Palautetta kanssakeskustelijoille

@Acetho on kiva kaveri täällä foorumilla. Teräviä kommentteja, joissa kuitenkin hyvinkin perusteltuja mielipiteitä. Ei toki aina omani kanssa yhteneviä, mutta mielipiteet osaa esittää sellaisella tavalla, että se minua miellyttää.

3 tykkäystä

Kiitos kehuista, samat sanat sopii kyllä sinuunkin! Ja antoisintahan keskustelu on melkeinpä silloin, kun pääsee haastamaan toisen mielipidettä, joka poikkeaa jollain tavalla omasta. :slight_smile:

2 tykkäystä

Mun kokemus Shakkiin rajoittuu siihen, että oon kyllä pelannu, mutta ns. yhden siirron taktiikalla. En omaa niin paljoa kokemusta, että osaisin siirtoja miettiä kovin pitkälle. Omaa suunnitelmaa voin miettiä, mutta kun vastustaja toimiikin erilailla kuin olin ajatellut… Tykkään myös matematiikasta ja erilaista älypähkinöistä, mutta shakkisiirtopähkinät ovat sellaisia, joita en osaa miettiä.

Siitä huolimatta olen seurannut jonkun verran palstan shakkiketjua. Siitä kuuluu iso kiitos @rizka lle ja ehkä vähän myös @Nuti lle. Hienoa työtä! Jotain olen oppinutkin, vaikka luen viestejä siitä ketjusta aika silmäillen. Hieno palsta, kun täälä tulee sivistystä aiheesta kun aiheesta!

3 tykkäystä

Yleensä suhtaudun erilaisiin mielipiteisiin isolla kannustuksella. Sinulla on oikeus tähän mielipiteeseen.

Toivoisin silti, että miettisit vielä pari kertaa ennen kuin kerrot mielipiteesi julki, että miten sen muotoilet ja perustelet.

Jotain kunnioitusta pitää olla. Kukaan ei ole organisaation yläpuolella - ei edes Rautakorpi - mutta jonkinlaista kunnioitusta toivoo Jukkaa kohtaan ja hänen työtään. Tällaisia kannanottaja ei täällä mun mielestä tarvita ja jos haluaa tuollaisen sanoa niin sitten pitää oikeasti laittaa hieman kivemmin sanoin ja perustellen.

12 tykkäystä

On muuten tiettyjä juttuja miksi minä yleensä häviän palstalta hävityn pelin jälkeen. Tai ainakin hyppään vähän enemmän taustalle…

5 tykkäystä

Yks hyvä periaate näissä nettikirjoitteluissa monessa tapauksessa on se, että kirjoittaa sen mukaan mitä uskaltaisi/kehtaisi sanoa selvinpäin päin naamaa kirjoitustensa kohteelle.

4 tykkäystä

Mä näen @Hemuli’n tyyppisten kommenttien kirjoittajat ehkä samalla tavalla kuin he näkevät Rautakorven: ei mitään annettavaa, lähtö lähellä, ei tule ikävä.

8 tykkäystä

Emt. Mä en väitä että itse olen jokin foorumeiden “oikeinkirjoittaja” , mutta mun miälestä pitäs aina edes vähän perustella omia väitteitään, se aiheuttais keskustelua ja debatointia. “Miten Jukka tän päivän pelin edes mokasi?-- vastaus ?”
Se rakentaisi myös keskustelua, nk. pieni neppi toverille eteen ja siitä on helppo vaihtaa mielipiteitä. Vaikka joku taktinen huomio tai jotain. Perustelut on kuitenkin minusta näissä henkilöketjuissa kaiken A&O. Toki tunteet on tunteita ja joskus ne vie.

@Kahvanaama ollaan aika usein @Oijennus kanssa eri mieltä, mutta jotenkin päästään yleensä kuitenkin mielipidetasolla jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen. Ja meidän tilanne on välillä tosi paha.

Meidän perusteluthan ei näy yleensä isolle yleisölle ollenkaan, kun käydään se perustelupuoli aina privakeskusteluna ja myös luetaan toistemme tekstistä paljon asioita, joita siellä ei lue.

No se on nyt sivuseikka tässä asiassa. Kuitenkin se, että edesauttaa paljon täällä, jos ottaa toisen mielipiteen huomioon ja perustelee omansa. Kun näin toimii niin välttyy monelta ristipistolta.

Niin paljon kuin teksti-tv:tä rakastankin, se on huono lähde linkittämiseen / tiedonvälittämiseen. Varsinkin ilman tarkentavia saatesanoja. Tuo sivu vanhenee alle vuorokaudessa. Ehkä jossain otteluseurannassa menisi. Joku Mestiksen sivuilta löytyvä linkki olisi ehkä parempi. Noheva palstalainen kopioisi samalla maalitiedot viestiinsä ja linkittäisi lähteeseen. Esim. näin:

56:55 2-4 IM KOOVEE 24 MÄKELÄ Joni (19 STRÖMBERG Kim, 9 ROZANOV Mark)
57:34 3-4 YV IM KOOVEE 20 HUOVINEN Niki (23 SALORANTA Ville, 29 SAVILAHTI Eero)
58:46 4-4 IM KOOVEE 23 SALORANTA Ville (12 TIKKA Kristian, 4 LAAKSO Jerry)

Otteluseuranta

3 tykkäystä

Tavallaan tää ei ollut viitattu @Oijennus vs @peterra hommaan lainkaan , joka on mun mielestä taasen erittäin hyvää ja perusteltua luettavaa. En nyt muista kuka laittoi sen Rautakorpi kommentin, jota joku (olitko sinä) niin lainasi. Siihen liittyen kommentoin tavallaan.

@Kahvanaama juu ymmärsin pointtisi, lähti taas vähän väärään suuntaan oma ajattelu. :slight_smile:

@S.T. taas kerran erinomaisia linkkauksia ympäri palstan. Ei sokeita linkkejä.

Sä oot kyl kova. :slight_smile:

2 tykkäystä

Peterra vs Oijennus tai Oijennus vs Peterra.

Mä lähden nyt katsomaan mitä Google antaa noilla hakusanoilla. Joko ollaan wikipediassa.

5 tykkäystä

Mun mielestä on hienoa, jos palstalla ei lähdetä tähän heittelyyn. Helposti sitä tulisi juttua vekkuleista ja viivan pitämisistä, mutta ei niistä oikein pitkää iloa irtoa. Jättämällä ne pois valikoimasta voidaan osoittaa palstan olevan silläkin saralla lisäaika.net:iä fiksumpi keskusteluareena.

2 tykkäystä

Täällä taas tänään liputellaan mielipiteistä. Jos joku on sitä mieltä, että peli on karmeeta ja pleijaritkin on mestaruus, niin tuosta tulee liputuksia. Eikö täällä olekaan oikeutta mielipiteeseen?

vai mitä @junde?

Eikä tuo ollut edes ainoa tälle illalle. Hyvää Yötä!

Minä liputin. Viestisi on väärässä ketjussa, vaikka se olisikin faktaa. Se ei liity Rautakorpeen millään tavalla, että joukkue on sitä ja tätä. :slight_smile:

1 tykkäys

Juuri näin, ihmetyttää ettei saa olla mielipidettä.
Nyt vaan tällähetkellä Tappara ui syvällä ja en näe valoa, ilman jotain radikaalia muutosta.

1 tykkäys

Kaveri oli sitä mieltä, mitä tuossa kerron? Mistä helevetistä nuo osaa kirjoittaa oikeita mielipiteitä, ettei liputeta?

2 tykkäystä

Tuolla joukkueella playoffitkin on mestaruus.
Karmeeta touhua.

Mielestäni sopivia ketjuja tuolle ovat esim. Tapparan peliesitykset kaudella 2018-19, KalPa - Tappara-otteluketju noin esimerkkeinä.

Mielestäni se ei liittynyt Rautakorpeen millään tavalla. En liputtanut mielipidettä vaan sen, että se oli väärässä ketjussa.

2 tykkäystä

Ei ole. Se on juuri oikeassa ketjussa. Se on mielipide Rautakorven valmentamisesta.

(Selvennys: Minä en ole tuota mieltä, mutta hänellä on oikeus kertoa tuo tavallaan. Ja minä ainakin ymmärsin viestin)

Ja Peterra: Noin epäselvissä linjanvedoissa ei kannata ottaa jumalan asemaa.

4 tykkäystä