolinaa. Voin sen verran valottaa asiaa että ei ole pidetyt vanhemmat tällä pihalla + Niiltä kuuluu yhtälailla “elämän ääniä” vielä ilta 22 jälkeen.

Ymmärrän kyllä että ei imuroida tai mitään ylimäärästä mekkalaa kello 22 jälkeen mutta herran jumala, muuttakaa omakotitaloon jos suihkussa käyminen jne perus elämä häiritsee kerrostalossa. Tarvi jokasesta kolinasta olla pitämässä kirjaa.

20 tykkäystä

Tampereen kerrostaloasunnossa oli kanssa yläkerran naapurin kanssa joka Ke/Pe/La ongelmia äänenkovuuden suhteen klo 22 jälkeen. Jokainen päätelkööt itse päivistä minkä ikäinen asuja kyseessä :joy:. Nyt viimeaikaiset kokemukset siis Lapualla rivitalon päätykämpässä asustellessa. Vanhoja kämppiä joita itsekin kutsun slummiksi mutta 64 neliötä (juuri remontoitu sisätilat kun muutin) 500€ vuokralla niin en ole kiirehtinyt poiskaan. Nyt vakipaikan saatua vähän harkinnut omaa mutta odottelen emännän päätöksiä jatko-opiskelujen suhteen :thinking:

1 tykkäys

Itsekin asustelin joskus nuoruudessa kaupungin vuokrakämpässä. Jotain saldoa tapahtumista talossa. Pari tulipaloa, pari puukotusta, haulikolla ammuskelua pariin otteeseen, pahoinpitelyjä, varkauksia yms. Musiikki soi usein yön läpi täysillä mutta ei riittänyt kyllä uskallus käydä asiasta mainitsemassa kenellekään.

Narkkareita, juoppoja sekä mustalaisia pyöri nurkissa ja tämän myötä poliisi oli tuttu näky naapurustossa.

Hieman välillä jännitti tulla pimeällä kotiin koska ei ikinä tiennyt kuka tulee mahdollisesti vastaan. Useamman kerran tuli hypittyä sammuneiden ihmisten yli rappukäytävässä mutta eipä se sammunut ihminen mitään haitannut.

Ai niin. Itseäni ei pienet kolinat haittaa.

7 tykkäystä

Oikein " villin lännen meininkiä." Varmasti hauska paikka asua :grin:

1 tykkäys

Päivitetäänpä vähän.

Eli armaat naapurini, tämä mainitsemani alkoholille perso pariskunta, saivat viimeinkin häädön ja muuttivat pois. Mielenkiintoisen tästä tilanteesta meinasi tehdä se, että tilalle oli määrä muuttaa naapurirapusta nuori romanipariskunta, mutta heitäkään ei ole näkynyt, ilmeisesti ovat kokonaan poistuneet kunnasta.

Kieltämättä mukavan rauhallista on ollut viime ajat. Joskin naapurikämpän omistaja kuulemma vuokraa asuntoaan vain sellaisille, joiden vuokran sossu maksaa, joten jotain mielenkiintoista siihen saattaa olla joskus tulevaisuudessa tulossa. Täytyy varmaan nauttia nyt rauhasta täysin siemauksin vielä kun pystyy.

10 tykkäystä

Oli siinä nuorella pojalla hieman ihmettelemistä. Mutta osaapahan arvostaa nykyistä rauhaa ja hiljaisuutta.

Mulla meni ekassa asunnossa missä parikymppisenä asuin naapurin ja taloyhtiön kyylän kanssa heti sukset ristiin.
Kaikennäköstä säätöö puolin ja toisin oli jonkun aikaa ja kyylä totes että saan varotuksen. Mut mitään syytä siihen ei kyllä ollu…

Mut sitten se sai junailtua varotuksen, kun yhtenä vappuna parvekkeella soi rokki prkl. Ainoo etten ollu vappuna kotona ja mulla ei ollu parveketta :man_shrugging:

14 tykkäystä

Naapuritalossa asuu hippejä, jotka tykkää ruokkia oravia. Mun karhukoira takapihalla tarhassa ollessaan tykkää suuresti haukkua niitä oravia. Naapuri kävi kerran sanomassa, että vähän häiritsee se koiran haukkuminen. Sanoin että kunhan lopettavat oravien ruokkimisen ja ne oravat siitä sitten vähenee niin haukkukin vähenee.
No, edelleen ruokkivat niitä ja koira niitä edelleen haukkuu. Maassa kaikki hyvin ja tasapaino vallitsee.

11 tykkäystä

Täytyy sanoa, että ittee ärsyttää kun naapurilla viime kuukaudet käyny joku vieras kylässä ja monesti klo 22 jälkeen ja kyllähän äänekäs keskustelu ja naureskelu kuuluu läpi. Samalla itsellä klo 0430 herätys töihin. En oo jaksanut mennä sanomaan asiasta, mutta todella itsekästä elämistä. Kyllähän hiljaisuuden jälkeen järjen pitäisi sanoa, että äänentasoa keskustelussa voisi pienentää.

No nämä työttömät ei mene aamusin ikinä mihinkään ja kolistelee yhtälailla. Elämäntapa valittajia.
Jos haluan mennä suihkuun kello 23 niin menen. Se ei ketään varmasti häiritse.

1 tykkäys

Suihkussa käyminen pitäisi olla ihan ymmärrettävää ja ihan laissa sallittuakin vaikka joku valittaisi kokoajan. Ihmiset käy eri rytmeissä töissäkin niin eiköhän iltavuorolaisella ole oikeus peseytyä. Omassa luhtitalossa ei kuulu peseytymisen äänet, pesukoneet yms. Niin miettinyt kyllä, että kuinka voimakkaasti keskustellaan kun se kuuluu toisinaan niin räikeesti läpi, että kuulee mistä toiset keskustelee.

1 tykkäys

On se mukava asua maalla ok-talossa, saa elää just niinku haluu.:smile:

6 tykkäystä

Luultavasti muksut. Kerää tumpit ja tököt ja polttavat piilossa… Näin kävi meillä tääläpäin kun ihmeteltiin samaa.

1 tykkäys

Ehkä meissä kaikissa asuu pieni metsäläinen.
Ei nyt sentään lähdetä kirveen kanssa ylävirtaan, jos virta tuo lastun, mutta lähes.

Tulipahan vielä yksi muisto mieleen näistä kaupungin vuokrakämpistä.

Yhtenä pimenevänä iltana Ihmettelin ulkoa kuulunutta kolinaa. Avasin parvekkeenoven ja huomasin että yksi naapurustossa pyörinyt narkkari kiipesi ränniä pitkin kohti toisen kerroksen ranskalaista parveketta.

Tässä kohteena olleessa kämpässä asui hänen silloinen tyttöystävänsä eli ilmeisesti hän ei ollut kovin toivottu vieras koska oven kautta ei sisään päästetty.

Kiipeäminen jatkui parvekkeen tasalle toiseen kerrokseen. Tyyppi kurkotti kohti parvekkeen kaidetta mutta ote lipesi ja sälli tipahti selälleen pehmeähkölle sorapihalle. Mietin että mitenköhän pahasti kävi mutta hetken päästä äijä nousi ylös ja lähti kävelemään pois paikalta.

Oma ilme olisi varmaan ollut näkemisen arvoinen.

7 tykkäystä

Nämä on näitä, mutta mun mielestä on turha valittaa jos oma “pesä” ei ole puhdas. :joy:

Isännöintiliiton ohje häiritsevän naapurin kanssa:

1. Kerro naapurille miten hyvin soittimen ääni kantaa tai että koira haukkuu yksin ollessaan.
  2. Jos meteli jatkuu pyynnöistä huolimatta, asiasta voi soittaa poliisille.
  3. Jos naapurin meteli on kuitenkin toistuvaa eikä lopu edes toistuvien pyyntöjen tai virkavallan käyntien jälkeen, asiasta voi ilmoittaa isännöintiin.
1 tykkäys

Kyllä mä saattaisin olla ekan poliisit paikalle soiton jälkeen yhteydessä isännöintiin.

Näin tekisin itsekin. Ohjeet ovat kuitenkin Isännöintiliitolta ja ymmärrän heidän motiivinsa ohjeeseen: naapuririidan sovittelu ei ole miellyttävimpiä tehtäviä ja jos itse ohjeistaisin, niin tekisin samoin: koettakaa kaikkea muuta (pariinkin kertaan) ennenkuin tulette hakemaan minulta apua. :grin:

4 tykkäystä