Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Useat tieteelliset tutkimukset ovat osoittaneet negatiivisen viestin kantavan moninkertaisesti positiivista paremmin. Suomalaisilla on tästä sananlaskukin. Ilmiö on hyvin vaikeasti julkisessa yhteisössä taklattavissa.

Sen sanottuani, ns. 95/5 sääntö pätee myös hyvin. Jos laitetaan 10 pahinta negailijaa pihalle, on tällä paljon kokoaan suurempi vaikutus.

Olen ainakin pariin kertaan pyytänyt listaa, koska koen diktaattorimaiset puhdistukset arveluttaviksi. Asiaa voi vapaasti työstää tuolla Mestareiden alueella.

2 tykkäystä

En oikeen ymmärrä tätä tasaisesti toistuvaa porua liputuksista. Ei siinä voi olla mitään maalittamista, jos anonyymi käyttäjä liputtaa toisen viestin, mitä ei sitte enää kukaan nää. Eiköhän noissa liputuksissa 90%:ssa oo joku ihan oikee syy. Useimmiten varmasti ns. eksyy aiheesta. Sitte noita yllä mainittuja esimerkkejä, ni jos tää on julkinen palsta, jossa pyörii lapsia, niin ihan ymmärrettävää, että kaikenlainen alkoholinkäytön ihannointi tms. laitetaan piiloon. Messin viestiä en kyllä ikinä nähny, mutta ymmärsin, että jotain Jallu-hommaa siinä oli. Oijennuksen esimerkki taas näytti olevan henkilön henkilökohtaisiin ominaisuuksiin menemistä, mikä nyt on myös epäsopivaa, vaikka huumoria oliski.

Varmasti joku lippu on typerä ja ns. väärin vihelletty, mutta mitä sitte. Ei niitä omia viestejä kannata niin paljoa rakastaa, että semmosesta ottais itteensä. Väitän, että tää liputushomma jää kuitenki huomattavasti enemmän plussan puolelle jos vaikka naapurin foorumiin vertaa.

7 tykkäystä

Eikö?

Otan nyt esimerkkinä itseni. Paljon kirjoittanut. Melko suoraankin välillä.
Valitettavasti minun upeaa kirjoitustapaani ymmärtämättömiäkin on matkalle tarttunut = tehdään kiusaa.

Ei tätä tarvi ymmärtää, kunhan nyt koitan avata asiaa.

Parempi kirjoittaa jatkossa enemmän ■■■■■ sanoja.

4 tykkäystä

Annan palautetta käyttäjälle @Oijennus hänen kirjoitustyylinsä on @Messi kanssa oma suosikkini.

Kirjoittaa aina suoraan rehdisti ja hauskasti pilke silmäkulmassa. Jatkakaa. Pyydän. Vähät lipuista.

3 tykkäystä

No jos näin on, vielä vähemmän ymmärrän sitä, että liputtais viestejä vaan sen takia, että joku tietty kirjottaja on sen viestin kirjottanu. Toki meitä on moneen junaan, ni kai seki on mahdollista. Tosin jos oon oikein ymmärtäny, yksi tämmöinen “maalittaja” ei voi yksin saada viestiä piilotettua ja taas todennäköisyys pienenee, jos niitä vaaditaan kaksi tai useampi. Jos tuntuu, että itteä kohdellaan toisin kuin muita, on siinä seki, että kukaan tuskin laskee tai edes huomaa sitä, minkä verran muitten kirjottajien viestejä liputetaan.

Toi palstan tason laskuki taitaa olla ikuisuusaihe. Jos se pitäis paikkansa, tason pitäis olla tässä kohtaa jo todella alhaalla ja tänään viimeks luin puolueettoman, eli vierasjoukkueen kannattajan kertovan, että tää on paras kiekon ympärillä pyörivä palsta mitä löytyy. Itte oon samaa mieltä.

Hyvä, että ymmärrät. :+1:

2 tykkäystä

Ymmärrän mitä ymmärrän, enkä siltikään ymmärrä. Mutta yritän parhaani. :grin:

Olenko mä ymmärtänyt oikein, että tuon liputtamisen jälkeen viesti menee syyniin? Se palaa luettavaksi, jos lippu on ns. aiheeton ja pysyy pois, jos se on aiheellinen. Tai kirjoittajaa pyydetään viestiään muokkaamaan?

Oletan, ettei kukaan kurinpidossa sormet syyhyten odota jonkun tietyn kirjoittajan lippuja, vaan niitä työstää ken ehtii? Oletanko väärin? Olenko ymmärtänyt liputtamisen prosessin oikein?

En oleta kurinpidon olevan virheetön, mutta en myöskään ymmärrä miten tuosta prosessissa voi maalittaa - edelleen olettaen ymmärtäneeni oikein.

3 tykkäystä

:+1:

Olet ymmärtänyt oikein. Toki noita käsitellään Lidlin kassahenkilön nopeudella, joten tekeminen ei ole virheetöntä, kontekstiin ei aina ehdi perehtyä jne.

Mutta ns. maalittamisen se tekee vaikeaksi.

2 tykkäystä

Liputuksia ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Kun kirjoittaa paljon, niin itse kullakin jokin viesti aina joukosta liputetaan ja yleensä ihan hyvästä syystä. Nämä voi ottaa oppimisen paikkoina myös.

Yleensä viestin liputtaminen piiloon asti edellyttää tosiaan valvojan hyväksynnän, eli se vähintään tuplatarkastetaan. Kiusaamistarkoituksessa tehtyihin liputuksiin kyllä puututaan, jos niitä havaitaan.

9 tykkäystä

Tuo kontentin luominenhan on muutoinkin vähän subjektiivinen käsite, jos miettii että viestien n-määrää saa nostettua vaikkapa seurannoissa sekä yhteisöpeleissä. Volyymi ei siis suoraan korreloi kontenttiin (ei sisällä pähkinää/ vinoilua mihinkään suuntaan) ja kirjoittajien ja lukijoiden makuja on erilaisia. Palsta siis ei liene kenenkään enemmän kuin toisen.

Voisi jopa ajatella kirjoittajan tason nousun lisäävän vastuuta. Vähän niinkuin kapteenius joukkueurheilussa - valtaan sisältyy myös vastuuta ja rima perustekemiseen on korkeammalla, sillä kaikki seuraa heitä ja heidän esimerkkiä.

Joukkueurheilussa siis kapteenisto ei pääse yhtään helpommalla, päin vastoin. Siksi ei välttämättä ole paikallaan, että kirjoitustaso/ aktiivisuus olisi lieventävä asianhaara vaan enemmän vastuuttava. Ei sisällä tämäkään pähkinää, omaa pohdintaa vain.

1 tykkäys

Itse näkisin, että on henkilökunnan ja ylläpitäjien huomattavasti enemmän kuin tavan käyttäjän. Minä en ainakaan ole maksanut senttiäkään tästä tarjotusta mahdollisuudesta.

4 tykkäystä

En itse ajattele, että palsta olisi moderaattorien. Enemmänhän kontenttia tänne muut luo, kuin he.

Moderoiminen ei koskaan (kuten ei tuomarointikaan) ole omien kokemusten mukaan kovinkaan hienoa. Se on kuitenkin perusedellytys, että hommassa olisi jotkut säännöt.

En aivan ymmärtänyt, mitä tarkoitit tuolla tienaamisella ja tarjotulla mahdollisuudella, niin en siihen osaa ottaa kantaa.

2 tykkäystä

Onhan Twitterinkin Muskin ja Facebook Zuckerbergin.

Niin, ne on (tai niiden takana on) ihan oikeita liiketoimintaa pyörittäviä yrityksiä - mutta ei ne itse siellä moderoi. Tai tiedä vaikka moderoisikin - onkohan kumpikaan Tappara-fani?

Panna suoritettu ja aiheesta tuli. Pyydän kirjoitteluani anteeksi, oli ajattelematonta ja todella tyhmää eikä sitä voi edes millään tunnemyrskyllä selitellä, eikä puolustella. Anteeksi! Toivottavasti saan kuitenkin “palautetta, vastauksia, tykkäyksiä” tästä eteenpäin tuleviin kirjoituksiini/mielipiteisiini, eikä mua ihan kokonaan paitsioon jätetä hölmöilyni takia. T. Markus

9 tykkäystä

Koska sinulla oli tiedossa ettei Riitta Väisänen siirry Ilvekseen tämän kauden aikana, niin miksi kuitenkin viestin laitoit 2023-24 rosteriketjuun?

1 tykkäys

Jatkosopimukset liittyvät myös hyvin vahvasti aikaisemman kauden rosteriin (eli kauden 2023-2024 joukkueeseen), joten koin että rosteriketju olisi tälle luonnollinen paikka vaikkei nyt ihan yks yhteen otsikon kanssa mennytkään.

Mihin ketjuun tämä olisi pitänyt sitten laittaa?

2 tykkäystä

Hyvää naistenpäivää kaikille palstan Naisille ja mikse ei Miehillekkin.:rose:

11 tykkäystä

Tällainen on mitä parhainta palstasisältöä. Mainio taulukko! :tophat: päästä, @inz!

2 tykkäystä