Olen ilmeisesti idiootti kun yhteen juttuun on tullut 39 “tykkäystä”. Kiitos “palstaveljet”
Nyt taas…
Olen kokonaiset 3 kuukautta paininut tämän läppärini kameran kanssa. No nyt otin asiasta oikein kunnolla selvää, että mikä siinä mättää. Katsoin muutaman YouTube-videon, ja lopulta ongelma löytyi. Ongelma olikin vain yhden napin painalluksen takana. Nimittäin F8. F8 on siis niin sanottu “shutter” eli sitä painamalla kamera käynnistyy normaalisti. Tuli muuten pieni facepalm itselleni tässä vaiheessa. Eli jos jollain on ollut samaa ongelmaa niin painakaa vain F8, ja kameran pitäisi käynnistyä.
Tämä video oli aika hauska, josta ongelman löysin
Tapahtui viime viikolla (?) koulussa:
Tapanani on aina ruokailussa ottaa edestakaisin ravaamisen vähentämiseksi linjastolta kahteen lasiin vettä. Juon niitä ottaen välillä jommasta kummasta lasista hörpyn, mutta kuitenkin siten, että toinen tyhjenee selkeästi ennen toista. Kun toinen lasi on tyhjä, tykkään jostain syystä pinota kaksi lasia niin, että tyhjä lasi on alempana ja loppu vesi tulee hauskasti juotua “korotetusta” lasista.
Tällä kertaa kuitenkin olin liian hätäinen ja pinosin jo ajatuksissani lasit, vaikka tyhjäksi luulemassanikin oli vielä jonkin verran vettä jäljellä ja siitä sitten juodessa valui hieman vettä paidalle. Oli vieläpä vaaleanharmaa collegepaita päällä, onneksi se kuivui melko äkkiä.
Oletko koskaan kussut vastatuuleen?
Ei mulla muuta.
Tai kesällä, kuiva kangasmaasto ja vastarinteeseen…
Koitappa vetää tunturissa ripulikakka vastatuleen. Ei paljon pissapisarat vastatuleen haittaa.
Sillai sivutuuleen on paras. Kerran pilkki reissulla kovaa myötäseen suhasin menemään. No tuulen ja haalareiren ansiosta muodostui ilmeisemmin pyörre, jossa oli hieman nostetta mukana. No loput voitte itse arvata🤦🏻♀️
Olen.
Katsoin eilen, että joo mulla on hammaslääkäri 28.1. maanantaina klo 9. Heräsin hieman kahdeksan jälkeen ja lähdin käppäilemään kohti legolekuria.
Olin kohteessa hieman ennen yhdeksää ja suuntasin kirjaaminen itseni sisään. Vilautin ajokorttiani koneelle ja se herjasi ettei mulla ole ajanvarausta. Pari sekuntia löi tyhjää kunnes tajusin katsoa päivämäärää: “25.1.2021”. xD
Kai aivoni olivat osittain viime maanantaissa, joka oli 18.1. ja jolloin mulla oli viimeksi hammaslääkäri. Paperissa kuitenkin luki to 28.1.2021 klo 9. Jotenkin siis onnistuin sekoittamaan päivämääriä päässäni.
Olin ihan ajoissa mutta jokusen päivän etuajassa vaan.
Nyt kun siellä orotushuoneessa muutaman päivän istuskelet, niin kannattaa välillä käydä tiskiltä kyselemässä mahdollisia peruutusaikoja. Ihan jos vaikka vaan ihmiskontaktia saadaksesi
Muistui mieleen yksi hauska tapaus. Olin tenavien kanssa ajelulla, ja jossain vaiheessa aurinko häikäisi niin että piti vaihtaa aurinkolasit. Mulla on tavallisesti silmälasit, ja autossa on aina aurinkolasit vahvuuksilla tällaisia tilanteita varten, eli niitä ei tule kovin usein käytettyä.
Hetken päästä aurinko meni pilveen, ja aloin ihmettelemään tenaville, että mitenkähän ulkona on niin pimeää tähän aikaan päivästä. Pojat olivat vähän ihmeissään, ja meinasivat että ihan tavalliselta näyttää. En vielä muutamaan minuuttiin sen jälkeenkään tajunnut, että oli tosiaan ne arskat päässä
Tän marraskuussa toisaalle postaamani voi kyllä mainita myös täällä: Meinasin keittää muutaman kananmunan aamupalalle valmiiksi ja saakeli nukahdin töllön ääreen. Heräsin pamahdukseen. Paloivat prkl pohjaan yks räjähti totaalisesti. Pientä siivousta keittiössä hyvän käryn kera. Hyvää yötä…
Tästedes on munakello päällä.
Voi voi… xD
Itselläni viime aikoina näitä arjen pieniä “vahinkoja” sattunut. Olen elänyt nyt viimeisen pari kuukautta melkoista kiertolaisen elämää ja oon ollut vähän turhan monessa paikassa matkalaukun kanssa. Tavarat on kulkenut paikasta toiseen tiuhaan.
Viime viikolla sitten kiekkokamojen kanssa palasin maalta ja jääkaappi kotona oli tyhjä. Ei muuta kuin äidin kanssa kauppaan ja hirveällä tohinalla kaikki kiekkokamat kämpille. Kun oltiin käyty kaupassa niin kaveri soitteli, että lähdetäänkö pelaamaan kiekkoa ja totta kai totta kai…sanoin äidille, että ajetaan suoraan sulle niin lähden siitä pelaamaan kiekkoa, kun on lähempänä kenttää.
Kun olin saanut äidillä iloisesti purettua kauppatavarat “väliaikaisesti” sinne ja kutsunut kaverit paikan päälle niin sanoin vaan, että ei muuta kuin kentälle. Kaverit vähän ihmetteli, että missäs ne sun kamat on, että millä aiot pelata? Jaa niin ne kamat…ne on mun kämpillä…keskustassa.
Olen. Usein.
Aikanaan kun mp3-soittimet olivat vielä se juttu, olin lähdössä lenkille sateessa. Pelkäsin ämppärini kastuvan, joten keksin laittaa sen vihanneksille tarkoitettuun muovipussiin niin, että kuulokkeiden johto tuli aukosta ulos. Pussi oli kuitenkin liian iso, joten päätin saksilla sitten mennä sen johdon ympäriltä pussia pienentäen. Mutta sitten kävi välähdys aivoissa, ja nappasin vain koko kimpun ja leikkasin koko roskan poikki.
Siinä sitten seisoin tuijotellen poikkinaista kuulokejohtoa kädessäni.
En ole vielä ollut idiootti (tässä nimenomaisessa asiassa), mutta läheltä on pitänyt.
Laitan kahvin sekaan maitoa. Kun ostan kahvilasta tai huoltoasemalta kahvin, on tapana hörpätä kupista heti maidon kaatamisen jälkeen. Tietää sitten onko sekoitus sopiva. Eikä kuppi läiky kantaessa.
Nyt kun minulla on kunnon koronakansalaisena tuossa tilanteessa aina maski naamalla, niin silti meinaan joka kerta hörpätä kahvia sen maskin läpi. Toistaiseksi olen viime hetkellä hoksannut mitä olen tekemässä. Mutta katotaan vaan niin joku kerta väsyneenä uitan maskini siinä kahvissa.
Palautui mieleen muutaman vuoden takainen vaelluksemme kainalossa. Olimme viikon verran Pallastunturin maisemissa ja pieniä lentäviä ystäviä riitti. Tämä oli tiedossa jo ennalta ja olimme varustauneet hyttyspäähinein, siis sellaisin, joissa on hyönteisverkko pään ympäri. Päähineen olemassaolon unohti nopeasti ja tupakkayskä helpottui varsin näkyvästi. Pthui. Kavereille nauru kelpasi. Eikä muuten jäänyt yhteen kertaan, joten myöntävä vastaus ketjun otsikkoon täältä.
Se on sitä suodatinkahvia…
Silloin kun alkoi noita ensimmäisiä maskeja pyörimään meidän myymälässä, jossa OLI tarjolla kahvia. Eräs maskillinen asiakas sanoi kauppojen jälkeen, että otanpa vielä kahvit. Sponttaani kommentti oli siihen paikkaan tuo “ilman muuta, sulla onkin oma kahvinsuodatinkin jo paikalla, niin ei haittaa jos kahvissa puruja.” Oli silloin vielä itsellekin uusi juttu noi maskit ihmisillä. Asiakkaan reaktiosta päätellen oli legendaarinen “too soon” vitsi.
Voi pojat, Poppamiehen yli 600000 scovillen Scorpion poltti kielen päällä ihan mukavasti, mutta voin sanoa, että poltti aika lahjakkasti myös silmässä johon onnistuin jotenkin tuota laappimaan. En edes koskenut käsin koko tököttiin…
Uskon kyllä, että teki gutaa. Ite oon sriracha soosilla leikkinyt pitsan palan kanssa just ennenkö piti alkaa tositoimiin. No sitähän oli kädessä ja sen jälkeen mulukku ei oikein tykännyt. Luojan kiitos en kerennyt mennä avovaimon värkkiä vielä ronkkimaan
Tää on samaa sarjaa kuin icepowerin tms niskaan/hartiaan hieromisen jälkeen kusella käyminen. On asia jota ei opi ekalla eikä tokalla kerralla
Viimeksi taisin tyttären säären kasvukipuja helpottaa icepowerilla ja siitä saniteetti tiloihin HUPSista…
No tarinoita löytyy vaikka muille jakaa ja osan on jopa unohtanut mutta suurin osa ei ole oikeasti niinkään idioottimaisia vaan yleisesti ottaen hauskoja tai hauskoja sattumuksia. Mutta jos idioottimainen tarina pitäisi nimetä niin olisi se kun kaksitoista kesäisenä päätettiin muutaman kaverin kanssa varastaa energia juomia ja patukoita ja päin persettähän se meni noin puoli minuuttia kun oltiin astuttu kaupasta ulos niin sieltähän se vartija setä tulee ja käskee avata repun
Ja mitäs sieltä löytykään. No ei siinä pojjat koppiin ja poliisille soittoa siitä suhteellisen nöyränä poikana kotia. Voin sanoa että tuollaista tunteiden vuoristo rataa en oo sen jälkeen kokenu. Sitä vit####sen pelon ja nolouden määrää on aika vaikea kuvailla