Sama ongelma tänään. En oo nukkunu yhtää ja viideks töihin. Luovutin jo ton nukkumisen suhteen. Samase onko se tunti vai nollatuntia unta
Juu, nyt on kyllä melko toivotonta. Saapahan ensi yönä unirytmin kuntoon. Toisaalta olen kuitenkin ollut sängyssä puol kympistä asti ja silmät kiinni yli 3 h, joten onhan tässä lepoa sentäs saanut.
Onneksi välipäivät ei ole työ- eikä opiskelupäiviä meikäläisellä. En mitenkään tietoisesti pyrkinyt asiasta stressaamaan, mutta näköjään stressihormonit laukeaa pelkästä herätyskellon ajan asettamisesta.
Paljon sun nk. täytyy nukkua(millä yöunilla tuut toimeen minimissään?)
Onko mahdollista, kun et saa sitä Uni-Jussia treffeille, niin teet kylmästi jotain muuta, kuin että kierit – se ei meinaan auta koskaan.
Niijoo ja ikkuna auki paljon ennen kun meet nukkumaan!
Voi kuulostaa aika hölmöltä: Yks keino itsellä on, että oon kylmästi laittanut vaikka jotain pitkiä (tyyliin) uutisia youtubesta/ laittanut jonkun podcastin vireille siihen taustalle.
Kolmas olis se, että iso lasi sitruuna vettä. (Lemon puristetta ja vettä). Ite vedän röökin siihen päälle tuolla ulkona , mut älä sä vedä ja tule tänne pimeälle puolelle.
Tuossa muutama vinkki.
Periaatteessa pystyn operoimaan jollain kolmella-neljällä tunnilla. Mukavuusraja menee varmaan siinä kuudessa tunnissa. Mutta sekin vähän vaihtelee sen mukaan milloin nukkuu.
Samoin itselläkin. Kokeile mun vinkkejä. Miinus tuo rööki.
Jos haluat hyviä tausta uutis/youtube kanava aiheita (etkä keksi niitä) niin laita yv:tä !
Hulluilla konsteilla voi löytyä näitä nukahtamisien helpottamisia.
edit
**Luin nyt ihan alkuperäisenkin viestin, mutta itsellä on tuo myös tepsinyt tuolloinkin, mitä kerroin. Pointti on että kannattaa tehdä jotain, sitten rentoutua taas uudestaan. Väkisinhän ei unta saa, kerran mielen ja kropan pitäis rentoutua tiettyyn tilaan.
Noi mun uutis vinkit perustuu varmaankin johkin hypnoosiin tms
Pudotuspeli-iltoina nukkumaan meneminen lipsahtaa aina todella myöhäiseksi. Siis silloin kun Tappara pelaa. Tästä saa sitten kärsiä aamulla. Jee.
Näin käy. Kun omakin ”kone” käy ylikierroksilla.
Kertaalleen kroppa käynyt 24/7 viisi viikkoa, unet 2-4h/vrk. Arvostan!
Pelin loppumisesta monta tuntia. Mites se ny nukkumiseenmenoon vaikuttaa
Ilman tätä mä en nukkuisi varmaan ollenkaan. Joka ilta aina jotain enemmän tai vähemmän hämärää dokkaria / podcastia / nettiradio haastista, muuten ei tulis unista mitään. Liikaa ajatuksia pääkopassa
Sain happimaskin tiistaina ja kahtena yönä ollut kokeilussa. Molempina öinä ottanut sen pois joskus aamuyöllä. Josko nyt pysyisi aamuun saakka.
Ei ole ihan helppo tottua.
Minä aloitin sen käytön 2011 ja vajaa puoli vuotta meni, ennen kuin nukuin sen kanssa täyden yön. Sitkeys kannatti, nykyään on harvassa ne yöt jolloin olen sitä yöllä pois ottanut, lähinnä flunssassa tai muussa häiriötilanteessa. Millään en haluaisi nukkua ilman enää ikinä.
Viikon ainoana vapaapäivänä nukkuminen vei formuloita 1-0.
Kommenteista päätellen kerrankin osui valinta oikeaan.
Mitään et kyllä menettänyt. Siinä meinasi kilpailua seuratessakin jo nukahtaa, sillä sen verran tylsä kisa oli.
Arvostan.
Pyrin aina vähintään 7 tuntia nukkumaan yössä, mieluiten vielä lähempänä 7,5 - 8 tuntia. Näin ei ollut kuitenkaan joku 5 vuotta sitten.
Omalla kohdalla isoimmat syyt muutokseen olivat:
- Alzheimerin tautiin liittyvä amyloidihypoteesi (vaikka ei ole aukottomasti todistettu)
- Parempi hermojen hallinta hyvien yöunien ansiosta arjessa
- IT-alalla työt sujuu paremmin, kun ei ole käytännössä koskaan väsynyt huonojen yöunien vuoksi
Se vielä pakko sanoa, että alkoholin juomisen lopettaminen (pari vuotta sitten) on myös auttanut paljon yöunien parantamisessa.
Kuinkahan paljon voi saada kahdessa viikossa univelkaa aikaiseksi? Nyt pariin päivään ottanut unta sellaiset 14h per päivä.
Unet aivan sekaisia. Äsken heräsin päiväunilta, jossa pelattiin golfia, mutta lopputulos oli ratkaisematon. Lopputulosta lähdettiin ratkomaan rankkareilla, jotka ammuttiin kuivalla maalla golfvehkeillä. Itse lähdin ampumaan, mutta Kontiola ei suostunut maaliin. Kannattaa mieluummin Hilary Clintonia kuin Barack Obamaa.
Viime yönä tein biisiä yhdessä Paula Vesalan kanssa ja siitä tuli suuri hitti. Minusta tuli suuri kirjoittaja guru, jolta kaikki halusivat apua. Lopulta päädyin vetämään Lauri Tähkää kunnolla turpaan ja jouduin putkaan.
Pitäisiköhän hakeutua lääkärin juttusille…
Miettinyt samaa…
Ennen nukuin aina toinen silmä ja korva auki, mutta nyt pari viikkoa on ollut tilanne, että en eilen herännyt ovikelloon, koputuksiin, soittoihin kun naisystävä kävi poitsun kanssa oven takana ja tänä aamuna en herännyt herätyskelloon, saatikka puolison tai työnantajan puheluihin… 6.15 oli herätys, mutta taju oli pois noin klo 13 asti… Eli totaalisesti taju kankaalla.
Mutta plussaa siinä on, että en näen noin hämäriä unia
Tarkoititko univelkoja kiinni vai aikaiseksi?
Viime vuonna mentiin kesä 4h per yö nukkuen, 2 kuukautta. Ihan Antti Rinteenä eletään unellisesti.
Mitä tuossa lainaamassasi pätkässä lukee?
Minulle yleensä (normaalitilanteessa) riittää n. 7h unet, mutta nyt tulee vedettyä tuplat per vuorokausi.
Oli aika rajut kaksi viikkoa, jotka rokottaa nyt. Mutta ehkä se tästä taas tasaantuu.
2 viikko olin lomalla. Unirytmi täysin sekasin. Aamulla pitäs mennä töihin. Saa nähdä saanko nukuttua tunnin vai kaksi.