Minullekin tuli voitto kakkuarvonnassa hiljattain. Sain postitse kakkupalan, kun kirjoitin Tapparashopille tuon Armaksen kertoman virkkeen. Mutta en oikein suosittele kakun postittamista. Se ei pysy koossa niissä kuljetuksissa vaan menee muusiksi niin kuin Tapparan vastustajat.
Positiivista palautetta tästä kommentista. Hattua nostan ja arvostan, kun nähdään vaivaa ja katsotaan vähän pelkkien lukujen taakse.
@Evo1198 voidaanko lopettaa nämä eläkeläinen Kontiola jutut. On kuitenkin jo melkein 4 kuukautta ollut Tapparan sopimuspelaaja ja on täten ammattilaisjääkiekkoiilija eikä mikään eläkeläinen.
Tuos lopus kun noin kehut Tapparaa niin toimisto vois lähettää sulle perkele koko täytekakun laatikossa joka pysyy kasassa!
Jokseenkin huvittavaa, että omilla nimillään kirjoittavat amatitoimittajat @Jiisaazi ja @AWennstrm tekevät Grönborgin huuteluja koskevasta ketjusta keskinäisen pippelinmittailuareenansa, olettaen ilmeisesti että kaikkia sellainen valtavasti kiinnostaa. Tappelut yksityisviestein, olisko mitään?
En ole ammattitoimittaja, puolustan vapaaehtoistoimintaan perustuvaa journalistista mediaa, palaute otettu vastaan, eteenpäin.
En minä noin kirjoittanutkaan.
No sitten varmaan suosittelen sinulle asiallisempaa lähestymistapaa keskusteluun.
Omat kommentit yhtä viestiä lukuunottamatta koski suomalaisen kirjoittavan median tasoa joka liittyi muutoinkin ko. aiheen ympärillä vellovaan keskusteluun. Yhdessä viestissä heitin pientä piikkiä toisen kirjoittajan suuntaan.
Jos ei kiinnosta lukea näitä juttuja niin liputa tai mikä parempaa, eikös täällä voi hiljentää toiset käyttäjät niin ei tarvi lukea mun juttuja.
Harvoin Wennströmin kanssa samaa mieltä, tästä kylläkin.
Tyylipuhdas keskusteluketkun kaappaus kahdelta media-alan ammattilaiselta. Toinen vieläpä toiminut Suomen suurimman jääkiekon verkkoyhteisön parissa.
Mitähän näille pitäisi tehdä?
- Anna sakkoa, saatana!
- Videotuomari ei laita kurinpitoon
Eikö mode voisi vaikka siirtää nuo mediaketjuun, jos kerran ei moista hyväksytä Grönborgin alla?
Grönborgin ketjussa on saanut haukkua häntä arvostellutta mediaa jopa puolustamalla henkilökohtaisuuksia ja väkivallalla uhkailua (@Luuseri), mutta Grönborgia arvostelleen vapaaehtoismedian puolustelu on “ketjun kaappaamista”. Suhtaudun kriittisesti tähän. Edes Tappara-foorumi ei voi ajatella niin, että joku toimittajien salaliitto Tapparaa vastaan on selviö.
Ja jos ihan tarkkoja ollaan niin mä vastasin SINUN viestiisi, eli alkuperäinen syypää keskustelun väärille urille menosta löytyy sieltä.
Anna sakkoo saatana, olkoon minun ääni.
Antakaa poikien pelata niin kauan ku mailat kestäjos varpaat ja näpit jäätyy, niin kannattaa lopettaa ja mennä kotiin vällyjen alle.
Ilmeisesti yllättävän moni voi, koska tämä näkemys nousee aina suht nopsaan esiin, kun joku pieni tai isompi julkinen hässäkkä Tapparan ympärillä on päällä.
Oletan, että kyse on jostain laajemmasta maailmankuvallisesta asiasta, missä oma itse tai oma heimo, tässä tapauksessa Tappara, tosi helposti nähdään ”suurempien voimien” ja ties minkä salaliittojen uhreina. Mahtaa maailmaa näyttää jännältä, jos kaikkea ja omaa olemista osana yhteiskuntaa katsoo laajemminkin näin.
Sen minun alkuperäisen viestin voi lukea (ja kaikki sen jälkeen) vaikka kuinka monesti ja vaikka kuinka korkea-arvoinen palstanpitäjä, niin silti siinä edelleen peräänkuulutan samantasoista suhtautumista näihin ”toimittajiin”, kuin mitä he tekevät muille. Vai vielä väkivaltaa …
Mutta sitten nämä sinun rikkeesi, jotka olen jättänyt omaan arvoonsa. Syytät minua törkeästi. Ja vääristelet kuten teikäläisten tapoihin kuuluu. Mutta koskaan en ole kenellekään täällä bannia vaatinut, enkä nytkään. Toisekseen olihan se nyt huvittavaa tekstiä Grönborgin ketjussa kun aloit maalailla sinne omia henkilökohtaisia työkuvioitasi ym. Eipä se paljoa ketjun kaappaamisesta tosiaan puuttunut.
Kyllä mää pikkusen @Luuseri n tapauksessa katsoisin myös peiliin. Olihan sielä aika asiatonta toimittajien arvostelua, mikä tuntuu johtuvan vain siitä, että kun päässä on vahvat sinioranssit lasit, niin kaikki Tapparaa kritisoivat kirjoitukset aiheuttavat sen, että kyseisen jutun kirjoittaja on “toimittaja” tai toimittajaksi itseään kutsuva. Mun mielestä @AWennstrm vastas loppujen lopuks yllättävänkin kärsivällisesti noihin selkeisiin provoihin tai riidan haastamisiin.
Tämä kommentti ulkopuolisin silmin nähtynä, kun kävin lukemassa teidän välistä keskustelua.
Kyllähän sinun pitäisi tietää, että Tapparan kannattajat ovat raivoisia aikuisia ja pitävät pumpulissa kasvaneesta lapsestaan huolta.
Oliko sinulla muuta kysyttävää?
Kyllä, toimittajia solvataan ja uhkaillaan väkivallalla jopa jäkiekkokirjoitusten takia. Onko tämä sinulle yllätys?
Nimenomaan toimittajien työn tuloksia saa arvostella, aivan kuten Grönborgin. Kirjoituksia saa arvostella ja mieluiten sisältöä vastaan arvioiden ja argumentoiden. Siviiliminä, henkilökohtaisuudet eivät ole ok. Näinhän minä kirjoitin. Tervetuloa kritisoimaan minunkin kirjoituksiani sisällön kautta.
Salaliitosta puhuminen on melko yliampuvaa, mutta usein vaikuttaa siltä että eri medioilla on joku tietty narratiivi, jota rummutetaan päiviä - viikkoja, kunnes keksitään taas joku myyvämpi aihe. Ja tämä toki nyt on värilasien takaa havainnoitua, mutta usein tuntuu että Tapparan kohdalla se aihepiiri on harvoin positiivinen. Toki aina sillon tällön näkee yksittäisiä juttuja siitä kuinka menestynyt organisaatio Tappara on jne, mutta harvoin siitä aiheesta kirjoitellaan montaa päivää putkeen, siinä missä negatiivisia juttuja vatvotaan lehdissä joskus viikkojen ajan. Toki Tapparan menestys vuodesta toiseen varmastikin ärsyttää ihmisiä ja sen takia negatiiviseen sävyyn Tapparasta kirjoitetut jutut kerää enemmän klikkauksia, että sekin varmasti selittää asiaa.
Voihan se olla että sama kaava toistuu muidenkin joukkueiden kohdalla, mutta kun en fanita muita joukkueita, niin asiaa ei havainnoi samalla lailla.