Minäkin olen mutettanut täällä yhden ketjun, en vaan muista minkä. Siitä voisin myös antaa palautetta. Käynpä katsomassa, ehkä sen jostain löytää.
Ps. Aavistin oikein, se oli Vain elämää-ohjelman seuranta.
Minäkin olen mutettanut täällä yhden ketjun, en vaan muista minkä. Siitä voisin myös antaa palautetta. Käynpä katsomassa, ehkä sen jostain löytää.
Ps. Aavistin oikein, se oli Vain elämää-ohjelman seuranta.
2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana
Kiitos @Nuti noista Kalevan juttujen jakamisesta tuolla eilisen otteluketjussa. Ei oikein itse aina tajua, että voisi etsiä vieraspeleistä juttua paikallisista julkaisuista.
Täällä on taas jalkapuumeininkiä hyvin vajavaisilla tiedoilla. Tai ainakin oletan tietojen olevan vajavaiset.
Kyllä voi. Liputin oman viestini sieltä tehostaakseni vaikutusta.
Kysymys ei ole minulle nyt siitä, ettenkö kestäisi lukea tuota ko. ketjua vaan siitä, että perusteltu keskustelu on yksi foorumin keskeisistä kulmakivistä.
Tuossa ketjussa 50 % viesteistä on jonkinlaisia provoja tai yleisiä huuteluita Ilveksen faneille. Samaa asiaa on puitu nyt kohta viikko jokaisesta kulmasta ja nyt olisi aika siirtyä eteenpäin. Se ei ole perusteltu keskustelu ja se kuormittaa täysin turhaan ketjua.
Nyt menee offtopic-suuntaan ja arvelen, että tämä viesti liputetaan.
Mutta tuollaista samanlaista perusteetonta huutelua on todella monissa muissakin ketjuissa.
On toki hyvin harmillista, että Tapparan foorumilla on negatiivisia mielipiteitä Ilveksen “sitä-pahinta-mahdollista-kannattajatyyppiä” kohtaan - en siis tarkoita tälla sitä “tavallista” porukkaa joka kausikortteineen istuu hallissa illasta toiseen. (Sorry, en ole kovin sujut noiden #lutuuri -yms. käsitteiden kanssa. Ikää taitaa olla jo liikaa).
Todella montaa muutakin ketjua on tarvittaessa suljettu, jos se auttaisi keskustelun oikenemista. Minusta se on hyvä toimintamalli valvojilta.
Mistähän muuten mahtaa omasta mielestäsi johtua, että tässä ketjussa sinun viestejäsi on ihan jumalattoman paljon enemmän kuin kenenkään muun? Nyt tuli hyvä tilaisuus kysyä.
Sen takia, että taidan olla yksi heistä, jotka siirtyvät tänne nopeasti, kun mennään palautteeseen. Minullehan tulee usein palautetta noissa muissa ketjuissa ja silloin on perusteltua siirtyä nopeasti tähän ketjuun keskustelemaan asiasta, koska muuten mennään offtopicciin nopeasti itse ketjuissa. Sen takia minä siirryin nytkin tähän ketjuun keskustelemaan enkä vastannut sinulle siellä, missä minulle kysymyksen esitit.
Minusta tämä on oikea toimintatapa - ei suinkaan väärä. Tiedän, että saan foorumin eniten palautetta. En tiedä, pitäisikö minun olla pahoillani siitä, että olen aktiivinen. Ei kai tyyliään kukaan voi kiistää - tiedän, että jaan mielipiteitä ja tapani kertoa asioista ja mielipiteistäni on monelle ärsyttävä. Harjoittelen toki, mutta ei niitä kuitenkaan ihan päivässä muuteta.
Emmä tiedä, mun mielestäni keskustelu suurimmaksi osaksi liittyy tuohon Osasto-41:n kannanottoon, eri osiin tekstistä. Känni-osio oli käsittelyssä.
Valvojien oma päätös laitetaanko kiukaasta teho pois ja siihen päätöksenteko kykyyn on täysi luotto ainakin itsellä.
Eihän tuo ainakaan vielä käsistä lähtenyt.
Eli kun saat asiaketjussa vastauksen, joka asettaa oman mielipiteesi negatiiviseen valoon niin siirryt mieluiten samantien tähän palautetta-ketjuun? Tällaiselta se on kovin usein minulle näyttäytynyt.
Enhän minä näin toimi. Vastaan palautteeseen mieluummin tässä ketjussa ja liputin oman viestini valvojille tiedoksi ja hehän sen päätöksen tuolla ketjussa tekevät. Joko sulkevat tai ei - sitten todennäköisesti hyväksyvät lippuni.
Mielipiteistä voidaan keskustella itse ketjussa, mutta metakeskustelu ei kuulu ketjuun. Tai näin minä olen ymmärtänyt.
Mielipidehän on mielipide ja mielipiteen saa asiaketjussa haastaa. Esitin itse väärässä paikassa tuon toiveen valvojille ja se olisi pitänyt ennemmin kirjoittaa toiseen ketjuun. Mielipiteet jakautuu. Minulle ei ole niin kovin tärkeää se, olenko oikeassa vai väärässä. Vaikka usein tuntuukin siltä, että jonkun mielestä se on kaikista tärkeintä.
Olen aika pettynyt siihen että Repoa, mestarijoukkueemme ansioitunutta pelaajaa, on haasteketjussa nimitelty tyhmäksi, ylimieliseksi ja vaikka miksi. Homma on nyt raastuvassa ja tapauksesta tullee ratkaisu aikanaan. Suurin osa meistä ei tiedä miksi juttu on mennyt tähän pisteeseen.
Jäitä hattuun ja annetaan aikaa.
Ainakaan tässä tapauksessa, jossa halusit siirtyä kanssani tähän palaute-ketjuun, kysymys ei ollut minkäänlaisesta metakeskustelusta.
Kovin usein toteat, että oikeassa oleminen ei ole sinulle tärkeää, mutta et kuitenkaan kovin usein toimi tämän periaatteen mukaisesti. Siksi sinulla on melkoinen yliedustus tässä ketjussa.
Miten minun pitäisi toimia?
Jätetään nyt viimeiseksi vastaukseksi tähän, mutta minusta on kovin vaikea tehdä oikein, jos kaikki on aina jotenkin väärin.
Oikeassa oleminen ei ole minulle tärkeää. Sen sijaan minulle on tärkeää - ja mielestäni kovin kohteliasta - vastata silloin, kun joku tagaa sinut tai vastaa sinulle. Eli jos joku osoittaa minulle henkilökohtaisesti jonkun vastauksen, joka minusta sopii paremmin tähän ketjuun niin totta kai minä vastaan.
Olisi epäkohteliasta olla vastaamatta, kun kysytään. Kuten oon todennut n. 7x (olematta oikeassa) tein virheen itse, kun ylipätään tuossa ketjussa kirjoitin, että sen voisi minun mielestäni sulkea. Se olisi ehdottomasti pitänyt kirjoittaa johonkin muualle tai jättää kokonaan kirjoittamatta.
@Kilo on myös ratkaissut pyytämäni asian ja esittänyt perustelut, että tilannetta seurataan. Olen tyytyväinen päätökseen ja tyydyn siihen.
Negan vastapainoksi posia. Jäsen @Vastaiskuvahinko tuo oikeasti sisältöä Repo-keskusteluun, käyttämällä yleisesti saatavilla olevia faktoja ja järkeä.
Suositellaan muillekin.
@MoodyBlue, @peterra namedropataan todella usein keskusteluissa. Usein ilman syytä ja ihan väärissä aiheissa. Tai ehkä syy on se, että kirjoittaa paljon. Häntä haastetaan varmaan yhtä paljon kuin esim. Ilves-kirjoittajia. Jollei jopa enemmän. Peterra on oppinut kirjoittamaan vähemmän offtopicia, vaikka sillä saralla onkin vielä petrattavaa. Mutta eteenpäin on menty.
Viime aikoina palstanlaajuisesti trendaavaa on ollut #jankkaus. Jankkausspiraalin välttelyssä onkin monella oppimista. On taitoa osata kirjoittaa, on taitoa osata tunnistaa tilanteet, milloin kannattaa olla kirjoittamatta. Oman mausteensa soppaan tuo se, löytyykö malttia olla vastaamatta.
Aina välistä näistä on saanut pelikieltoa niin ainakin hetken silloin pysyy paremmin fokus asioissa.
Ehkä sellaiset kolme opittavaa asiaa edelleen:
Näitä kaikkia täytyy yrittää viedä eteenpäin.
Minusta on hirmuisen epäkohteliasta olla vastaamatta, mutta monesti se olisi viisaampaa.
Lievän jankkauksen uhalla, itse en ymmärrä suunnilleen ollenkaan, mikä valtava ongelma mainitun kannatustoimintaketjun keskustelussa kokonaisuutena muka on ollut. En tiedä, onko sieltä poisteltu massoittain jotain viestejä, mutta mielestäni keskustelu on ollut kuitenkin pääosin (jokuset provosoinnit poislukien?) suhteellisen asiallista. Jotain retorisempia heittojakin nyt aina vähän pitää mahtua mukaan, aihe huomioiden. On täällä paljon heikompiakin keskusteluja nähty, mielestäni.
Ylipäätään nämä toisinaan esiinnousevat apumoderoinnit tyylillä “keskustelunne on surkeaa, menkää kaikki nukkumaan, ja ketjun voi sulkea” ovat joskus vähän rasittavia. Eiköhän palstan henkilökunta osaa hoitaa hommansa näissä asioissa ja vaikka tässäkin tapauksessa myös ilman tällaisia taustatukia, tasoarviointeja ja holhoiluja?
Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Santtu Silvennoinen, erikoistoimittaja